Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 4005ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA2 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
2Özel eğitimin ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar.
3Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri belirtir.
4Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçlerini açıklar.
5Öğretimin bireyselleştirilmesi sürecini açıklar.
6Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini tanımlar.
7Kaynaştırma modelinin özelliklerini, kaynaştırmanın amaçlarını, kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında rol oynayan etmenleri açıklar.
8Özel eğitimde aile katılımı ve aileyle işbirliği süreçlerini açıklar.
9Yetersizlik ve yetenek türlerinin özelliklerini açıklar.
10Özel gereksinimli bireylere yönelik eğitim-öğretim yaklaşımlarını betimler.
11Özel gereksinimli bireylere yönelik davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Arasınav12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ATİ MERÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ATİ MERÇ atim@pau.edu.tr EGT B0401 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders özel eğitim, yetersizlik türleri ve kaynaştırma uygulamaları konusunda genel bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2 Özel Eğitim Gerektiren Engele Neden Olan Etmenler Özel Eğitimle İlgili Yasa ve Yönetmelikler ve Temel Özellikleri
3 Özel yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri
4 Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
5 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
6 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Özellikleri
7 Arasınav
8 Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
9 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
10 Duygu ve Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler
11 Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
12 Fiziksel Yetersizliği Ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Özellikleri İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
13 BEP HAZIRLAMA
14 BEP HAZIRLAMA
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Eğiten Kitap, Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları