Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSO 1101TEMEL TASARIM I4 + 41. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Görsel sanatları oluşturan tasarım ilke ve elamanlarından; kompozisyon bilgisinden oluşan tasarım dilini kavrayabilme. Biçim ve içerik ilişkisine dikkat ederek farklı teknik ve materyallerle iki ve üç boyutlu çalışmalar tasarlayabilme. Görsel okuryazarlık becerilerini ve estetik algıyı geliştirerek sanat ve tasarıma çağdaş bakış açısı kazandırma
Ders İçeriği Görsel sanatları oluşturan tasarım ilke (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik) ve elemanlarından (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) oluşan kompozisyon bilgisini kullanarak biçim-içerik ilişkisi kapsamında İki ve üç boyutlu özgün sanat ve tasarım çalışmaları içermektedir. Buna ek olarak ders kapsamında öğrencilerin alternatif uygulamalar için kavramsal fikirleri keşfetmesi ve farklı stratejileri geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de yararlanması sağlanır; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Sanat ve tasarım türlerini tanır ve tanımlar.
22. Özgün düşünme, deneme ve üretme kapasitesini geliştirme kararlılığı gösterir.
33. Tasarım eleman (nokta, çizgi, doku, biçim, ton, değer, renk, form) ve ilkeleri (denge, ahenk, ritim, hareket, zıtlık) ile tasarım sürecine ait bilgi birikimini pratikle birleştirir.
44. Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve yeniden düzenlemenin önemini ayırt eder.
55. Ritim, hareket, uygunluk, zıtlık, egemenlik, oran gibi ilkeleri kullanarak kompozisyonlar oluşturur.
66. Tasarlamaya dair görme, seçme, kavrama, anlama, temel karakterleri bulma, yalınlaştırma, düzeltme-tamamlama, çözüp-dönüştürme, anlamla bütünleştirme gibi temel özellikleri kullanır.
77. Doğadaki nesnelerin iç ve dış yapısını araştırarak farklılıkları analiz eder.
88. Doğadaki nesnelerin iç ve dış yapısını araştırarak çizgisel ve lekesel kompozisyonlar oluşturur.
99. Somut ve soyut kavramlardan yola çıkarak çeşitli kompozisyonlar tasarlar.
1010. Kurşun kalem, füzen, mürekkep, pastel, guaş boya tekniklerini açıklar.
1111. Kurşun kalem, füzen, mürekkep, pastel, guaş boya gibi tekniklerin farklı malzemeler üzerindeki etkilerini dener.
1212. Türk ve Dünya sanatının önemli yapıtları üzerinden tasarım eleman ve ilkelerine dair çözümlemeler yapar.
1313. Günümüzde sanat dünyasındaki gelişmeleri yakından izler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
ÖK 006              
ÖK 007              
ÖK 008              
ÖK 009              
ÖK 010              
ÖK 011              
ÖK 012              
ÖK 013              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Ödevler21224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ELİF ÇAKIROĞLU
Detay 2023-2024 Güz2ELİF ÇAKIROĞLU
Detay 2023-2024 Güz3ELİF ÇAKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSO 1101 TEMEL TASARIM I 4 + 4 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ELİF ÇAKIROĞLU ecakiroglu@pau.edu.tr EGT B0202 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Görsel sanatları oluşturan tasarım ilke ve elamanlarından; kompozisyon bilgisinden oluşan tasarım dilini kavrayabilme. Biçim ve içerik ilişkisine dikkat ederek farklı teknik ve materyallerle iki ve üç boyutlu çalışmalar tasarlayabilme. Görsel okuryazarlık becerilerini ve estetik algıyı geliştirerek sanat ve tasarıma çağdaş bakış açısı kazandırma
İçerik Görsel sanatları oluşturan tasarım ilke (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik) ve elemanlarından (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) oluşan kompozisyon bilgisini kullanarak biçim-içerik ilişkisi kapsamında İki ve üç boyutlu özgün sanat ve tasarım çalışmaları içermektedir. Buna ek olarak ders kapsamında öğrencilerin alternatif uygulamalar için kavramsal fikirleri keşfetmesi ve farklı stratejileri geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de yararlanması sağlanır; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrencilerle tanışma ve temel tasarım dersinin amaç, içerik, işleyiş ve kullanılacak malzemelere dair bilgi verme
2 Temel Tasarım İlke ve elemanlarıyla ilgili anlatım
3 Temel Tasarım elemanlarından noktanın kompozisyon içinde kullanımının kavranması ve nokta çalışması
4 Temel Tasarım elemanlarından çizginin kompozisyon içinde kullanımının kavranması ve çizgi çalışması
5 Temel Tasarım elemanlarından doku ve kompozisyon içindeki yeri ve doku çalışması
6 Temel tasarım ilkelerinin ve uygulamalarının incelenmesiyle obje etütü
7 Temel tasarım ilkelerinin ve uygulamalarının incelenmesi; somut ve soyut obje yorumlama
8 Ara sınav
9 Temel tasarım ilkelerinin ve uygulamalarının incelenmesi; obje-mekan ilişkisi inceleme
10 Hareket, Tekrar-Ritm, Koram Çalışması
11 Armoni, Parça-Bütün İlişkisini inceleme; obje kolaj çalışması
12 Bütünlük-uyum-egemenlik ilişkisini inceleme; kolaj tamamlama çalışması
13 Kompozisyon Öğeleri ve İmgesel Yaratım Çalışması
14 Çalışmaları Değerlendirme, Yorumlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları