Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 309TÜRK EĞİTİM TARİHİ2 + 05. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türk eğitim tarihinin konularının tarihi süreklilik ve bütünlük içinde belirlenmesine, bunların yorumlanmasına ve günümüzle ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türklerin müslüman olmadan önceki eğitim faaliyetlerini bilir
2Türklerin islamiyeti kabulünden soraki eğitimin özelliklerini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0011 5       1       1  4
ÖK 002525   23 123  1 1131  
Ara Toplam6210   23 133  1 1141 4
Katkı3150001201220010112102

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1OSMAN GÖDE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 309 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN GÖDE ogode@pau.edu.tr SBF A0114 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, Türk eğitim tarihinin konularının tarihi süreklilik ve bütünlük içinde belirlenmesine, bunların yorumlanmasına ve günümüzle ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır.
İçerik Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Spor Tarihiyle ilgili kavramlar ve açıklamaları
2 Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi
3 Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi
4 Türklerde Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi
5 Sporun Bilimselleşme Süreci
6 Beden Eğitiminin Ortaya Çıkışı
7 Dünyada ve Türkiye' de Tarihsel Süreç İçinde Sporun Görünümü
8 Beden Eğitimi ve Spor Tarihi Hakkında Tartışmalar
9 Olimpiyatlar, Antik ve Modern Olimpiyatlar, Özellikleri Ortak ve Ayrılan Yönlerinin Tartışılması
10 Günümüzdeki Olimpiyatlar, Olimpizm ve Spor
11 Günümüzdeki Olimpiyatlar, Olimpizm ve Spor
12 Olimpiyatlar ve Kültür
13 Tarihsel Süreç İçinde Olimpizm
14 Tarihsel Süreç İçinde Sportif Erdem, Fair play Kavramı, Amatörlük ve Profesyonellik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları