Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
LİSANS
EĞİTİM FAKÜLTESİ
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
111 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
OKL 5106
ERKEN ÇOCUKLUKTA İYİ OLUŞ
2 + 0
7. Yarıyıl
4
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Çocuğu bir bütün olarak ele alıp okul, aile ve toplum düzleminde incelemek, sosyal, duygusal ve psikolojik olarak farklı boyutlardan çocuğu değerlendirerek geliştirilmesi gereken noktaları keşfetmek ve bu doğrultuda destekleyici eğitim programları oluşturmak ve çocukta iyi hali arttırmaya yönelik yetkinlik kazandırmak amaçlanmıştır.
Ders İçeriği
1. İyi oluş tanımı, içeriği ve önemi 2. Erken çocukluk döneminde iyi oluş tanımı, içeriği ve önemi 3. Çocuklarda Psikolojik İyi Olma modeli (ÇOPİO) hakkında bilgi sahibi olma 4. Çocuklarda iyi oluşu değerlendirme 5. Dünyada iyi oluş yaklaşımları 6. Psikolojik olarak sağlıklı olmanın erken çocuklukta yansımaları 7. öğretmen, ebeveyn ve çocuk iyi oluş durumlarının ilişkisi 8. İyi oluşu arttırma ve sürdürme 9. Kuramdan uygulamaya etkinlikler geliştirme ve uygulama
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
İyi oluşu tanımlar
2
İyi oluşun önemini ve gerekliliğini açıklar
3
Erken çocukluk döneminde iyi oluşu açıklar
4
Erken çocukluk döneminde iyi oluş modellerini açıklar
5
İyi oluşu arttırma, sürdürme ve değerlendirme becerilerine sahip olur
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
PY 13
PY 14
ÖK 001
ÖK 002
ÖK 003
ÖK 004
ÖK 005
Ara Toplam
Katkı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
2
28
Ödevler
1
29
29
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
23
23
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
24
24
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
104
4
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları