Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 236A-SEÇ.I - İZCİLİK2 + 24. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin kendilerini fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal potansiyellerini bir birey olarak, sorumlu bir vatandaş olarak gelişmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği İzcilik, çocuk ve gencin okul dışındaki eğitimini de ele alır. Bireysel gelişim, toplumsal gelişim ve doğa sevgisini izcilik ilke ve yöntemleri doğrultusunda ele alınır. Çocuk ve gençlere bu bağlamda liderliğin nasıl yapılacağı öğretimi verilir. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Evrensel bir gücün kaynağı olan yaşamın, ruhsal değerlerinin ortaya çıkarttığı bir zorunluluk olduğunu bilir.
2Doğası gereği katılmayı, birleşmeyi gerektiren toplumsal bir etkinlik olduğunu öğrenir.
3Sorumluluk alan, ölçülü, kendini anlamış, insanlık duygusunu harekete geçirdiğinin farkına varır.
4Hem and hem de türeyi inceler ve kişisel olarak bağlılık duymasını öğrenir.
5Din, dil, ırk, soy farkı gözetmeksizin toplumun tüm üyelerine rehberlik eder.
6İzciliğe gönüllü olarak katılır.
7İzcilik ancak toplumuna ve ulusuna yapıcı bir yardım biçimi olduğunu uygular.
8Emir vermekten çok dinlemek, rehberlik etmek, henüz olgunlaşmamış gencin gerçek dünyasına saygı duyar.
9Topluma karşı sorumluluk duygularını geliştirir.
10Bağımsız olmayı öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 00122  4 2               
ÖK 002  22   32       22   2
ÖK 003  222  2         2    
ÖK 004     2    22 22       
ÖK 0053               2    2
ÖK 006 42     2       2   2 
ÖK 00742  2           3   2 
ÖK 008   2     3         3  
ÖK 009         5  3        2
ÖK 0102 3      3         3  
Ara Toplam11896822541122322 94 646
Katkı1111100101000000100101

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11111
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)144
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Bahar1FUZULİ KOÇER
Detay 2012-2013 Bahar1FUZULİ KOÇER
Detay 2011-2012 Bahar1FUZULİ KOÇER
Detay 2010-2011 Bahar1FUZULİ KOÇER
Detay 2009-2010 Bahar1FUZULİ KOÇER
Detay 2008-2009 Bahar1FUZULİ KOÇER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 236 A-SEÇ.I - İZCİLİK 2 + 2 1 Türkçe 2013-2014 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin kendilerini fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal potansiyellerini bir birey olarak, sorumlu bir vatandaş olarak gelişmelerini sağlamaktır.
İçerik İzcilik, çocuk ve gencin okul dışındaki eğitimini de ele alır. Bireysel gelişim, toplumsal gelişim ve doğa sevgisini izcilik ilke ve yöntemleri doğrultusunda ele alınır. Çocuk ve gençlere bu bağlamda liderliğin nasıl yapılacağı öğretimi verilir. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İzcilik nedir,izciliğin yararları nelerdir.İzciliğin doğuşu Dünyada ve Türkiye’de İzcilik
2 İzcilik Yoluyla çocuğun geliştirilmesi izciliğin amaçları, İzci şarkı marş ve oyunları –Tekmil verme izci şendir Bayrak töreni
3 İzciliğin methodu-İzciliğin Temel ilkeleri-Ant,Türe-Parola İzci marş Türe marşı-Oyun ve izci şarkıları Haydi İzci marşı İzci alkışı
4 İzci arması-izci selamı-izci armaları ve anlamları Atatürkçü düşüncede İzcilik Ünite isimleri –İzcilik basamakları-Ant içme töreni örneği Bayrak devir teslimi Bayrağın katlanması-iyi Dilekler
5 İzci Üniforması-Jota –Joti Kampçılık Kamp çeşitleri İyi bir kamp yerinin özellikleri Kamp yerinin hazırlanması İzci alkışları-İzci maşları-İzci oyunları-drama çalışmaları-
6 Yön bulma-Pusula kullanma-Yürüyüşler-Düdük ve kol komutları İzcilikte oyunun önemi-Teknik iz işaretleri-Çadır kurma
7 İzcilikte oyunun önemi-Teknik iz işaretleri-Çadır kurma İzci alkışları-izci marşları-Drama çalışmaları Sabahleyin kalk marşı
8 Kapçılık balta bıçak kullanma İzci Düğümleri Teknik iz işaretleri uygulamaları İzci düğümleri uygulamaları
9 Vize
10 Tahminler-Zaman-uzunluk-Genişlik-Yükseklik bulma İzci düğümleri ve teknik iz işaretleri Uygulamaları
11 İyi hava-kötü hava nasıl olur Ateş ve ocak çeşitleri kamp ateşi İzci alkışları marş ve şarkıları çevre gezisi ve Kamp uygulamalar
12 Hafta sonu kampı hazırlıkları-izci düğümleri-teknik iz işaretleri Teknik iz işaretleri uygulamaları İzci şarkı ve marşları
13 İlk yardım ve önemi-ilkyardımcının özellikleri-ilkyardım ilkeleri ilkyardım çantası İlkyardım taşıma sistemleri İzci marş ve oyunları
14 Tüm bilgilerin kullanılması uygulama Orman alanında uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Temel İzcilik Bilgileri Kitabı-pusula-ip-fular-çakı-el feneri-çadır-mat-balta-bayrakTürkçe
Türkçe
Türkçe
Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Ödev40Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları