Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 4002TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI1 + 24. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Ders İçeriği Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlgili proje kapsamına ait özellikleri bilir.
2İlgili proje kapsamına ait bölümleri uygular.
3Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmalara transfer eder.
4Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini öğrenir.
5Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 001    3         355       
ÖK 002    3         355       
ÖK 003    3         355       
ÖK 004    3         355       
ÖK 005    3         355       
Ara Toplam    15         152525       
Katkı000030000000003550000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)188
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz9ÇAĞLA ATMACA
Detay 2023-2024 Güz10EDA DURUK
Detay 2023-2024 Güz11PINAR KARAHAN
Detay 2023-2024 Güz12FİLİZ RIZAOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 + 2 9 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLA ATMACA catmaca@pau.edu.tr EGT A0331-06 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılmak; sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
İçerik Proje çalışmasında toplumsal duyarlılığın farkında olarak, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve özdeğerlendirme becerilerini geliştirmek için proje ekibi ve dersin sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte planlı ve düzenli bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma sürecinde, hedef kitlede bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi destekleyici nitelikte, okuma, öğrenme, araştırma, inceleme ve gelişme yönünde ilgi ve merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Bu amaçla: Proje ekibi ve öğretim elemanı arasında düzenli toplantılar düzenlenecek ve işbirliği ve dayanışma ruhu teşvik edilecektir. İletişim becerilerini geliştirmek için proje ekibi üyeleri arasında açık ve etkili iletişim kanalları oluşturulacak ve düzenli geri bildirimler sağlanacaktır. Her bir proje üyesi kendi performansını düzenli olarak değerlendirecek ve gelişim alanlarını belirleyerek özdeğerlendirme yapacaktır. Proje sürecinde bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini destekleyen etkinlikler ve araştırma fırsatları sunularak, katılımcılarda merak uyandırıcı bir ortam oluşturulacaktır. Öğrencilere rehberlik eden öğretim elemanı, katılımcıların ilgi alanlarına göre çalışmalarını yönlendirerek, bireysel gelişimlerini destekleyecektir. Bu yaklaşım, proje sürecinin katılımcılarının beceri ve yeteneklerini güçlendirmesini ve toplumsal duyarlılık ile birlikte bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmesini sağlayacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 dersle ilgili bilgi aktarımı yapılır ve proje üretim süreci ele alınır
2 proje önerileri alınır
3 proje önerileri değerlendirilir
4 proje önerileri değerlendirilir
5 proje planlama süreci gerçekleştirilir
6 proje planlama süreci gerçekleştirilir
7 proje planlama süreci gerçekleştirilir
8 proje planlama süreci gerçekleştirilir
9 ara sınav
10 planlanan proje uygulamaya sokulur
11 planlanan proje uygulamaya sokulur
12 planlanan proje uygulamaya sokulur
13 planlanan proje uygulamaya sokulur
14 proje teslimi ve sunumlar gerçekleştirilir
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları