1 | Sözlü anlatımı oluşturan temel öğeleri, bu öğelerin özelliklerini bilir, bu bilgiyi mesleki çalışmalarında etkin olarak uygular. |
2 | Sözlü anlatımda, doğru ve güzel konuşmanın, kişisel ve toplumsal anlaşma bakımından önemini açıklar ve uygular. |
3 | Konuşurken, Türk dilinin ses yapısına, ses özelliklerine, ahengine, vurgu ve tonlama kurallarına uyar. |
4 | Meslekî çalışmalarında ve bilimsel araştırmalarda gerek kişisel, gerekse toplumsal iletişim sırasında, etkili iletişim, güzel konuşma ve diksiyon kurallarını uygular. |
5 | Dilin sesli kullanımı ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir. |
6 | Konuşma dilindeki gelişmeleri takip ederek doğru ve güzel uygulamaları destekler. |
7 | Diksiyon ve Etkili iletişimin temel kurallarını bilinçli olarak uygulamak üzere kendini geliştirir. (Ses ve beden dilinin kullanılması, kişisel imaj, jest ve mimik kontrolü, doğru ve yanlış davranışlar, etkili iletişim için bilinmesi ve uygulanması gereken kurallar,) |
8 | Konuşma türlerini, konuşma üsluplarını, sunum kurallarını bilerek Hazırlıklı ve planlı konuşma becerisi kazanır ve uygular. |
9 | Dinleme-anlama, yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir. |