Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MOT 214MODA PAZARLAMA3 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Moda pazarlama faaliyetlerini ve stratejilerini kavratmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Modayı yönlendiren etkenler, moda pazarlama çevresi, moda pazarlama süreci, moda pazar araştırması, moda pazarlama planlaması, moda pazarlama stratejileri, moda müşteri davranışları ve pazarlamaya etkileri, moda ürün oluşturmada trendler, sezonlar,moda ürün tasarım süreci, moda pazarlamada markalaşma, moda ürünlerin fiyatlandırılması ve fiyatlandırma yöntemleri, moda ürünlerin pazarlanmasında kullanılan dağıtım kanalları, moda perakendeciliği ve mağazacılık, moda ürünlerinin pazarlamasında kullanılan tutundurma faaliyetleri, moda ürünlerinin sunumu (katalog hazırlama, vitrin düzenleme vs.)
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Marka ve fiyatlandırma çalışmalarını inceler.
2Dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını inceler.
3Moda pazarlaması hakkında bilgi sahibi olur.
4Hazır giyim alanında tasarım markası yaratma hakkında bilgi sahibi olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ÖK 001     4            5  
ÖK 002     4            5  
ÖK 0033    4     5      3  
ÖK 004     5     5      4  
Ara Toplam3    17     10      17  
Katkı100004000003000000400

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)818
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SEMİH DEMİRAL
Detay 2011-2012 Yaz1MELEK ARPACI GÜNDOĞAN
Detay 2011-2012 Bahar1MELEK ARPACI GÜNDOĞAN
Detay 2010-2011 Bahar1MİHRİBAN KALKANCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MOT 214 MODA PAZARLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SEMİH DEMİRAL sdemiral@pau.edu.tr BUMYO A0101 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Moda pazarlama faaliyetlerini ve stratejilerini kavratmak amaçlanmaktadır.
İçerik Modayı yönlendiren etkenler, moda pazarlama çevresi, moda pazarlama süreci, moda pazar araştırması, moda pazarlama planlaması, moda pazarlama stratejileri, moda müşteri davranışları ve pazarlamaya etkileri, moda ürün oluşturmada trendler, sezonlar,moda ürün tasarım süreci, moda pazarlamada markalaşma, moda ürünlerin fiyatlandırılması ve fiyatlandırma yöntemleri, moda ürünlerin pazarlanmasında kullanılan dağıtım kanalları, moda perakendeciliği ve mağazacılık, moda ürünlerinin pazarlamasında kullanılan tutundurma faaliyetleri, moda ürünlerinin sunumu (katalog hazırlama, vitrin düzenleme vs.)
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Modayı yönlendiren etkenler
2 Moda pazarlama çevresi
3 Moda pazarlama süreci
4 Moda pazar araştırması
5 Moda pazarlama planlaması
6 Moda pazarlama stratejileri
7 Moda müşteri davranışları ve pazarlamaya etkileri
8 Moda ürün oluşturmada trendler, sezonlar,moda ürün tasarım süreci
9 Moda pazarlamada markalaşma
10 Moda ürünlerin fiyatlandırılması ve fiyatlandırma yöntemleri
11 Moda ürünlerin pazarlanmasında kullanılan dağıtım kanalları
12 Moda perakendeciliği ve mağazacılık
13 Moda ürünlerinin pazarlamasında kullanılan tutundurma faaliyetleri
14 Moda ürünlerinin sunumu (katalog hazırlama, vitrin düzenleme vs.)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları