Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 3002EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; ahlak ve etikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz edebilme, eğitim - öğretim, sürecinde etik ilkeleri uygulayabilme ve etik sorumlulukların farkına varabilme, eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm üretebilmekdir.
Ders İçeriği Ahlak ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/ etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/ okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/ etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/ etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. 
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları tanımlar.
2Ahlâk ve etikle ilgili temel kuramları kavrar.
3Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumluklarını açıklar.
4Eğitim-öğretim sürecinde etik ilkeleri uygular.
5Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz eder.
6Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunları analiz eder.
7Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm yolları üretir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz12AHMET KANMAZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2 + 0 12 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AHMET KANMAZ akanmaz@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; ahlak ve etikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz edebilme, eğitim - öğretim, sürecinde etik ilkeleri uygulayabilme ve etik sorumlulukların farkına varabilme, eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm üretebilmekdir.
İçerik Ahlak ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/ etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/ okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/ etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/ etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. 
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Ahlak ve Etik ile İlgili Teoriler
3 Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek Ahlakı/Etiği
4 Sosyal, Kültürel, Ahlâkî ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği
5 Ahlaki Gelişim Kuramları
6 Eğitim, Öğretim, Öğrenme ve Değerlendirme Sürecinde Etik İlkeler
7 Eğitim Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik
8 Eğitim ve Okul Yöneticilerinin Veli ve Öğrencilerin Etik Sorumlulukları
9 İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar
10 Türkiye’de Kamu Yönetimi, Eğitim ve Öğretmenlerle İlgili Etik Düzenlemeler
11 Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Yolları
12 Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
13 Ahlaki/Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen
14 Eğitim Araştırmalarında Etik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitimde Ahlak ve Etik, Editör: Behçet Oral , Ahmet Çoban , Mehmet Bars, Akademi Yayıncılık, Ankara, 2011. Türkçe
Egitimde Ahlak ve Etik, Editör: Mehmet Kocyigit, Engin Karadağ, Nobel Akademik Yayincilik, Ankara Türkçe
Eğitimde Ahlak ve Etik, Editör: Şükrü Ada, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara: 2002. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları