Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 3006MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının kavramlar ve işlemler arasında, farklı matematiksel kavramlar arasında, matematik ile diğer dersler ve günlük hayat arasında ilişkiler kurarak ve bu kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleriyle ifade ederek matematik öğretiminde ilişkilendirme yapmalarını sağlama.
Ders İçeriği Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlişkilendirmeyi tanımlar, türlerini bilir.
2İlişkilendirilmiş matematik öğrenme uygulamalarını inceler.
3Matematik Öğretiminde Kavram haritalama ve kavram haritalamada kullanılan açık kaynak kodlu programın kullanımı hakkında bilgi sahibidir.
4Sınıflarda İlişkilendirilmiş Matematik öğrenme ortamı tasarımı hakkında bilgi sahibidir
5İlişkilendirilmiş Matematik öğretimi uygulamalarını inceler.
6Seçtiği bir konuda İlişkilendirilmiş bir öğretimi planlar ve sunar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00143342225422221
ÖK 00233333234431211
ÖK 00355543335523221
ÖK 00444452334424232
ÖK 00544544325533221
ÖK 00655554445555445
Ara Toplam2524252518171728271718141411
Katkı44443335533222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler21020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İSMET AYHAN
Detay 2023-2024 Bahar2İSMET AYHAN
Detay 2022-2023 Bahar1İSMET AYHAN
Detay 2022-2023 Bahar2İSMET AYHAN
Detay 2021-2022 Bahar1İSMET AYHAN
Detay 2021-2022 Bahar2İSMET AYHAN
Detay 2020-2021 Bahar1İSMET AYHAN
Detay 2020-2021 Bahar2İSMET AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 3006 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İSMET AYHAN iayhan@pau.edu.tr EGT A0233-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğretmen adaylarının kavramlar ve işlemler arasında, farklı matematiksel kavramlar arasında, matematik ile diğer dersler ve günlük hayat arasında ilişkiler kurarak ve bu kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleriyle ifade ederek matematik öğretiminde ilişkilendirme yapmalarını sağlama.
İçerik Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İlişkilendirilmiş matematik öğretimi nedir?
2 İlişkilendirme ve hafıza geliştirme teknikleri, ilişkilendirmenin önemi, İlişkilendirme türleri, ilişkilendirmede kavram yanılgıları
3 Matematikte ilişkisel Öğrenmenin etkileri, Farklı uluslarda matematik öğretiminde ilişkilendirme etkinlikleri, Yeni Zelanda örneği, Almanya örneği
4 İlişkilendirilmiş matematik öğretimi öğrenme içeriğinin geliştirilme sürecinin incelenmesi
5 İlişkilendirilmiş Matematik Öğretiminin sınıf ortamında uygulanması
6 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları “ondalık sayılar ve yüzdeler”
7 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları “cebir”
8 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları "Denklem"
9 Arasınav
10 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları "Lineer denklem"
11 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları "Veri Analizi"
12 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları "Olasılık"
13 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları "Düzlemsel Şekillerin Çevre ve Alanı"
14 İlişkilendirilmiş öğrenme uygulamaları "Çokgenlerde Kenar ve Açı Özellikleri"
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Glenda Lappan ve ark, Connected Mathematics Project 2, 6,7,8. Sınıf ilişkilendirilmiş matematik ders kitapları, Michigan Devlet ÜniversitesiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları