1 | Dili oluşturan parçaları belirleyebilme, ses, biçim ve sözdizimi unsurlarını ayrılabilme, |
2 | Sözdizimini oluşturan unsurların diziliş özelliklerini kavrayabilme, |
3 | Türkiye Türkçesinin cümle yapısını kavrayabilme, |
4 | Cümleyi oluşturan özne, nesne, zaman, yer, durum tümleçleri ve yüklem için kullanılan yapıların gerçek yaşamdaki karşılıklarıyla ilişkilerini ayırt etme yeteneği, |
5 | Farklı Cümleleri oluşturan parçaların birleştirilme özelliklerini ayırt etme yeteneği, |
6 | Türkçeyle ilgili sorunları belirleyebilme ve çözebilme yeteneği, |
7 | Türkçe yazılı metinlerde kullanılan dille ilgili bakış açısı, kuram geliştirme yeteneği, |
8 | Türkçe yazılı metinleri değerlendirirken ve yeni metinler oluştururken Türkçenin sözdizimsel yapısına uygunluğu kavrayabilme, |
9 | Türkçenin sözdizimsel yapısı ile başka dillerin sözdizimsel yapıları arasındaki farklılıkları ayırt etme yeteneği; |
10 | Yaşam bilincine bağlı olarak dil ve anadili bilincini geliştirme ve başkalarına kavratabilme yeteneği, |