Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 3003TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk eğitim sisteminin yapısını oluşturan temel yasaları anlamak; Sistemin işleyişine ilişkin özellikleri incelemek. Eğitim sistemindeki örgüt türlerini, örgütlerin yapısını ve insan yaşamındaki yerini tanımak. Yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmak.
Ders İçeriği Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve özelliklerini kavramak.
2Türk Eğitim Sistemi’nin sorunlarını kavramak ve çözüm önerileri geliştirmek.
3Yönetim kuramlarını kavramak.
4Yönetim kuramlarını okul sorunlarına uyarlayabilmek.
5Yönetim süreçlerini anlamak.
6Yönetim süreçlerinin okullarda uygulanmasını değerlendirmek.
7Okularda insan kaynağının önemini kavrama.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Arasınav12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar7AYDAN ORDU
Detay 2020-2021 Bahar2GÖKHAN TUZCU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 + 0 7 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYDAN ORDU akursunoglu@pau.edu.tr EGT B0401 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk eğitim sisteminin yapısını oluşturan temel yasaları anlamak; Sistemin işleyişine ilişkin özellikleri incelemek. Eğitim sistemindeki örgüt türlerini, örgütlerin yapısını ve insan yaşamındaki yerini tanımak. Yönetim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olmak.
İçerik Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar
2 Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar
3 Açık bir sistem olarak okul
4 Açık bir sistem olarak okul
5 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
6 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
7 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
8 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
9 Yönetim Kuramları (Klasik Yönetim Kuramları, İnsan ilişkileri Kuramı ve Çağdaş Kuramlar)
10 Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve ilkeleri
11 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve örgüt yapısı
12 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve örgüt yapısı
13 Liderlik Kuramları
14 Yönetim Süreçleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Celal Gülşen - Necmi Gökyer (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
İlköğretim Kurumları YönetmeliğiTürkçe
Milli Eğitim Temel KanunuTürkçe
Şükrü Ada - Rıdvan Küçükali (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Ruhi Sarpkaya (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Hasan Basri Memduhoğlu Kürşad Yılmaz (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Türkçe
Vehbi Çelik (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Mehmet Şişman (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Kadir Keskinkılıç (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Türkçe
Musa Gürsel (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Konya: Eğitim KitabeviTürkçe
Servet Özdemir (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım Türkçe
İbrahim Ethem Başaran (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ekinoks YayıneviTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları