Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 307ÖĞRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL TASARIMI2 + 25. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Eğitim-öğretim teknolojisi ve iletişim, öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçimi, sunum materyallerinin hazırlanması, alternatif ders materyalleri geliştirme, öğretimde görsel işitsel araçlarını kavratmak amaçlanmıştır. .
Ders İçeriği Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnsan, bilim ve eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3Mosston Öğretme yöntemlerini açıklar.
4Eğitim teknolojisi, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkileri açıklar.
5Öğretim materyalleri hazırlama ilkelerini bilir.
6Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin kullanım aşamalarını açıklar.
7Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim materyallerinden en az birini kendi imkanları ile hazırlar.
8Yaptığı öğretim materyallerinden en az birini sunmaya isteklidir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0015  5              5   
ÖK 0025  4      5     5 5   
ÖK 0035 4       5    54 5   
ÖK 004  4   3 4  5          
ÖK 0055 5 4 5               
ÖK 0065       5 5           
ÖK 0075 5 4   5  4    54    
ÖK 00854444  5       455    
Ara Toplam354221312 8514 159   919915   
Katkı4132201120210001212000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Ödevler2510
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)177
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Arasınav144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1BÜLENT ŞENKİBAR
Detay 2020-2021 Güz1BÜLENT ŞENKİBAR
Detay 2019-2020 Güz1BÜLENT ŞENKİBAR
Detay 2018-2019 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2017-2018 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2016-2017 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2015-2016 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2014-2015 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2013-2014 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2012-2013 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2011-2012 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2010-2011 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2009-2010 Güz1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2008-2009 Güz1ABDURRAHMAN ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 307 ÖĞRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL TASARIMI 2 + 2 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BÜLENT ŞENKİBAR bulents@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Eğitim-öğretim teknolojisi ve iletişim, öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçimi, sunum materyallerinin hazırlanması, alternatif ders materyalleri geliştirme, öğretimde görsel işitsel araçlarını kavratmak amaçlanmıştır. .
İçerik Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İnsan, bilimler ve eğitimin genel tanımlarının açıklanması ve tartışılması
2 Öğrenme ve öğretme tanımlarının açıklanması, öğrenme öğretme süreci ilişkisinin tanımlanması
3 Program geliştirme ve aşamaları hakkında genel bilgi
4 Davranışsal, bilişsel kuramcılar ve oluşturmacı yaklaşım tanımları ve açıklamaları
5 Öğretim etkinliğini ölçme ve değerlendirme hakkında genel bilgi, Mosston Öğretme yöntemleri
6 Mosston Öğretme yöntemleri, Öğretim teknolojisi ve oluşum esasları hakkında genel bilgiler
7 Eğitim teknolojisi, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkilerin açıklanması
8 Öğretim materyalleri hazırlama ilkelerinin açıklanması
9 Ara Sınav
10 Eğitim araç ve yöntemlerinin kullanımı ve öneminin açıklanması
11 Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin kullanım aşamalarının açıklanması ve kullanımı
12 Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin kullanımı
13 Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin kullanımı
14 Öğrenciler tarafından proje kapsamında yapılan beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim materyallerinin sergilenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları