Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 5005EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE GÜNCEL UYGULAMALAR2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Eğitim teknolojileri alanındaki yenilikler hakkında bilgiler vermek
Ders İçeriği Nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Nesnelerin interneti hakkında bilgi sahibidir
2Kendi kendine bir MOOC a kayıt olabilir.
3artırılmış gerçeklik hakkında bilgi sahibidir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001                 
ÖK 002                 
ÖK 003                 
Ara Toplam                 
Katkı00000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1TAYFUN TANYERİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 5005 EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE GÜNCEL UYGULAMALAR 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN TANYERİ ttanyeri@pau.edu.tr EGT A0306 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Eğitim teknolojileri alanındaki yenilikler hakkında bilgiler vermek
İçerik Nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilgi ve İletişim Teknolojileri, tanımlar, temel kavramlar
2 Bilgi ve İletişim Teknolojileri-eğitim ilişkisi, Türkiye'deki durum
3 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin öğretmen yetiştirmedeki yeri önemi
4 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Alternatif Sunu Yazılımları)
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Grafik Tasarım Yazılımları)
6 Arasınav
7 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Öğrenme Yönetim Sistemleri)
8 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Eğitsel Sosyal Medya Platformları)
9 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Bulut Depolama Ortamları)
10 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Basılı materyal Hazırlama)
11 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Güncel Donanımlar)
12 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Video Düzenleme)
13 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden yararlanarak öğrenme örnekleri hazırlama, (Video Düzenleme)
14 Dönem Sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
UNESCO (2002). Information and communication technologies in teacher education: A planning guide. Erişim adresi: http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001295/129533e.pdf [6 Şubat 2006] UNESCO (2007)English
Öğretmen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Planlama rehberi (Çeviri Editörü: H. Ferhan Odabaşı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Orijinal work published in 2002)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları