Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 5004EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin oyunların eğitim amacıyla kullanımına ilişkin bir bakış açısı edinebilmeleri ve eğitim amaçlı oyun tasarımı yapabilmeleridir.
Ders İçeriği Oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis); oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyunlaştırma kavramını açıklayabilir.
3Oyun ile bireyin gelişimsel özellikleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
2Oyun türlerini listeler.
4Bilgisayar oyunu tasarım sürecinin aşamalarını açıklar.
5Bilgisayar oyunu tasarım sürecinin aşamalarını uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 0015                
ÖK 0025                
ÖK 0035                
ÖK 004      5          
ÖK 005                 
Ara Toplam15     5          
Katkı30000010000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1OSMAN SİNECEN
Detay 2019-2020 Güz1ESRA YECAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 5004 EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. OSMAN SİNECEN osinecen@pau.edu.tr EGT A0431-03 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Dersin amacı, öğrencilerin oyunların eğitim amacıyla kullanımına ilişkin bir bakış açısı edinebilmeleri ve eğitim amaçlı oyun tasarımı yapabilmeleridir.
İçerik Oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis); oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş- Oyun, Eğitsel Oyun, Dijital Oyun Kavramları
2 Oyun Unsurları: Mekaniği ve Elementleri
3 Oyunların Tarihsel Gelişimi
4 Oyunlaştırma
5 Eğitsel Dijital Oyunlarla İlgili Kuramsal Çerçeve
6 Motivasyon (Flow) Kuramı
7 Eğitsel Dijital Oyun Türleri, Teknolojileri
8 Ara Sınav
9 Oyunlaştırma Modelleri
10 Örnek Dijital Eğitsel Oyun İncelemeleri
11 Oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımı
12 Oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımı
13 Oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımı
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları