3453 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DR.

GENEL BİLGİLER
Çocuk sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora programı 31.08.2022 tarihinde kabul edilmiştir. Eğitimlerini çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında sürdürmek isteyen öğrencilere teorik ve uygulamaya yönelik güncel bilgileri kavrama ve uygulama becerisi kazandırılmaya çalışılır. Programın süresi dört dönem ders, dört dönem tez çalışması olmak üzere toplam sekiz dönemdir. Doktora Programını tamamlayabilmek için en az 240 kredilik ders almak ve bir doktora tezi hazırlamak gerekmektedir

Amaçlar
Bu programın amacı, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında birey, aile ve topluma yönelik konulara duyarlı ve bunların dayandığı kavram, ilke ve yöntemlere uygun hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilen, eğitim, araştırma ve uygulama alanlarında eleştirel düşünme becerilerini kullanabilen, bilimsel araştırmaların bulgularını çocuk sağlığına ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik olarak hemşirelik bakımına aktarabilen, mesleki etik ilke ve değerleri göz önünde bulunduran bilim doktoru yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında tezli yüksek lisans diplomasına sahip olması ve Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitimi Başvuru Koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olabilmek için öğrencinin 120 AKTS Kredi yükünü tamamlayacak şekilde zorunlu ve seçmeli ders alması ve 120 AKTS kredi yükü olan Doktora tez çalışmasını tamamlaması ve tezini hazırlayıp jüri önünde başarıyla sunmuş olması gerekmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Diplomasi" derecesi alırlar.

İstihdam Olanakları
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora programını” tamamlayan mezunlar hastanelerde "yönetici hemşire" "klinik sorumlusu", "Hemşirelik Hizmetleri Müdürü", "eğitim hemşiresi” ayrıca Hemşirelik lisans eğitimi veren okullarda "Öğretim Görevlisi" veya "Öğretim üyesi” olarak çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dr. alanında Doktora Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Doktora

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programdan mezun olabilmek için öğrencinin 120 AKTS Kredi yükünü tamamlayacak şekilde zorunlu ve seçmeli ders alması ve 120 AKTS kredi yükü olan Doktora tez çalışmasını tamamlaması ve tezini hazırlayıp jüri önünde başarıyla sunmuş olması gerekmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora Diplomasi" derecesi alırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
İlgili alanda akademik kariyerine devam edebilir.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. BENGÜ ÇETİNKAYA  bcetinkaya@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm önerileri sunabilmek.
2Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında disiplinler arası etkileşimde bulunarak analiz, sentez ve değerlendirme yoluyla yeni bilgileri alana kazandırmak.
3Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yeni bilgilere ulaşarak takip edebilmek, ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
4Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal /uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alana katkı sunabilmek.
5Çalışmalarını uluslararası platformlarda meslektaşları ile tartışabilme.
6Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında yürütülen bilimsel araştırmaların bulgularını Çocuk sağlığına ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik olarak hemşirelik bakımında kullanabilme.
7Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinin eğitim, araştırma ve uygulama alanlarında eleştirel düşünme becerilerini kullanabilmek.
8Öğrenciler ve diğer meslektaşlarını öğrenmeye yönlendirebilme, gerektiğinde bilgi ve becerilerini geliştirmede liderlik yapabilme.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
DKH 601 HEMŞİRELİK MODELLERİ 3+0 5 Zorunlu
SBE 601 BİLİM ETİĞİ 2+0 5 Zorunlu
SBE 700 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3+0 5 Zorunlu
- Csh Doktora Seçmeli 1 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 1 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 1 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 1 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 2 0+4 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 2 0+4 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Csh Doktora Seçmeli 1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Csh Doktora Seçmeli 2

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBE 701 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3+2 7,5 Zorunlu
CSH 607 DOKTORA SEMİNERİ I 0+2 7,5 Zorunlu
- Csh Doktora Seçmeli 3 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 3 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 3 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 3 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 4 0+4 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 4 0+4 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Csh Doktora Seçmeli 3
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Csh Doktora Seçmeli 4

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HSH 615 HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA VE BİLİMSEL YAZI YAZMA 3+0 7,5 Zorunlu
CSH 614 DOKTORA SEMİNERİ II 0+2 7,5 Zorunlu
- Csh Doktora Seçmeli 5 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 5 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 5 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 5 3+0 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 6 0+4 2,5 Seçmeli
- Csh Doktora Seçmeli 6 0+4 2,5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Csh Doktora Seçmeli 5
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Csh Doktora Seçmeli 6

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ENS 600 YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK 0+0 20 Zorunlu
ENS 602 TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMA 0+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CSH 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
CSH 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CSH 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
CSH 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CSH 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
CSH 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CSH 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
CSH 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
BİLİM ETİĞİZ        
DOKTORA SEMİNERİ IZ        
DOKTORA SEMİNERİ IIZ        
DOKTORA TEZİZ        
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİZ        
GELİŞİM VE ÖĞRENMEZ        
HEMŞİRELİK MODELLERİZ        
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA VE BİLİMSEL YAZI YAZMAZ        
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRMEZ        
TEZ ÖNERİSİ HAZIRLAMAZ        
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKZ        
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİS        
ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASIS        
ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE OYUN VE OYUN TEKNOLOJİLERİS        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE ETİK S        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE ÖZEL UYGULAMALAR I S        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE ÖZEL UYGULAMALAR I IS        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE YENİLİKLER IS        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE YENİLİKLER IIS        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE YENİLİKLER UYGULAMASI IS        
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE YENİLİKLER UYGULAMASI IIS        
ÇOCUK SAĞLIĞINDA TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TERAPİLERS        
ÇOCUK YOĞUN BAKIM ÜNİTESİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS        
ÇOCUKLARDA ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS        
ÇOCUKLUK DÖNEMLERİNDE BESLENME VE BESLENME SORUNLARIS        
KANITA DAYALI ÇOCUK SAĞLIĞI UYGULAMALARIS        
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKS        
PEDİATRİK ONKOLOJİ S        
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİS        
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASIS        
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi