Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBKY 341KENT KÜLTÜRÜ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı öğrencilere kentlerdeki kültürel değişim ve dönüşümler hakkında bilgi vermektir
Ders İçeriği Kentleşme tarihi ve bu süreçte oluşan kent kültürünün, kent imgesinin, kentlerde oluşan kültürel örgütlenmeler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kente özgü toplumsal ve siyasal değişmenin, toplumsal kültür özelinde kentsel kültür üzerindeki etkilerini açıklayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12626
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14848
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2ÖZGE ÜNVER DİRLİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBKY 341 KENT KÜLTÜRÜ 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ÖZGE ÜNVER DİRLİK ounver@pau.edu.tr İİBF AB111 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç öğrencilere kentlerdeki kültürel değişim ve dönüşümler hakkında bilgi vermektir
İçerik Kentleşme tarihi ve bu süreçte oluşan kent kültürünün, kent imgesinin, kentlerde oluşan kültürel örgütlenmeler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersle ilgili tanıtımın yapılması, ders içeriği bilgisi verildikten sonra dersin amacının, kullanılacak materyallerin öğrencilere aktarılması ve temel kavramlarla giriş dersi yapılması.
2 Kent olarak tanımladığımız yerleşim yerlerinin özellikleri nelerdir? Yaşadığımız yerler bu tanımlara uyuyor mu?
3 Kentle ilgili temel kavramlar nelerdir?
4 Kentleşme nedir? Dünyada ve Türkiye'de kentleşme süreci nasıl gelişmiştir? Bu sürecin sebepleri ve sonuçları nelerdir?
5 Kentlileşme nedir? Türkiye'de kentlileşme sürecinin nasıl gelişmiştir?
6 Kentliyi nasıl tanımlarız? Siz kendinizi kentli olarak tanımlar mısınız? Kentli olarak tanımladığımız bireylerin kentle ilişkisi nasıl olmalıdır? Kentlinin Mehmet Güreli ve İsmet Değirmenci'nin resimleri üzerinden yorumlanması
7 Bilinç nedir?
8 Kentlilik bilinci nedir?
9 Kentlilik bilinci nedir?
10 Kültür nedir? Kent kültürü ne demektir?
11 Kent belleği nedir?
12 Kent Kültürü, kentlilik bilinci ve kent belleğinin kesişim noktaları nelerdir?
13 Kentsel farkındalık, kentsel aidiyet, kenti sahiplenme, sorumluluk ve katılım kavramlarının kent kültürü ve kentlilik bilincinin oluşumuna/gelişimine katkısı nelerdir?
14 Dönem değerlendirmesi; öğrencilerin ders değerlendirmesi yaptığı kapanış dersi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
RUŞEN KELEŞ KENTLEŞME POLİTİKASI, HASAN ERTÜRK KENT EKONOMİSİ, YUSUF ŞAHİN KENTLEŞME POLİTİKASITürkçe
Ders, bu kaynaklara ilave olarak makalelerle yürütülmektedir. Her dönem başında güncellenen makale listesi öğrencilerle paylaşılmakta, öğrencilerin bu makaleleri okumaları beklenmektedir.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları