Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IENG 446SATINALMA VE PAZARLAMA3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Satınalma, satış ve pazarlama kavram, fonksiyon ve aktivitelerin öğretilmesi
Ders İçeriği To teach the concepts, functions and activities of procurement, sales and marketing
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tüm temel satın alma fonksiyonlarını gerçekleştirebilecektir.
2Küresel kaynak alımı aktivitelerini yürütebilecektir.
3Etkili satın alma sistemi kurabilecektir.
4Satınalma sürecinde takım olarak çalışabilecektir.
5E-satınalma ve e-pazarlama aktivitelerini yönetmeye nail olacaktır.
6Ulusal ve global pazarlardaki değişimi araştırır ve yorumlar.
7Ürünler için pazarlama bileşenleri belirleme ve uygulama süreçlerine katkı sağlar.
8Müşteri ilişkileri ile üretim süreçleri arasında tüm arayüzlerdeki problemlere çözüm önerileri geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
ÖK 005             
ÖK 006             
ÖK 007             
ÖK 008             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1SEMİH COŞKUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IENG 446 SATINALMA VE PAZARLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SEMİH COŞKUN scoskun@pau.edu.tr MUH A0313 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Satınalma, satış ve pazarlama kavram, fonksiyon ve aktivitelerin öğretilmesi
İçerik To teach the concepts, functions and activities of procurement, sales and marketing
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İşletme Kavramı, İşletmelerde Sistem Yaklaşımı
2 Tedarik Kavramı ve Tedarik Zincirleri
3 Tedarik Zinciri Yönetimi
4 Yönetim Sistemleri Standartlarında Tedarik ve Pazarlama
5 Pazarlama Süreçleri
6 Müşteri İlişkileri Yönetimi
7 İşletmelerde Pazarlama Süreçlerinin Yapılanması
8 İşletmelerde Satınalma Süreçlerinin Yapılanması
9 ARA SINAV
10 Satınalma, Pazarlama Süreçleri ve Sürdürülebilirlik
11 Firmadan Firmaya / Frimadan Müşteriye Pazarlama
12 Firmadan Firmaya / Frimadan Müşteriye Pazarlama - İyi Uygulama Örnekleri
13 Firmadan Firmaya / Frimadan Müşteriye Pazarlama - İyi Uygulama Örnekleri
14 Firmadan Firmaya / Frimadan Müşteriye Pazarlama - İyi Uygulama Örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ders Sunum NotlarıTürkçe
Kitap: Yönetim ve Organizasyon Kitabı, Dr.Metin ATAK, Nobel Yayınları, 2020Türkçe
Kitap: Satınalma Yönetimi Süreçler ve Uygulamalar, Dr.Öğr.Üyesi Halim Yurdakul, Nobel Yayıncılık, 2020.Türkçe
Kitap: Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Prof.Dr. Murat ERDAL, Beta Yayınları, 2018Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları