Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 4003TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARI2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Belirli bir disiplin alanında kullanılabilecek olan bilşim teknolojilerinin seçimi, kurulumu, bakımı ve organize edilmesi gibi süreçlerin öğretilmesi
Ders İçeriği Teknolojik değişim ve yenilik; teknoloji liderliği; teknoloji planlaması ve önemi; teknoloji planlama model ve yaklaşımları; yeniliğin yayılımı kuramı; teknolojiyi planlama süreci; teknoloji planının uygulanması ve değerlendirilmesi; BT’nin derslere entegrasyonunun nedenleri; BT alanındaki gelişmeler-öğrenme ortamlarının tasarımı ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri: öğrenme kuramları ve teknoloji entegrasyonunun stratejileri ilişkisi; teknoloji entegrasyonu modelleri; teknoloji entegrasyonunun başarısını etkileyen faktörler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim teknolojilerinin derslere entregrasyonu konusunda diğer öğretmenlere rehberlik eder
2bulunduğu yerin ihtiyacı olan teknolojileri seçebilir.
3güncel teknoloji entegrasyonu modellerini bilir.
4Güncel öğretim teknolojilerini takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001                 
ÖK 002                 
ÖK 003                 
ÖK 004                 
Ara Toplam                 
Katkı00000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11414
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ULAŞ İLİC


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 4003 TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ULAŞ İLİC uilic@pau.edu.tr EGT A0431-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Belirli bir disiplin alanında kullanılabilecek olan bilşim teknolojilerinin seçimi, kurulumu, bakımı ve organize edilmesi gibi süreçlerin öğretilmesi
İçerik Teknolojik değişim ve yenilik; teknoloji liderliği; teknoloji planlaması ve önemi; teknoloji planlama model ve yaklaşımları; yeniliğin yayılımı kuramı; teknolojiyi planlama süreci; teknoloji planının uygulanması ve değerlendirilmesi; BT’nin derslere entegrasyonunun nedenleri; BT alanındaki gelişmeler-öğrenme ortamlarının tasarımı ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri: öğrenme kuramları ve teknoloji entegrasyonunun stratejileri ilişkisi; teknoloji entegrasyonu modelleri; teknoloji entegrasyonunun başarısını etkileyen faktörler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması
2 BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle entegrasyonu nedir?
3 Okullarda BİT kullanılmalı mı? Niçin? Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler
4 Rogers Yeniliğin Yaylımı Teorisi Teknoloji Entegrasyonu nedir? Ne değildir?
5 Okullarda BİT entegrasyonunda var olan durum Alan ile ilgili tanımlar
6 Teknoloji Entegrasyonunu Planlama Süreci ne demek? Aşamaları
7 Ders Bazında Teknoloji entegrasyonunu planlama modelleri?
8 Ders Bazında Teknoloji entegrasyonunu planlama modelleri?
9 Okul Teknoloji Planlaması Teknoloji planlamasının boyutları
10 Okul Teknoloji Planlaması Teknoloji planlamasının boyutları
11 Teknoloji planlamasının başarısını etkileyen faktörler Teknoloji planlamasının uygulamayı etkileyen faktörler Karşılaşılan zorluklar
12 MEB ve özel okullarındaki mevcut durum Okul teknoloji koordinatörlerinin nitelikleri, görev, rol ve sorumlulukları nedir? Okul Teknoloji Koordinatörlerinin Eğitimi
13 Okullarda Teknoloji Planlama Modelleri Mccnab(1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli tartışması
14 Okullarda Teknoloji Planlama Modelleri Mccnab(1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli tartışması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje40Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları