Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 210ÖZEL EĞİTİM2 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabileceklerdir.
Ders İçeriği Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar.
2Özel eğitim alanının tarihsel gelişimini bilir ve bugün ile gelecek uygulamalar arasındaki ilişkileri kurar.
3Özel eğitim alanı ile ilgili etik kuralları bilir.
4Özel eğitim alanında kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir.
5Yetersizliği olan bireylerin tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve tanılanması, yerleştirme kararlarının verilmesi sürecini bilir.
6Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) ana bileşenlerini bilir ve BEP hazırlama sürecindeki görev ve sorumluluklarını bilir
7Kaynaştırma uygulamalarını açıklar ve bireysel farklılıklar temelinde nasıl çeşitlendirilebileceğini ifade eder.
8Özel eğitim uygulamalarında aile eğitiminin önemini ifade eder..
9Aile eğitimi uygulamalarının ana bileşenlerini açıklar ve süreci ifade eder.
10Zihinsel yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
11İşitme yetersizliğinin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, işitme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
12Görme yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, görme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
13Fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığın tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığı olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
14Dil ve konuşma bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar
15Öğrenme güçlüğünün tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
16Duygu ve davranış bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, duygu ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
17Otistik bozukluğun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, otistik bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
18Özel eğitim alanı ile ilgili Bilimsel Türkçe Dergileri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001        3 4 544       
ÖK 002         4            
ÖK 0034  5                  
ÖK 004              5       
ÖK 005         4    4       
ÖK 006      5    5          
ÖK 007  4       4           
ÖK 008  44                  
ÖK 009         4            
ÖK 0104 4   4               
ÖK 011   5  4               
ÖK 012   5  4               
ÖK 013  4    5              
ÖK 014        4             
ÖK 015        4             
ÖK 016        4         4 5 
ÖK 017                  4 5 
ÖK 018      4    5          
Ara Toplam8 1619  21515128105413   8 10 
Katkı0011001011010010000010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Ödevler166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2020-2021 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2019-2020 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2018-2019 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2017-2018 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2016-2017 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2015-2016 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2014-2015 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2013-2014 Bahar1VEYSEL AKSOY
Detay 2012-2013 Bahar1VEYSEL AKSOY
Detay 2011-2012 Bahar1AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Bahar1VEYSEL AKSOY
Detay 2009-2010 Bahar1AVŞAR ARDIÇ
Detay 2008-2009 Bahar1VEYSEL AKSOY
Detay 2007-2008 Bahar1VEYSEL AKSOY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 210 ÖZEL EĞİTİM 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEHMUS ASLAN sehmusa@pau.edu.tr SBF A0109 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabileceklerdir.
İçerik Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
2 OZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
3 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA VE ÖĞRETİMİN BİREYSELLEŞTİRİLMESİ
4 KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
5 ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
6 İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
7 GORME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
8 FİZİKSEL YETERSİZLİĞİ VE SÜREĞEN HASTALIĞI OLAN ÖĞRENCİLER
9 DİL VE KONUŞMA BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER
10 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER
11 DUYGU DAVRANIŞ BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER
12 OTİSTİK BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER
13 ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
14 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ÖZEL EĞİTİM, Ed; İ.H.Diken Pegem Akademi YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları