Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 3004AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME3 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; uzaktan eğitimin tarihi gelişimini, kuramlarını, uzaktan eğitim kavramlarını ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme ortamlarını, uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü ve çift yönlü teknolojileri ve özelliklerini bilmelerini, uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara ulaşabilmelerini, çocuk ve yetişkinlere yönelik hazırlanmış açık ders ve programlara erişebilmelerini ve bunları inceleyebilmelerini, uzaktan eğitim sistem ve alt sistemlerini ve Öğrenme Yönetim Sistemlerini ve özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uzaktan eğitimin tarihi gelişimine yönelik bilgilere sahiptir
2Uzaktan eğitimin kuramlarını bilir ve bunları ifade edebilir
3Uzaktan eğitimde kullanılan kavramları bilir ve bunları açıklayabilir
4uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü iletişim araçlarını bilir ve özelliklerini ifade edebilir
5uzaktan eğitimde kullanılan çift yönlü iletişim araçlarını bilir ve özelliklerini ifade edebilir
6uzaktan eğitimde kullanılan eşzamanlı iletişim araçlarını bilir ve özelliklerini ifade edebilir
7uzaktan eğitimde kullanılan eşzamansız iletişim araçlarını bilir ve özelliklerini ifade edebilir
8uzaktan eğitimi bir sistem olarak tanımlayabilir
9uzaktan eğitimin alt sistemlerini tanımlayabilir
10uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara erişebilir
11Öğrenme yönetim sistemlerini tanır ve onları yönetebilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 00133333343333333333
ÖK 00244244242444444444
ÖK 00334422455332322125
ÖK 00434433443433333334
ÖK 00534432443432223334
ÖK 00634432442433333334
ÖK 00734433552533233334
ÖK 00823332434442324224
ÖK 00924443442442344335
ÖK 01023333223232233222
ÖK 01135543453442334225
Ara Toplam3142403530404432413728313236293044
Katkı34433443433333334

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1HURŞİT CEM SALAR
Detay 2021-2022 Bahar1HURŞİT CEM SALAR
Detay 2020-2021 Bahar1HURŞİT CEM SALAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 3004 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HURŞİT CEM SALAR csalar@pau.edu.tr EGT A0431-03 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin; uzaktan eğitimin tarihi gelişimini, kuramlarını, uzaktan eğitim kavramlarını ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme ortamlarını, uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü ve çift yönlü teknolojileri ve özelliklerini bilmelerini, uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara ulaşabilmelerini, çocuk ve yetişkinlere yönelik hazırlanmış açık ders ve programlara erişebilmelerini ve bunları inceleyebilmelerini, uzaktan eğitim sistem ve alt sistemlerini ve Öğrenme Yönetim Sistemlerini ve özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.
İçerik Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uzaktan Eğitimin Tanımı, avantajları ve dezavantajları, uzaktan eğitimde kullanılan kavramlar
2 Uzaktan eğitimin tarihi gelişimi, gelişim evreleri,
3 Uzaktan Eğimde kullanılan teknolojiler, bu teknolojilerin avantaj ve dezavantajları
4 Uzaktan eğitim kuramları, Uzaktan eğitimin genel eğitim kuramları ile ilişkisi
5 Türkiye'de ve Dünya'da mevcut uzaktan eğitim uygulamaları ve bunların incelenmesi
6 Uzaktan eğitimde sistem yaklaşımı ve alt sistemleri
7 Uzaktan eğitim teknolojileri ve e-öğrenme
8 e-öğrenme yönetim sistemleri
9 Öğrenme yönetim sistemlerinin genel yapıları ve işleyişleri
10 öğrenme yönetim sistemlerinin kurulumu
11 öğrenme yönetim sistemlerinin yönetimi
12 uzaktan eğitimde öğrenme materyallerinin hazırlanması, kullanılan modeller
13 örnek ders malzemesi hazırlama
14 mobil öğrenme kavramı, mobil öğrenme teknolojileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları