Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 1001EĞİTİME GİRİŞ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin hukuki, sosyal,kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Ders İçeriği Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.
2Eğitimin hukuki temellerini örneklendirir
3Eğitimin toplumsal temellerini açıklar.
4Eğitimin tarihsel temellerini açıklar
5Eğitimin politik temellerini açıklar.
6Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar
7Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar.
8Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri açıklar.
9Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri açıklar.
10Öğretmenlik mesleğini analiz eder.
11Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz14ALİ RIZA ERDEM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2 + 0 14 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ALİ RIZA ERDEM arerdem@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin hukuki, sosyal,kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
İçerik Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar.
2 Eğitimin bilimsel temelleri
3 Eğitimin tarihi temelleri.
4 Eğitimin felsefi temelleri.
5 Eğitimin toplumsal temelleri.
6 Eğitimin psikolojik temelleri.
7 Eğitimin ekonomik temelleri.
8 Eğitimin teknolojik temelleri.
9 Ara Sınav
10 Eğitimin yönetsel temelleri.
11 Eğitimin denetsel temelleri
12 Eğitimin hukuksal ve siyasal temelleri
13 Öğretmenliğin mesleki temelleri
14 Eğitimde alternatif yönelimler, genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Koçer, H. A. (1987) Türkiye’de modern eğitimin doğuşu, Ankara: Uzman Yayınları.Türkçe
Sönmez, V. (Editör) (2019) Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Erdem; A. R. (2018) “Öğrenmeyi öğretmeyi öğretmiş öğretmen” eğitimi modeli (4ÖEM), Ankara: Eğiten Kitap Türkçe
Erdem, A. R. (2018) “Araştırmacı öğretmen” eğitimi modeli (AÖEM), Ankara: Eğiten Kitap Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları