1 | Çağdaş Türk lehçelerinden “Güney-Batı Türkçesi” grubunda yer alan (Azeri T., Türkmen T., Gagauz T., vs) lehçelerden veya “Güney-Batı Türkçesi” grubunda yer alan lehçelerden en az birer tanesine vakıf olma. okuma, anlama, değerlendirme becerisi kazanma. |
2 | Bu lehçe gruplarını genel hatlarıyla da öğrenmek suretiyle Türk dilini lehçe ve şiveleri ile ele alıp art zamanlı ve eş zamanlı karşılaştırmalar yaparak değerlendirme yeteneği ve becerisini kazanma. |
3 | Adı geçen gruptaki lehçelerden –en azından- bir tanesini gramer özellikleri açısından dilbilim temellerine dayandırarak tanıyabilme, sınıflandırabilme beceri, bilgi ve yeteneğini kazanma. |
4 | Lehçeler arasındaki bu bilgi ve becerileri diğer disiplinlerle de (tarih, coğrafya, felsefe, sosyoloji, antropoloji, arkeoloji, vs) ilişkilendirerek değerlendirme bilgi ve becerisini kazanma. |
5 | Çağdaş Türk lehçelerinin Güney-Batı grubundakilerin benzer ve farklı yönlerini görüp tahlil edebilme bilgi ve becerisini kazanma. |
6 | Adı geçen Türk lehçe grupları ve bu lehçelerin gramerleri hakkında teknolojik imkanları kullanarak gerekli kaynaklara ulaşma bilgi, beceri ve donanımını kazanma. |
7 | Bu lehçelerle ilgili olarak elde edilen bilgileri diğer disiplinlerle karşılaştırıp sonuçlara ulaşabilme beceri ve bilgisini kazanma. |
8 | Elde edilen bilgileri ve becerileri aktif olarak verimli şekilde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanma. |
9 | Yaşayan Türk lehçeleri üzerine öğrendiği bilgi ve becerileri mesleğinin bir parçası haline getirme, öğretim yöntemlerini kullanarak anlatabilme birikim ve becerisini kazanma. |
10 | Yaşayan Türk lehçeleri ile ilgili bilgi ve birikimini ilmi çalışmalara dönüştürme yetenek ve becerisini elde edip lisansüstü çalışmalar yapma becerisini kazanma. |