Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BTO 1006PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının farklı programlama öğretimi yöntemlerini tanımasını ve bu yöntemleri programlama öğretiminde etkin olarak kullanımını sağlamak.
Ders İçeriği Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Farklı programlama öğretim yöntemlerini bilir.
2Farklı programlama öğretimi yöntemlerini kıyaslar ve durum için uygun olanı seçer.
3Uygun programlama öğretimi yöntemini verimli bir biçimde uygular.
4Fişsiz bilgisayar bilimleri etkinlikleri tasarlayabilir
5Öğrencilerin programlama öğrenmede karşılaşabilecekleri olası sorunlar hakkında farkındalık sahibidir.
6Programlama dersi içeriğini öğrenci yaş ve düzeyine uygun olarak geliştirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001345  13133 421124
ÖK 002442  14122 2 3  5
ÖK 003242  131   324 35
ÖK 004422   4222 3 4 35
ÖK 005555  23234 4 5  4
ÖK 006555   423  3 5 35
Ara Toplam232421  52191311 1942211128
Katkı44400142220314025

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1HÜSEYİN ÖZÇINAR
Detay 2022-2023 Bahar1HÜSEYİN ÖZÇINAR
Detay 2021-2022 Bahar1OSMAN SİNECEN
Detay 2020-2021 Bahar1OSMAN SİNECEN
Detay 2019-2020 Bahar1OSMAN SİNECEN
Detay 2018-2019 Bahar1HÜSEYİN ÖZÇINAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BTO 1006 PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. HÜSEYİN ÖZÇINAR hozcinar@pau.edu.tr EGT A0305 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretmen adaylarının farklı programlama öğretimi yöntemlerini tanımasını ve bu yöntemleri programlama öğretiminde etkin olarak kullanımını sağlamak.
İçerik Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Oyun ve drama yöntemi
2 Oyun geliştirme
3 Drama uygulaması geliştirme
4 Blok tabanlı uygulama araçları
5 Blok tabanlı uygulama ortamını tanıma
6 Sahne penceresi, sahne editörü, kod editörü
7 Hareket, kontrol, görünüm ve algılama
8 Ses, kalem, operatörler ve değişkenler
9 Ara Sınav, Blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme I
10 Blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme II
11 Mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri
12 Oyun uygulamalarına giriş
13 Mobil uygulamalarda temel veri tabanı
14 Programlama becerileri yöntem ve yaklaşımları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Abdullah Kuzu vd., Programlama Öğretimi Yaklaşımları, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. • Öğretim elemanı konu ile ilgili ders notları paylaşacaktır.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları