2701 SOSYOLOJİ DR.

GENEL BİLGİLER
Sosyoloji Bölümü doktora programı ile öğrencilere temelde sosyolojik bakış açısı veya sosyolojik düşünme biçimini kazandırmayı; insan davranışlarının sosyolojik yorumları hakkında neyin belirgin olduğunu, toplumsal olayları kavrama ve toplumsal olaylara karşı eleştirel bir bakış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sosyolojik bir bakış geliştirme yönünde gerekli kuramsal temeller, araştırma yöntem ve teknikleri verilmekle birlikte bu bakış açısı çerçevesinde dünyada ve Türkiye’de meydana gelen sosyal olayları değerlendirebilecek özgün bir perspektif kazandırılmaktadır. Giriş niteliğindeki derslerin yanı sıra geniş bir yelpazede öğrencinin kendisini farklı alanlarda da yetiştirebileceği derslere de yer verilmekte; bu alanlara ilişkin kültürel bir birikim sağlanmaktadır. Müfredat programı içinde yer alan seçmeli dersler ile öğrencilerin kendilerine özgü çalışma alanları belirlemeleri amaçlanmaktadır.

Amaçlar
Bölüm öğrencilerinin yaşadıkları toplum ve kültüre dair anlam dünyalarını geliştirmek Bölümün temel hedefi bireysel ve toplumsal sorunları çok boyutlu çerçevede değerlendirebilecek, özelde yaşadığı toplumun ve genelde diğer toplumların sorunlarını sosyolojik bir bakışla analiz edebilecek bireyler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Yüksek lisans diplomasına sahip olmak,3,00 not ortalamasına sahip olmak, ALES'ten en az 65 almış olmak, ÜDS/KPDS en az 55 almış olmak

Mezuniyet Koşulları
Anabilim Dalı ders müfredatından seçilmiş olmak kaydıyla; Ders döneminde zorunlu derslerden (2 seminer dersi dahil olmak üzere) 52,5 AKTS ve seçmeli derslerden 37,5 AKTS tamamlamak. Ders dönemi sonrasında ise 4 Tez İzleme Komitesini başarıyla geçtikten sonra Doktora tezi savunma sınavı sonunda Doktora tezini başarıyla tamamlamış olmak.

İstihdam Olanakları
Bölümün mezunları, öğretmenlik, akademisyenlik, sosyal hizmetler ve halkla ilişkiler alanlarında sosyolog, dershanelerde rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile felsefe grubu öğretmenliği, gazetecilik, kamuoyu araştırma şirketleri, devlet istatistik enstitüsünde uzmanlık, reklam sektöründe metin yazarlığı, televizyon vb. gibi özel ve kamu sektöründe kariyer yapma imkanı bulabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Sosyoloji Dr. alanında Doktora Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Doktora

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Üniversite içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Yatay geçiş yoluyla kabul edilme koşulları Senato tarafından belirlenir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Anabilim Dalı ders müfredatından seçilmiş olmak kaydıyla; Ders döneminde zorunlu derslerden (2 seminer dersi dahil olmak üzere) 52,5 AKTS ve seçmeli derslerden 37,5 AKTS tamamlamak. Ders dönemi sonrasında ise 4 Tez İzleme Komitesini başarıyla geçtikten sonra Doktora tezi savunma sınavı sonunda Doktora tezini başarıyla tamamlamış olmak.

Üst Derece Programlarına Geçiş
İlgili alanda akademik kariyerine devam edebilir.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. TÜRKAN ERDOĞAN  terdogan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Sosyolojinin temel kavram ve olguları hakkında bilgi sahibi olmak
2Sahip olduğu sosyolojik bilgi, kavrayış ve becerileri somut olaylar ile ilişkilendirmek
3Sosyolojinin alt bilim dalları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak
4Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisini kavramak ve aralarındaki farklılıkları bilmek ve değerlendirmek
5Klasik ve çağdaş sosyolojik teorileri bilmek ve aralarındaki tarihsel bağıntıyı kavramak
6Sosyolojik bir konu ya da sorunun analizinde uygun sosyolojik teori ve yaklaşımları kullanma becerisini kazanmak
7Sosyolojik bir araştırmada niceliksel ve niteliksel yöntem ve teknikleri kullanmak
8Araştırma verilerini ilgili analiz veri programlarına girmek, uygun istatistiksel teknikleri kullanmak, verileri analiz etmek ve yorumlama becerisi kazanmak
9Bilimsel bir araştırma projesini hazırlamak ve uygulama becerisine sahip olmak
1010. Sosyal aktörler, kurumlar ve toplum arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavramak ve bununla ilgili teorik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak
11Güncel sosyolojik gelişmeleri kavrayabilme becerisini kendi çalışmalarında ortaya koymak ve bununla ilgili görsel, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahip olmak
12Farklı toplumsal yapılar ve kültürler arasındaki ilişkileri kavramak ve bununla ilgili çok yönlü-eleştirel düşünebilme becerisini kazanmak
13Toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin bilincinde olmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BİLGİKuramsal Olgusal 07
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 684 SİYASAL ŞİDDET İNCELEMELERİ 3+0 7,5 Zorunlu
SOS 659 DÜNYA'DA SİVİL TOPLUM HAR. SOS. ANALİZİ 3+0 7,5 Zorunlu
- Sosyoloji Dr. Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Sosyoloji Dr. Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyoloji Dr. Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 681 DOKTORA SEMİNERİ - I 0+2 4 Zorunlu
SOS 682 DOKTORA SEMİNERİ - II 0+2 3,5 Zorunlu
SOS 648 SOSYOLOJİK AÇIDAN YOKSULLUK, YAŞAM KALİTESİ VE AZGELİŞMİŞLİK 3+0 7,5 Zorunlu
- Sosyoloji Dr. Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- Sosyoloji Dr. Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyoloji Dr. Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 663 KÜRESELLEŞME VE YEREL KİMLİKLER 3+0 22,5 Zorunlu
- Sosyoloji Dr. Seçmeli-3 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyoloji Dr. Seçmeli-3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
SOS 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
SOS 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
SOS 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
SOS 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SOS 600 DOKTORA TEZİ 0+0 20 Zorunlu
SOS 800 DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ 8+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
DOKTORA SEMİNERİ - IZ******* *** *
DOKTORA SEMİNERİ - IIZ******* *** *
DOKTORA TEZİZ* * **  **   
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİZ**********   
DÜNYA'DA SİVİL TOPLUM HAR. SOS. ANALİZİZ* * * * *    
KÜRESELLEŞME VE YEREL KİMLİKLERZ * **        
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ             
SİYASAL ŞİDDET İNCELEMELERİZ             
SOSYOLOJİK AÇIDAN YOKSULLUK, YAŞAM KALİTESİ VE AZGELİŞMİŞLİKZ* * * *  *   
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
20. YÜZYIL TÜRKİYE SİYASETİ TARTIŞMALARIS**  * * *    
21. YÜZYILDA SINIF POLİTİKALARI VE SOSYOLOJİSİS* * * * *    
21. YÜZYILDA SİYASET VE TOPLUMS* * *   * *  
AİLE VE EVLİLİKS ****** *****
AVRUPA EĞİTİM SİSTEMLERİS* * * * *    
AYDINLANMA ÇAĞİNDA SİYASET FELSEFESİ VE GÜNÜMÜZ SOSYAL TEORİSİNE YANSIMALARIS* * * * *    
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ, E-DEVLET VE E-DEMOKRASİ TARTIŞMALARIS* * * * *    
CİNSİYETİN KÜLTÜREL TEMSİLLERİS             
ÇAĞDAŞ FEMİNİST TEORİS* * * * *    
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE CEVRECİ HAREKETLERS* * * * *    
EMEK VE ÇALIŞMA SÜREÇLERİS* * * * *    
FARKLILAŞMA, AYRIMLAŞMA VE EŞİTSİZLİK ALANI OLARAK KENTS* * * *  *   
FEMİNİST EPİSTEMOLOJİS* * * * *    
FEMİNİST METODOLOJİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİS* * * * *    
GELİŞME VE KALKINMA SORUNLARIS             
GÖRME BİÇİMLERİS* * *   * *  
GÜNDELİK HAYATIN SOSYOLOJİLERİ VE SOSYOLOJİSİS* * * * *    
GÜNÜMÜZ SİVİL TOPLUM HAREKETLERİNİN SOSYOLOJİK ANALİZİ IS* * * * *    
HALK ŞENLİKLERİ IŞIĞINDA TOPLUMSAL İLİŞKİLER VE KÜLTÜR ÇÖZÜMLEMELERİS* * * *      
HUKUK FELSEFESİS* * *   * *  
İLETİŞİM VE TOPLUM: GÜNCEL (AKTÜEL) GELİŞMELERS* * * * *    
İLİŞKİSEL SOSYOLOJİDE TEMEL YAKLAŞIMLARS             
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİNDE YENİ YÖNELİMLERS* * * * *    
KAPİTALİZM, SAĞLIK VE İKTİDARS * **        
KENT VE KÜLTÜRS* * * * *    
KİMLİK VE AİDİYET TARTIŞMALARIS**  *   *    
KÜRESELLEŞEN DÜNYADA DİN VE TERÖRİZMS** * *     * 
KÜRESELLEŞME DEVLET VE SINIFLAR IS             
KÜRESELLEŞME DEVLET VE SINIFLAR IIS             
KÜRESELLEŞME VE ENDÜSTRİYEL İLİŞKİLERDEKİ DÖNÜŞÜMS* * * * *    
MAKRO MİKRO SOSYOLOJİ TARTIŞMALARIS* * * * *    
MODERN SONRASI TOPLUMDA DİN VE SEKÜLERLEŞMES* * * * *    
MODERNLEŞME VE ALTERNATİF MODERNLEŞMS* * * * *    
MODERNLEŞME VE EĞİTİMİN SOSYO-KÜLTÜREL TEMELLERİS* * * * *    
NİCEL VERİ ANALİZ TEKNİKLERİS* * * * *    
ORTADOĞU, İSLAM VE ORYANTALİZMS* * * * *    
OSMANLI SANAYİS* * * * *    
RİSK TOPLUMU VE SİYASAL EYLEMS**     **    
RİSK TOPLUMU, BELİRSİZLİKLER VE GÜVEN EROZYONUS* * * * *    
SANAT VE İLETİŞİM ARACI OLARAK DÜNYA SİNEMASIS**       ****
SANAT VE İLETİŞİM ARACI OLARAK TÜRK SİNEMASIS**       ****
SİYASAL PARTİ UYELİĞİ VE AKTİVİZMİ ARAŞTIRMALARIS* * *   * *  
SOSYAL ARAŞTIRMALARDA TASARIM VE METODOLOJİ SORUNUS             
SOSYAL BİLİMLER FELSEFESİ IS* * * * *    
SOSYAL BİLİMLER FELSEFESİ IIS* * * * *    
SOSYAL BİLİMLERDE YAPI-FAİLLİK TARTIŞMALARIS* * * * *    
SOSYO-KÜLTÜREL ANALİZS* * *   * *  
SÖYLENTİLER, DEDİKODU VE ŞEHİR EFSANELERİS* *  * * *   
SUÇ ANALİZİS* * *  * *   
TOPLUMSAL CİNSİYET VE KÜLTÜR ARAŞTIRMALARIS******  *****
TOPLUMSAL CİNSİYET VE MEDYAS ****** *****
TOPLUMSAL DEĞİŞME VE İKTİDAR İLİŞKİLERİ BAĞLAMINDA SANAT SOSYOLOJİSİ ÇALIŞMALARIS * **        
TOPLUMSAL EŞİTSİZLİK VE ETNİSİTES* * * * *    
TOPLUMSAL FARKLILAŞMA TEORİLERİS* * * * *    
TOPLUMSAL SINIF VE KÜLTÜR TARTIŞMALARIS* * * * *    
TOPLUMSAL YAPI ANALİZLERİ VE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜMS******** ** *
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YENİLEŞME SORUNLARIS* * * * *    
TÜRKİYE TARİHİNİN SOSYOLOJİK ANALİZİS* * * * *    
TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ IS* * * * *    
TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ IIS* * * * *    
TÜRKİYE’DE SOSYOLOJİK YÖNELİMLER VE SOSYOLOJİNİN SORUNLARIS* * * * *    
TÜRKİYE’DE TOPLUMSAL FARKLILAŞMA VE BÜTÜNLEŞME SORUNLARIS* * * * *    
TÜRKİYE'DE SİYASET VE SİVİL TOPLUMS* * * * *    
ULUSLAR ARASI SOSYO-POLİTİK İLİŞKİLER IS**       ****
ULUSLAR ARASI SOSYO-POLİTİK İLİŞKİLER IIS**       ****
YENİ BİR GÖÇ TÜRÜ VE DEĞİŞME ARACI OLARAK TURİZMS* * * * *    
YENİ URETİM/YÖNETİM TEKNİKLERİ VE İŞGÜCÜS* * * * *    
YEREL SİYASET VE SİYASAL KATILIMS* **    * *  
YOKSULLUĞUN KÜRESELLEŞMESİ VE YENİ YOKSULLUKS* * * * *    
YOKSULLUK VE TÜRKİYE'DE SOSYAL POLİTİKAS * **        
YÖNETİM FELSEFESİS* * * * *    
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi