Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
RSO 5130ATÖLYE HEYKEL2 + 23. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin heykel sanatıyla ilgili hem teknik bilgi ve deneyim kazanma hem de edinilen bilgi ve deneyimlerin aktarılma yöntemlerini öğrenmeye yönelik amacı vardır. 1. Sanatsal anlatımda üç boyutlu bir anlatım dili olarak heykel sanatı hakkında bilgilenmek, heykelin geçmişten günümüze kullanılan, geleneksel teknik ve malzemelerinin iyi bir şekilde tanınmasını ve uygulamasının ayrıca kalıplama tekniklerinin öğrenilmesini sağlamak, 2. Bir sanat öğretmeni olarak heykel alanında eğitim-öğretim yöntemlerine yönelik kazanımlar elde etmek ve yeni yöntemler geliştirmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Temel heykel kuram ve kavramları, bir heykeli dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve beceriler, heykelin özgün bir ifade aracı olarak algılanması, farklı teknik ve malzemeleri deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmalar. Bunun yanısıra öğrencilerin çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirmeleri ve güncel sanat uygulamalarını kavramaları sağlanır. Öğrencilerin imkanlar dahilinde bianel, fuar, sergi vb. yerleri ziyaret etmeleri önerilir. Atölye çalışmaları kapsamında gerçekleştirilecek uygulamalarda iş sağlığı ve güvenlik önlemlerinin alınmasına dikkat edilir. Ayrıca öğrencilerin sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlama hakkında bilgi edinmeleri, bu bilgilerini uygulamaları ve tüm süreçlerde etik kurallara uymaları sağlanır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel heykel kuram ve kavramları ile, bir heykeli dönem, teknik ve içerik bakımından analiz eder.
2Görsel ve kültürel bilgi ve beceriler, heykelin özgün bir ifade aracı olarak algılar.
3Farklı teknik ve malzemeleri (kil, ahşap, metal, vb.) deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirme dili (modelaj, yontu, döküm, alçak ve yüksek kabartma vb.) oluşturur.
4Farklı disiplinlerle ilişki kurar.
5Güncel sanat uygulamalarını kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AHMET ÖZER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
RSO 5130 ATÖLYE HEYKEL 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. AHMET ÖZER aozer@pau.edu.tr EGT B0008 Dersin Devam Yüzdesi : %60 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Bu dersin heykel sanatıyla ilgili hem teknik bilgi ve deneyim kazanma hem de edinilen bilgi ve deneyimlerin aktarılma yöntemlerini öğrenmeye yönelik amacı vardır. 1. Sanatsal anlatımda üç boyutlu bir anlatım dili olarak heykel sanatı hakkında bilgilenmek, heykelin geçmişten günümüze kullanılan, geleneksel teknik ve malzemelerinin iyi bir şekilde tanınmasını ve uygulamasının ayrıca kalıplama tekniklerinin öğrenilmesini sağlamak, 2. Bir sanat öğretmeni olarak heykel alanında eğitim-öğretim yöntemlerine yönelik kazanımlar elde etmek ve yeni yöntemler geliştirmesini sağlamaktır.
İçerik Temel heykel kuram ve kavramları, bir heykeli dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve beceriler, heykelin özgün bir ifade aracı olarak algılanması, farklı teknik ve malzemeleri deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmalar. Bunun yanısıra öğrencilerin çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirmeleri ve güncel sanat uygulamalarını kavramaları sağlanır. Öğrencilerin imkanlar dahilinde bianel, fuar, sergi vb. yerleri ziyaret etmeleri önerilir. Atölye çalışmaları kapsamında gerçekleştirilecek uygulamalarda iş sağlığı ve güvenlik önlemlerinin alınmasına dikkat edilir. Ayrıca öğrencilerin sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlama hakkında bilgi edinmeleri, bu bilgilerini uygulamaları ve tüm süreçlerde etik kurallara uymaları sağlanır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş, temel kavramlar, stratejiler ve beklentiler
2 Kişisel uygulama teknikleri ve yöntemleri üzerine sunumlar
3 Serbest çalışmalar
4 Serbest çalışmalar ve eleştiri
5 Serbest çalışmalar ve eleştiri
6 Seçilmiş mekanlar üzerinde düşünme ve uygulamalar
7 Vize
8 Seçilmiş mekanlar üzerinde düşünme ve uygulamalar
9 Usta sanatçılardan otobiyografi incelemeleri
10 Tematik çalışmalar
11 Serbest Çalışmalar-Tartışma
12 Serbest Çalışmalar-Tartışma
13 Serbest Çalışmalar-Tartışma
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Yaman, Zeynep Yasa. "Cumhuriyet'in İdeolojik Anlatımı Olarak Anıt ve Heykel (1923-1950)", Sanat Dünyamız, Yapı Kredi Yayınları, Kış 2002, sayı 82.Türkçe
Özsezgin, Kaya. "Anıt Heykelciliğinin Neresindeyiz?", Hürriyet Gösteri, sayı 66, 1986Türkçe
Okay, Sevay. "Türk Heykel Sanatının oluşumuna İlişkin", Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, sayı 10, Aralık 1991 Türkçe
Gezer, Hüseyin. Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, Ankara, Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları, 1984Türkçe
Gezer, Hüseyin. 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1973Türkçe
Cezar, Mustafa. "19. Yüzyıl Türkiye'sinde Heykel Plastiği Sorunu", Hürriyet Gösteri, sayı 66, 1986 Türkçe
https://kulturportali.gov.tr/portal/turkiyede-resim-ve-heykel-sanatinin-gelisimi Türkçe
https://www.researchgate.net/publication/322660269_MINIMALIZM_SANAT_AKIMI_VE_HEYKELTRAS_SADI_CALIKTürkçe
https://ekitap.ktb.gov.tr/TR-80273/cumhuriyet-oncesi-turk-heykel-sanati.htmlTürkçe
https://ekitap.ktb.gov.tr/TR-80277/heykel-sanatini-gelistirmeye-yonelik-uygulamalar.htmlTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları