Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSO 2137GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNE GİRİŞ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, görsel sanatlar öğretmen adaylarının; eğitimde yeni değerler ve paradigmalar, sanat eğitiminin gerekliliği, görsel sanatlar eğitiminde kavram yanılgıları, görsel sanatlar eğitimi tarihi ve kuramları konularında bilgi ve deneyim sahibi olmalarıdır. Ayrıca sanat yapmada ve sanatı anlamada başvurulan görsel sanatların dili, yaratıcılık ve sanatsal yaratıcılığın geliştirilmesi, görsel sanatlar eğitiminde yaşanan sorunları anlamı amaçlar.
Ders İçeriği Bu ders eğitimde yeni değerler ve paradigmalar, sanat eğitiminin gerekliliği, görsel sanatlar eğitiminde kavram yanılgıları, görsel sanatlar eğitimi tarihi ve kuramlarını içerir. Ayrıca sanat yapmada ve sanatı anlamada başvurulan görsel sanatların dili, yaratıcılık ve sanatsal yaratıcılığın geliştirilmesi, görsel sanatlar eğitiminde yaşanan sorunları içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Görsel sanatlar eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Görsel sanatlarda öğrenmenin anlamını değerlendirir.
3Görsel sanatlar eğitimi ile ilgili kavram yanılgılarını değerlendirir.
4Tarihsel süreçte görsel sanatlar eğitimine yön veren sanat eğitimcilerini ve onların sanat eğitimine katkılarını değerlendirir.
5Görsel tasarım öge ve ilkelerinin sanatsal öğrenmedeki yerini deneyimler
6Yaratıcılık ve sanatsal yaratıcılığın doğasını deneyimleyerek keşfeder.
7Görsel sanatlar eğitiminde yaşanan sorunları değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1NURAY MAMUR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSO 2137 GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNE GİRİŞ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NURAY MAMUR nmamur@pau.edu.tr EGT B0301 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı, görsel sanatlar öğretmen adaylarının; eğitimde yeni değerler ve paradigmalar, sanat eğitiminin gerekliliği, görsel sanatlar eğitiminde kavram yanılgıları, görsel sanatlar eğitimi tarihi ve kuramları konularında bilgi ve deneyim sahibi olmalarıdır. Ayrıca sanat yapmada ve sanatı anlamada başvurulan görsel sanatların dili, yaratıcılık ve sanatsal yaratıcılığın geliştirilmesi, görsel sanatlar eğitiminde yaşanan sorunları anlamı amaçlar.
İçerik Bu ders eğitimde yeni değerler ve paradigmalar, sanat eğitiminin gerekliliği, görsel sanatlar eğitiminde kavram yanılgıları, görsel sanatlar eğitimi tarihi ve kuramlarını içerir. Ayrıca sanat yapmada ve sanatı anlamada başvurulan görsel sanatların dili, yaratıcılık ve sanatsal yaratıcılığın geliştirilmesi, görsel sanatlar eğitiminde yaşanan sorunları içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı, Kaynaklar ve kullanılacak araç, gereçlerin tanıtımı, ölçme değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgilendirme 2. Hafta için ödev: “Kültür, sanat, zanaat, görsel sanatlar ve tasarım nedir, işlevleri, bireye ve topluma etki ve katkıları nelerdir” konulu iki sayfayı geçmeyecek bir kompozisyon yazınız,
2 1. Ders: Kültür, Sanat, Zanaat, Görsel Sanatlar ve Tasarıma ilişkin düşüncelerin tartışılması 2. Ders: Eğitimde yeni değerler ve paradigmaların tartışılması 3.Hafta için ödev: Sanat eğitimi niçin ve kimler için gereklidir; nasıl olmalıdır? konulu iki sayfayı geçmeyecek bir kompozisyon yazınız,
3 Görsel sanatlar eğitiminde temel kavramlar: Sanat ne içindir? İşlevleri nelerdir? Görsel sanatlar öğretiminin bileşenleri: Sanat eğitimi niçin gereklidir? Nasıl olmalıdır? 4.Hafta için ödev: Görsel sanatlar öğretimini etkileyen sorunların görsel anlatımı: Sanatçı Chema Madoz perspektifinden bir anlatım oluşturma
4 Sanat eğitiminde kavram yanılgıları ve sorunları Birlikte bakalım: Sanat eğitiminin sorunlarına sanatsal bakış
5 Sanat Eğitimi Tarihi ve Kuramları Türkiye’de ve Batı’da sanat eğitiminin tarihi ile ilgili açıklamalar Tartışma: Eğitimde yeni değerler ve paradigmaların tartışılması
6 Sanat eğitimi, dışavurum ve ruh sağlığı: Yaratıcılık nedir?, İnsanlar neden yaratır? Çocuklar neden yaratır? Ben kimim karikatürlerinin sınıfta sunumu 8. hafta için ödev: Görsel öykü tasarımı
7 Sanatın Görsel Dili (Sanatsal Düzenleme Öge ve İlkeleri) Görsel Algı Kuramı Görsel yanılsama örneklerinin çözümlenmesi Araştırma Ödevi: Sanatsal Düzenleme Öğe ve ilkeleri üzerine materyal hazırlama
8 Sanatsal Yaratıcılığın Geliştirilmesi: Görsel öykülerin yaratıcılığın geliştirilmesi bağlamında eleştirel yorumları Görsel öykü tasarımlarının sunumu
9 Öğrenme Kuramları ve Görsel Sanatlar Öğretimine Etkisi
10 21. Yüzyılda görsel sanatlar öğretiminde çağdaş kuramlar
11 21. Yüzyılda sanat anlayışları ve teknolojik gelişmeler
12 21. Yüzyılda sanat anlayışları ve teknolojik gelişmeler
13 21. Yüzyıl sanat anlayışlarının ve teknolojik gelişmelerinin görsel sanatlar öğretimine etkileri
14 Ders Sürecinin Değerlendirilmesi ve Final Süreç Dosyasının değerlendirilmesi üzerine açıklamalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özsoy, Vedat ve Mamur, Nuray (2019). Görsel sanatlar öğrenme ve öğretme yaklaşımları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları