Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4003OKULLARDA REHBERLİK2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yerini; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesini, amacını, ilkelerini ve programını (kapsamlı gelişimsel RPD programı) kavraması amaçlanmaktadır. Öğrencinin programın temel hizmetleri/müdahaleleri bilinmesi, sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevlerini kavraması hedeflenmektedir. RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler her bireyin gelişimi için önemlidir. Okul yöneticisi ve öğretmenler ile rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliğinin bu gelişim sürecine olumlu katkıları bilinmetedir. Bu öğrencilerin bu konuda bilgi sahibi olması ve farkındalık kazanması amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenci, sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanmasını öğrenir.
Ders İçeriği Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel RPD Programı); temel hizmetleri/ müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eğitimdeki yerini bilir.
2Kapsamlı gelişimden rehberlik programının felsefesini, amaçlarını, prensiplerini kavrar.
3Sınıf rehberliğinde öğretmenin rol ve hizmetlerini bilir.
4Okul yöneticisi ve öğretmenler ile rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliğinin önemini kavrar.
6Öğrenci, sınıf RPD plan ve programlarının hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar9NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2023-2024 Bahar10NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2022-2023 Bahar2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2022-2023 Güz2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2021-2022 Bahar4NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2020-2021 Yaz6ŞAHİN KAPIKIRAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2 + 0 9 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NURAN CEREN GÜZEL ncfiyakali@pau.edu.tr EGT A0332-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersi alan öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yerini; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesini, amacını, ilkelerini ve programını (kapsamlı gelişimsel RPD programı) kavraması amaçlanmaktadır. Öğrencinin programın temel hizmetleri/müdahaleleri bilinmesi, sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevlerini kavraması hedeflenmektedir. RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler her bireyin gelişimi için önemlidir. Okul yöneticisi ve öğretmenler ile rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliğinin bu gelişim sürecine olumlu katkıları bilinmetedir. Bu öğrencilerin bu konuda bilgi sahibi olması ve farkındalık kazanması amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenci, sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanmasını öğrenir.
İçerik Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel RPD Programı); temel hizmetleri/ müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemi
2 Rehberliğin ilkeleri
3 Rehberliğin gelişimini etkileyen faktörler
4 Rehberlik hizmetleri
5 Eğitim kademelerine göre rehberlik hizmetleri
6 Temel işlevlerine göre rehberlik
7 Problem alanlarına göre rehberlik
8 Mesleki Rehberlik Kuramları
9 Kişisel Sosyal ve Eğitsel Rehberlik
10 Birey sayısına göre rehberlik
11 Bireyi Tanıma Teknikleri
12 Test Teknikleri
13 Testdışı Teknikler
14 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütsel Yapısı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Prof.Dr. Binnur YEŞİLYAPRAK 21. Yüz Yılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınevi,2005Türkçe
Editör: Gürcan Can, Psikolojik danışma ve Rehberlik,Pegem yaıncılık, 2006Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları