Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 105GENEL CİMNASTİK1 + 21. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, aletli ve aletsiz hareketler, piramitler, kural bilgileri. Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, jimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri.
Ders İçeriği Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, aletli ve aletsiz hareketler, piramitler, kural bilgileri. Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, jimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Cimnastik tarihçesini ve oyun kurallarını bilir.
2Cimnastik kurallarına uygun olarak yapmaya istekli olur.
3Cimnastik ile ilgili temel teknikleri açıklar.
4Cimnastik ile ilgili temel teknikleri uygular.
5Cimnastik oyun taktiklerini yorumlar.
6Cimnastikte öğrendiği teorik ve pratik bilgileri farklı alanlarda uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0015                     
ÖK 002               5      
ÖK 003 4                    
ÖK 004       5              
ÖK 005 5                    
ÖK 006            5         
Ara Toplam59     5    5  5      
Katkı1200000100001001000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)17351
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2019-2020 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2018-2019 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2017-2018 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2017-2018 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2016-2017 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2016-2017 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2015-2016 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2015-2016 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2014-2015 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2014-2015 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2013-2014 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2013-2014 Güz2ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2012-2013 Güz1ŞAKİR BEZCİ
Detay 2012-2013 Güz2ŞAKİR BEZCİ
Detay 2011-2012 Güz1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2011-2012 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2010-2011 Güz1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2010-2011 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2009-2010 Güz1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2009-2010 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2008-2009 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2008-2009 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU
Detay 2006-2007 Güz1EMİNE ŞAHİN
Detay 2006-2007 Güz2ŞEHMUS ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 105 GENEL CİMNASTİK 1 + 2 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ŞERİFE TOPALOĞLU serifet@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, aletli ve aletsiz hareketler, piramitler, kural bilgileri. Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, jimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri.
İçerik Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, aletli ve aletsiz hareketler, piramitler, kural bilgileri. Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, jimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme Öğrencinin ders performansına hareket eğitiminin etkisi
2 Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı, atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme.
3 Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme.
4 Yer değiştirme, dengeleme(eğilme, esnetme, bükülme, çekme, döndürme, sallama,çevirme,konma/durma,itme,denge) ve nesne kontrolü gerektiren hareketler.
5 Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketler.
6 Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama.
7 Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama.
8 Ara sınav
9 Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme, vücut ve alan farkındalığını kavratabilme.
10 Vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri.
11 Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretme.
12 Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları
13 Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları
14 Dersin değerlendirilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• T.C.Milli Eğitim Bakanlığı (2016), Çocuk Gelişimi ve Eğitim, Oyun ve Hareket Etkinlikleri, Ankara. • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (2012), Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı, Ankara. • Fiziksel Etkinlik KartlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları