Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 103EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ3 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Ders İçeriği Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitime ilişkin temel kavramları anlama.
2Eğitimin tarihsel gelişimini anlama.
3Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri analiz etme.
4Eğitimin toplumsal temellerini kavrama.
5Eğitimin tarihsel temellerini kavrama.
6Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri analiz etme.
7Eğitimin yönetsel temellerini kavrama.
8Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme.
9Eğitim bilimlerinde yöntemin önemini kavrama.
10Öğretmenlik mesleğini analiz etmek.
11Eğitim ile toplumsal değişme arasındaki ilişkileri kavramak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0015         4 443   4   
ÖK 0022                     
ÖK 003                 3    
ÖK 004   5  3               
ÖK 005                  4   
ÖK 006  5                   
ÖK 007 4            4       
ÖK 008 4              5     
ÖK 009           454        
ÖK 010                 45   
ÖK 011  4  5                
Ara Toplam7895 53   44987 5713   
Katkı1110000000001110011000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)21020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)248
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz7OSMAN GÖDE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 103 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ 3 + 0 7 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN GÖDE ogode@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
İçerik Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar.
2 Eğitimin tarihsel gelişimi.
3 Eğitimin felsefi temelleri.
4 Eğitimin hukuki temelleri.
5 Eğitimin siyasi temelleri.
6 Eğitimin ekonomik temelleri.
7 Eğitimin psikolojik temelleri.
8 Eğitimin sosyolojik temelleri.
9 Toplumsal değişme ve eğitim.
10 Eğitimin teknolojik temelleri.
11 Öğretmenin rolü ve önemi.
12 Türkiye’de öğretmen yetiştirme.
13 Eğitim biliminde yeni yönelimler.
14 Eğitimde araştırma yöntemleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Çağatay Özdemir, Pegem Akademi Yayını, Ankara, 2011. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Türkçe
Eğitimde Değişimin Yönetimi, İrfan Erdoğan, Pegem Akademi Yayını, Ankara: 2002. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları