Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MTH 111SÜREÇ YÖNETİMİ3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amaçları, öğrencilere sistem mühendisliği bakış açısı ile iş bilgisi anlamda iş akış diyagramları üzerinden kurumlar için önemli yapılara olan süreç kavramını tanıtmak, süreçlerin nasıl yönetilmesi gereğinin performans yönetimi, risk yönetimi, dokümantasyon gibi destekleyici alanların süreçlerle bağlantısını kurmak, süreçlerin hiyerarşisi üzerinden kurum performansını izlemek ile sürekli iyileştirme kültürünün verilere dayanarak süreç mantığı üzerinden yürütülmesine dair bir kültür oluşturmaktır.
Ders İçeriği Süreç Yönetiminin ana parçaları olan ürün/hizmet sınıflandırmasına dair tanımlamalar, müşteri sınıflandırmasına dair tanımlamalar, müşteriye ulaşım kanallarına dair tanımlamaların baz alınarak, süreç tanımı kapsamında süreçlerin modellenmesi AS-IS tanımlamaların nasıl yapılacağı, bu tanımlamalara istinaden TO-BE tasarımlarının yapılması esnasında kullanılacak olan metotların sistematik şekilde verilere dayalı olarak simülasyon teknikleri ile desteklenerek, sürekli süreç iyileştirme sisteminin bileşenleri ders kapsamında anlatılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müşteri tanımı ve sınıflandırması
2Ürün/Hizmet tanımı ve sınıflandırması
3Müşteriye ulaşım kanallarının tanımlanması
4Süreç tanımı
5Süreç hiyerarşisi tanımları
6Süreç tiplerine dair tanımlar
7Süreç modelleme teknikleri
8Süreç bazlı performans yönetimi
9Süreç bazlı risk yönetimini ve kontrol tanımlamaları sonucu artık risk hesaplamaları
10Süreç iyileştirme sistemi için temel düzeyde simülasyon yapabilme
11İyileştirme önerilerinin iyileştirme gerçekleştirilmeden önce simülasyon ile yapabilme
12Tüm bu maddeler için de referans alınması gereken verilere ulaşma adına kurgu yapabilme
13Ayrıca bu sistematik ile dijital dönüşüm için gerekli odak alanlarının belirlenmesi, analizi ve önceliklendirmesini yapabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
ÖK 005             
ÖK 006             
ÖK 007             
ÖK 008             
ÖK 009             
ÖK 010             
ÖK 011             
ÖK 012             
ÖK 013             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM YEL
Detay 2023-2024 Güz1ZEYNEP ÖZSÜT BOĞAR
Detay 2023-2024 Güz1ZEYNEP ÖZSÜT BOĞAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MTH 111 SÜREÇ YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. ZEYNEP ÖZSÜT BOĞAR zozsut@pau.edu.tr MUH A0453 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amaçları, öğrencilere sistem mühendisliği bakış açısı ile iş bilgisi anlamda iş akış diyagramları üzerinden kurumlar için önemli yapılara olan süreç kavramını tanıtmak, süreçlerin nasıl yönetilmesi gereğinin performans yönetimi, risk yönetimi, dokümantasyon gibi destekleyici alanların süreçlerle bağlantısını kurmak, süreçlerin hiyerarşisi üzerinden kurum performansını izlemek ile sürekli iyileştirme kültürünün verilere dayanarak süreç mantığı üzerinden yürütülmesine dair bir kültür oluşturmaktır.
İçerik Süreç Yönetiminin ana parçaları olan ürün/hizmet sınıflandırmasına dair tanımlamalar, müşteri sınıflandırmasına dair tanımlamalar, müşteriye ulaşım kanallarına dair tanımlamaların baz alınarak, süreç tanımı kapsamında süreçlerin modellenmesi AS-IS tanımlamaların nasıl yapılacağı, bu tanımlamalara istinaden TO-BE tasarımlarının yapılması esnasında kullanılacak olan metotların sistematik şekilde verilere dayalı olarak simülasyon teknikleri ile desteklenerek, sürekli süreç iyileştirme sisteminin bileşenleri ders kapsamında anlatılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Müşteri tanımlamaları ve sınıflandırılması
2 Ürün/Hizmet tanımlamaları ve sınıflandırılması
3 Alternatif dağıtım kanalları üzerinden müşterilere ulaşım ve süreç tanımı
4 Süreç modelleme teknikleri ve mantıksal altyapısı
5 Süreç modelleme teknikleri(detay) ve mantıksal altyapısı
6 Süreç bileşenleri ve ilişkileri – temel kavramlar
7 Süreç Hiyerarşisi – Değer Üretme Zincir Diyagramı – Süreç Kategorileri
8 Doküman Yönetim Sistemi temel bileşenleri ve Süreçlerle ilişkisi
9 Süreç Bazlı Risk Yönetimi
10 Süreç Bazlı Risk Yönetimi – Kontrol ve Artık Riskler
11 Süreç Bazlı Performans Yönetimi
12 Süreç Bazlı – Süreç Hiyerarşisi Performans Yönetimi
13 Süreç Yönetim Süreci – Süreç Yönetimi el Kitabı
14 Süreç Analiz Teknikleri ve Örnek Çalışma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje20Proje
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları