Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KMUH 306KİMYASAL REAKTÖR TASARIMI2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Reaktör tasarımı, reaktör seçimini ve karar süreçlerini öğrencilere göstermek.
Ders İçeriği Reaktör tasarımına giriş. İdeal reaktörler. Çoklu reaksiyon sistemleri, seçimlilik, çoklu reaktörler, kimyasal reaktörlerin optimum tasarımı, reaktör kararlılığı kavramına giriş, reaktörlerde ideal olmayan akış.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel reaksiyon bilgileri ile termodinamik bilgilerini kullanarak reaktör tasarlamak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00133 554312412
Ara Toplam33 554312412
Katkı330554312412

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler326
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1HAVVA BOYACIOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar1HAVVA BOYACIOĞLU
Detay 2022-2023 Güz1HAVVA BOYACIOĞLU
Detay 2021-2022 Güz1HAVVA BOYACIOĞLU
Detay 2020-2021 Güz1HAVVA BOYACIOĞLU
Detay 2019-2020 Güz1ERDAL UĞUZDOĞAN
Detay 2018-2019 Güz1ERDAL UĞUZDOĞAN
Detay 2017-2018 Güz1ERDAL UĞUZDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KMUH 306 KİMYASAL REAKTÖR TASARIMI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HAVVA BOYACIOĞLU hboyacioglu@pau.edu.tr MUH B0131 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Reaktör tasarımı, reaktör seçimini ve karar süreçlerini öğrencilere göstermek.
İçerik Reaktör tasarımına giriş. İdeal reaktörler. Çoklu reaksiyon sistemleri, seçimlilik, çoklu reaktörler, kimyasal reaktörlerin optimum tasarımı, reaktör kararlılığı kavramına giriş, reaktörlerde ideal olmayan akış.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders Konusunda Bilgilendirme
2 Tepkimelerde Entalpi Hesaplamaları
3 Reaktörlerde Enerji Korunum Denklemlerine Giriş
4 Reaktörlerde Enerji Korunum Denklemleri
5 Reaktörlerde Isıl İşletim Türleri
6 Kesikli Reaktörde Enerji Korunum Denklemleri
7 Kesikli Reaktörde Enerji Korunum Denklemleri
8 Piston Akışlı Reaktörlerde Enerji Korunum Denklemleri
9 Piston Akışlı Reaktörlerde Enerji Korunum Denklemleri
10 Sürekli Karışmalı Reaktörlerde Enerji Korunum Denklemleri
11 Sürekli Karışmalı Reaktörlerde Enerji Korunum Denklemleri
12 Reaktör Etkinliği ve Ürün Verimliliğine Sıcaklık Etkileri
13 Reaktör Etkinliği ve Ürün Verimliliğine Sıcaklık Etkileri
14 Reaktör Etkinliği ve Ürün Verimliliğine Sıcaklık Etkileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Levenspiel, O., 1999. Chemical Reaction Engineering, 3. Baskı, John Wiley & Sons, New York.English
Fogler, H. S., 1992. Elements of Chemical Reaction Engineering, 2. Baskı, Prentice Hall, New Jersey.English
Temel Kimyasal Tepkime Mühendisliği H. Scott Fogler Çeviri Editörü: Prof. Dr. Satılmış Basan, Gazi Kitapevi Dördüncü Baskıdan ÇeviriTürkçe
Kimyasal Tepkime Mühendisliği, Octave Levenspiel, Çeviri Editörü: Prof. Dr. M. Rıza Altıokka, Palme Yayıncılık Üçüncü Baskıdan Çeviri Türkçe
Kimya Mühendisliği Tasarımı, Ray SINNOTT, Gavin TOWLER Kimyasal Proseslerin Kavramsal Tasarımı, James M. DOUGLAS Türkçe
Perry, R.H. & Green, D. (1998) Perry’s Chemical Engineer’s Handbook, 7th Edition, McGraw-Hill. English
Himmelblau, D.H. (1996) Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, 6th Edition, Prentice-Hall International. English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı55Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav35Ara Sınav
Derse Devam/Katılım10Derse Devam/Katılım
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları