Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 1101OKUMA BECERİLERİ I3 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenciler çok çeşitli okuma parçalarını analiz ederek okuma anlama ve kritik düşünme becerilerini gelişterecek ve böylece okuma anlama becerilerini üst düzeye çıkarabilecekler.
Ders İçeriği Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarını kavrama; tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Öğrenciler bir metni doğru bir şekilde okuyup, değerlendirebilir.
3Öğrenciler yazarın amacını ve hedef okuyucu kitlesini tanımlayabilir.
4Öğrenciler yazarın dil kullanımını, metnin organizasyonu ve içeriğini farkedip analiz yapabilirler.
5Students can develop critical reading skills and vocabulary skills and make necessary inferences.
6Pek çok konuda İngilizce okuma anlama ve ilgili konu hakkında duygu aktarma becerilerini geliştirebilirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 002   5   3 3 4            
ÖK 003  44      35     4  4 5 
ÖK 0044 45   444 5        4 5 
ÖK 0055  5   44445        5 5 
ÖK 006                        
Ara Toplam9 819   11811719     4  13 15 
Katkı202400022214000001003030

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)188
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1BANU ALFAR
Detay 2023-2024 Güz2GAMZE YALÇIN
Detay 2023-2024 Güz3RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 1101 OKUMA BECERİLERİ I 3 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BANU ALFAR balfar@pau.edu.tr EGT A0332-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğrenciler çok çeşitli okuma parçalarını analiz ederek okuma anlama ve kritik düşünme becerilerini gelişterecek ve böylece okuma anlama becerilerini üst düzeye çıkarabilecekler.
İçerik Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarını kavrama; tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse giriş Ders beklentileri, müfredat, ders materyalleri ve kaynakları paylaşma
2 Temel Bilgiyi Edinme: Aktif bir okuyucu nasıl olunur, okuduğunuz metinden ipuçları bulma
3 Ana Fikri Bulma: Gerçeklerin ötesine bakma, yazarın amacını belirleme
4 Bağlam içerisinde yeni kelimeleri tanımlama: Sözlük kullanmadan bilinmeyen kelimelerle baş etme
5 Gerçek ve Fikir Arasındaki Farklar: Bir yazarın bildiği ve doğru var saydığı arasındaki farkları belirleme
6 Hepsini Toparlama: 1-4 Derslerinde öğrendiğiniz becerileri birleştirme pratiği
7 Baştan Başlama: Kronolojik Sıralama; Olay sıralaması baştan başlayıp sona kadar devam eden okuma parçaları üzerinde çalışma
8 Arasınav Haftası
9 Önem Sırası: Yazıdaki sıralamaya göre yazar için en önemli noktayı belirleme
10 Benzerlikler ve Farklılıklar: Karşılaştırma: Yazarın tutumunu belirlemek için karşılaştırma kullanma
11 Olaylar Neden Olur? Neden Sonuç İlişkisine Bakış: Aksiyon ve reaksiyon arasındaki ilişki
12 İma Edilen Ana Fikri Bulma: beyan edilmemiş amacı tespit etme
13 Faraza Nedenler ve Etkileri Etkileri Öngörme: Gizli anlam çıkarma, beyan edilmemiş aksiyon ve reaksiyon
14 Duygusal İstem Mantıksal İsteme Karşı: Kuvvetli ve zayıf argumanların farkında olma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kocaman A., Boztaş, İ. Aksoy Z. (2006) Improve your Vocabulary and ReadingEnglish
I. Chesla, Elizabeth L. (2009) Reading comprehension success in 20 minutes a day. 3rd ed. II.English
Banville, S. (n.d.). Breaking News English - Easier News Lessons. www.breakingnewsenglish.com. Retrieved September 16, 2022, from https://breakingnewsenglish.com/English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları