Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 2007ÖĞRETİM TASARIMI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere öğretim tasarımı, öğretim tasarımına sistem yaklaşımı, sistem yaklaşımına uygun modeller ve öğretim tasarımında yapılandırma bakış açısını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Öğretimsel tasarımda sistem anlayışı; öğretimsel tasarım ilkeleri; öğretimsel tasarım modelleri; öğretim süreci bileşenlerinin analizi; öğretim sürecinin tasarımı ve planlaması; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri; öğretim materyali seçim süreci; öğretim sürecinde kullanılacak materyal ve etkinliklerin geliştirilmesi; öğretim ortamını düzenleme ve uygulama; öğretim süreci bileşenlerinin değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğretim geliştirme sürecine ilişkin farkındalık sahibi olur.
2Öğretim tasarımı kuramlarını tanır
3Sistem yaklaşımının öğretim tasarımı açısından anlamını kavrar.
4Öğretim tasarımı aşamalarını tanımlayabilir.
5Bir öğretim problemine yönelik öğretim tasarımı planı önerebilir.
6Bir öğretim tasarımı planının tüm aşamalarını gerçekleştirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 0015     55 3  33 4 
ÖK 0024                
ÖK 0035           33 3 
ÖK 0045                
ÖK 0055     54 5   4   
ÖK 0065     54 5   4   
Ara Toplam29     1513 13  614 7 
Katkı50000032020012010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12424
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)21326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ESRA YECAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 2007 ÖĞRETİM TASARIMI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ESRA YECAN eyecan@pau.edu.tr EGT A0304 Dersin Devam Yüzdesi : %75
Amaç Bu ders öğrencilere öğretim tasarımı, öğretim tasarımına sistem yaklaşımı, sistem yaklaşımına uygun modeller ve öğretim tasarımında yapılandırma bakış açısını tanıtmayı amaçlamaktadır.
İçerik Öğretimsel tasarımda sistem anlayışı; öğretimsel tasarım ilkeleri; öğretimsel tasarım modelleri; öğretim süreci bileşenlerinin analizi; öğretim sürecinin tasarımı ve planlaması; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri; öğretim materyali seçim süreci; öğretim sürecinde kullanılacak materyal ve etkinliklerin geliştirilmesi; öğretim ortamını düzenleme ve uygulama; öğretim süreci bileşenlerinin değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma ve Proje Gruplarının Oluşturulması
2 Öğretim Tasarımına Giriş
3 İhtiyaç Analizi
4 İhtiyaç Analizi
5 Öğrenen Analizi
6 Öğrenen Analizi
7 İş/Görev Analizi
8 Öğretim Hedefleri
9 Öğretim Stratejileri
10 Öğrenme Ortamları ve Öğrenme Etkinliklerinin Tasarımı
11 Kazanımların Değerlendirilmesi Süreci
12 Öğretim Tasarımının Değerlendirilmesi Süreci
13 Farklı Öğretim Tasarım Modelleri: ADDIE, Dick&Carey, ASSURE, Evrensel Tasarım
14 Proje Sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları