Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TMT 101 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I2 + 61. Yarıyıl8

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tekstil alanında Temel Sanat Eğitimi; karakalem çizilmesi, figür ve/veya obje, nokta, çizgi, armoni, kontrast, oran, orantı, biçim, doku, ritim, simetri, asimetri, hacim, boşluk, doluluk, denge, kompozisyon ve perspektif gibi temel unsurlar yardımıyla, öğrencinin yaratıcılığı ve becerisinin yoğrulması ile gerçekleştirilir. Öğrenciye, yaratıcı güçlerini, duygu ve sezilerini kullanabilecekleri kopyadan uzak özgün yapıtlar gerçekleştirebilecekleri bir ortam hazırlamak, tasarım dillerinin oluşmasını sağlar. Ezbere dayalı birbirinin benzeri uygulamalar, Temel Sanat Eğitiminin amacına aykırıdır. Öğrencinin kendisine sunulanı olduğu gibi uygulaması yerine, üzerinde düşünmesine ve önermelerde bulunmasına olanak verilmelidir.
Ders İçeriği Öğretimsel bir etkinliğin yöneldiği kişi, grup, kitle özellikleri ve hazır bulunuşluk düzeyleri ne olursa olsun, aşamalı olarak şu fonksiyonları yerine getirmesi öngörülür; Bilgi, beceri kazanımı ve geliştirilmesinin sağlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgiye sahip olma.
2Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma
3Sanatın gerekliliği olan yaşam boyu öğrenme ve üretme kavramını özümseme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
ÖK 001     
ÖK 002     
ÖK 003     
Ara Toplam     
Katkı00000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler7321
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Materyal Tasarlama/Uygulama14228
Okuma515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






208

8
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ŞÖHRET AKTEPE DAL
Detay 2023-2024 Güz1ÖZGÜ HAFIZOĞLU
Detay 2023-2024 Güz2AHMET ÖZER
Detay 2023-2024 Güz2ÖZGÜ HAFIZOĞLU
Detay 2023-2024 Güz3ÖZGÜ HAFIZOĞLU
Detay 2023-2024 Güz3ÖZGÜ HAFIZOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TMT 101 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I 2 + 6 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜ HAFIZOĞLU ohafizoglu@pau.edu.tr FTRYO A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Tekstil alanında Temel Sanat Eğitimi; karakalem çizilmesi, figür ve/veya obje, nokta, çizgi, armoni, kontrast, oran, orantı, biçim, doku, ritim, simetri, asimetri, hacim, boşluk, doluluk, denge, kompozisyon ve perspektif gibi temel unsurlar yardımıyla, öğrencinin yaratıcılığı ve becerisinin yoğrulması ile gerçekleştirilir. Öğrenciye, yaratıcı güçlerini, duygu ve sezilerini kullanabilecekleri kopyadan uzak özgün yapıtlar gerçekleştirebilecekleri bir ortam hazırlamak, tasarım dillerinin oluşmasını sağlar. Ezbere dayalı birbirinin benzeri uygulamalar, Temel Sanat Eğitiminin amacına aykırıdır. Öğrencinin kendisine sunulanı olduğu gibi uygulaması yerine, üzerinde düşünmesine ve önermelerde bulunmasına olanak verilmelidir.
İçerik Öğretimsel bir etkinliğin yöneldiği kişi, grup, kitle özellikleri ve hazır bulunuşluk düzeyleri ne olursa olsun, aşamalı olarak şu fonksiyonları yerine getirmesi öngörülür; Bilgi, beceri kazanımı ve geliştirilmesinin sağlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanımı,içeriği. Sanat eğitiminde temel değerler
2 Çizgi tanımı,çizgi değerleri ve serbest çizgi araştırmalar
3 Çizgi ve ritim - koyu ve açık değerler
4 Kompozisyon tanımı - Çizgi, kompozisyon çalışmaları.
5 Nokta - tanımı, Noktalanan yüzeylerde üç boyutlu dönüşüm
6 Nokta birimi, nokta biriminin kendi olanaklarını irdeleyen değişik değerler yakalamayı amaçlayan çalışmalar
7 Pozitif - Negatif etki kullanılarak yeni biçimler oluşturma.
8 Vize
9 Koyu açık değerler- Kompozisyon içerisinde Pozitif Alanı dengeleyerek Negatif Alanın Eşit ağırlıkta kullanımı.
10 Tasarım ilkeleri - Kolaj Tekniği - Kolajın sanat eğitimindeki yeri
11 Kolaj tekniği- Doğadan seçilen bir fotoğrafın Kolaj tekniğiyle yansıtılması
12 Doku tanımı, Doğal doku araştırmaları.
13 Yüzey üzerine Strüktür ( iç yapı)çalışması; Strüktür çalışması.3 Boyut
14 Final
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir book1EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.18.14.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book2EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.18.32.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book3EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.23.09.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book4EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.23.43.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book5EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.04.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book6EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.15.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book7EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.40.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book8EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.53.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ_web design ders planı.docxTürkçePAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ_web design ders planı.docx13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book1EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.18.14.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book2EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.18.32.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book3EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.23.09.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book4EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.23.43.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book5EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.04.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book6EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.15.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book7EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.40.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir book8EnglishScreen Shot 2020-09-12 at 12.24.53.png13.10.2023 09:24:47
Dosya İndir PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ_web design ders planı.docxTürkçePAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ_web design ders planı.docx13.10.2023 09:24:47
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Antmen, Ahu. 2008. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul:Sel Yayıncılık Türkçe
Artun, Ali ve Esra Çavuşoğlu (derleyen), 2017. Bauhaus Modernleşmenin Tasarımı: Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi Ve Bauhaus, İstanbul: İletişim.Türkçe
Savaş, Remzi, Modelaj, 1977 Ankara: Yüksek Öğretim Kurumu. Türkçe
ÖZSOY Vedat ve AYAYDIN Abdullah, (Ocak 2016). Görsel Tasarım Öge ve İlkeleri, (1.Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Türkçe
Willenbrink Mark and Marry, (Şubat 2017). Yeni Başlayanlar için Çizim, (6.Basım). İstanbul: Bilge Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları