Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IENG 424HİZMET SİSTEMLERİ YÖNETİMİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere hizmet sistemlerinin analiz süreçleri ve sistemlerin yönetiminde karar verme yöntemleri bilgisini kazandırmak ve öğrencilerin hizmet uygulama süreçlerini yönetme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Hizmet Sistemlerinin Genel Ekonomi ve Piyasalar İçindeki Yeri, Hizmet Kavramı, Modern Hizmet Geliştirme, Hizmet Teknolojileri, Hizmet Kalitesi, Hizmet Sunum Alanları Yerleşimi, Hizmet Performanslarının Ölçümü, Analizi ve Değerlendirilmesi, Hizmet Sistemlerinde Arz Talep İlişkisi Yönetimi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hizmet sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir ve bu kavramlarla ilgili yeni gelişmeleri araştırır
2Hizmet sistemlerini müşteri ile ilişkiler ve kalite esaslarına göre tasarlar
3Hizmet sistemlerini kalite yönetiminin temel fonksiyonlarına göre yönetir ve geliştirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0011442133133435
ÖK 0021241135233315
ÖK 0031242144143345
Ara Toplam3812531012410910815
Katkı1342134133335

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1SEMİH COŞKUN
Detay 2021-2022 Bahar1SEMİH COŞKUN
Detay 2018-2019 Güz1SEMİH COŞKUN
Detay 2017-2018 Güz1ELİF DANIŞMAN
Detay 2016-2017 Güz1HACER GÜNER GÖREN
Detay 2015-2016 Güz1HACER GÜNER GÖREN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IENG 424 HİZMET SİSTEMLERİ YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SEMİH COŞKUN scoskun@pau.edu.tr MUH A0325 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Dersin amacı öğrencilere hizmet sistemlerinin analiz süreçleri ve sistemlerin yönetiminde karar verme yöntemleri bilgisini kazandırmak ve öğrencilerin hizmet uygulama süreçlerini yönetme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
İçerik Hizmet Sistemlerinin Genel Ekonomi ve Piyasalar İçindeki Yeri, Hizmet Kavramı, Modern Hizmet Geliştirme, Hizmet Teknolojileri, Hizmet Kalitesi, Hizmet Sunum Alanları Yerleşimi, Hizmet Performanslarının Ölçümü, Analizi ve Değerlendirilmesi, Hizmet Sistemlerinde Arz Talep İlişkisi Yönetimi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hizmet / Servis Kavramı
2 Sistem Yaklaşımı ve Hizmet Sistemleri
3 Hizmet Sistemlerinin Özellikleri
4 Hizmet Sistemlerinin Sınıflandırılması
5 Hizmet Sistemlerinde Toplam Kalite Yaklaşımı
6 Servis Sistemlerinde Performans Ölçme ve Değerlendirme
7 Servis Sistemlerinde Performans Ölçme ve Değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Hizmet Pazarlama Sistemleri ve Arz Talep İlişkisi
10 Hizmet Pazarlama Yönetimi
11 Servis Sistemlerinde Veri Madenciliği Uygulamaları
12 Hizmet Sektörleri Analizi Proje Uygulaması
13 Hizmet Sektörleri Analizi Proje Uygulaması
14 Hizmet Sektörleri Analizi Proje Uygulaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ders Sunum NotlarıTürkçe
Kitap: Hizmet / Servis Sistemleri Kavram - Teori - Uygulama, Prof.Dr. Süleyman Ersöz, Doç.Dr. Adnan Aktepe, Seçkin Yayıncılık, 2020.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav35Ara Sınav
Proje15Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları