1281 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı ve bilgisayar bilimleri alanlarında lisansüstü dersler önermekte ve araştırma olanakları sunmaktadır.

Amaçlar
Bu programın amacı, mezun olan bir öğrenciye bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı veya bilgisayar bilimlerinden bir alanda uzmanlık yetkinliğinin kazandırılmasıdır. Mezun kişiye gerçek dünya problemlerine bilimsel bakabilme, literatür taraması yapabilme, gerekli gözlemleri yapabilme ve elde edilen bilgileri analiz edebilme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.


Kabul Koşulları
Bilgisayar Mühendisliği Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, başvuru şartlarında belirlenen lisans diplomasına sahip olması ve Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES)’ndan Sayısal puan türünde en 70 puan almış olması gerekmektedir. Başvurusu kabul edilen öğrenciler ilan edilen tarih ve saatte Yazılı/Sözlü sınava tabi tutulur. Pamukkale Üniversitesi lisans üstü yönetmeliğine dayalı olarak ALES, Akademik not ortalaması, yazılı/sözlü sınav notu ve varsa yabancı dil puanı değerlendirmesi sonucu geçer puan alan öğrenciler tezli yüksek lisans programına kabul edilir. Bilgisayar Mühendisliği tezli yüksek lisans kabul koşullarında yabancı dil şartı aranmamaktadır.

Mezuniyet Koşulları
Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans programından mezun olabilmek için; 60 AKTS zorunlu, seçmeli ve seminer ders kredisi, 60 AKTS Uzmanlık alan dersi ve Yüksek Lisans Tezi dersi kredisi olmak üzere toplam 120 AKTS’yi başarıyla tamamlamış olmak ve öğrenim süresi sonunda mezuniyet için senato tarafından belirlenen gerekli akademik ortalamayı sağlamış olmak.

İstihdam Olanakları
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Bilgisayar Mühendisliği alanında Yüksek Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans programından mezun olabilmek için; 60 AKTS zorunlu, seçmeli ve seminer ders kredisi, 60 AKTS Uzmanlık alan dersi ve Yüksek Lisans Tezi dersi kredisi olmak üzere toplam 120 AKTS’yi başarıyla tamamlamış olmak ve öğrenim süresi sonunda mezuniyet için senato tarafından belirlenen gerekli akademik ortalamayı sağlamış olmak.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. TUFAN TURACI  tturaci@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Bilgisayar bilimleri kapsamındaki kuramsal ve uygulamalı uzmanlık bilgilerine sahip olma
2Bilgisayar bilimleri ile ilgili matematik ve fen bilimleri bilgilerine sahip olma
3Mühendislik problemlerini tanıma, analiz etme ve çözme becerisi
4Belirlenen gereksinimleri karşılayacak şekilde bir sistem, alt sistem veya süreç tasarlama becerisi
5Mühendislik uygulamaları için gerekli araç ve teknikleri belirleme becerisi
6Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları değerlendirme becerisi
7Tek disiplinli ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi
8Etkin sözlü ve yazılı iletişim becerisi
9Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme becerisi
10Mesleki ve etik sorumluluk sahibi olma
11Proje ve risk yönetimi gibi iş hayatı ile ilgili bilgilere sahip olma
12Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik etkilerini ve bu etkilerin hukuki yönlerini anlama
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CENG 501 İLERİ PROGRAMLAMA TEKNİKLERİ 3+0 7,5 Zorunlu
FBE 610 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK 3+0 7,5 Zorunlu
- Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CENG 599 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0+2 7,5 Zorunlu
CENG 504 ALGORİTMA TASARIMI VE ANALİZİ 3+0 7,5 Zorunlu
- Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CENG 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
CENG 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CENG 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
CENG 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ALGORİTMA TASARIMI VE ANALİZİZ**** *****  
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİKZ            
İLERİ PROGRAMLAMA TEKNİKLERİZ* **   * ** 
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ            
UZMANLIK ALAN DERSİZ***** ***** 
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİZ************
YÜKSEK LİSANS TEZİZ************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
BİLGİ SİSTEMLERİ VE SİSTEM TASARIMIS************
BİLGİSAYAR AĞLARI GÜVENLİĞİS************
BİLGİSAYAR BİLİMLERİNDE İLERİ TEKNİKLERS****        
BİLGİSAYARLI GÖRÜS            
BİYOİNFORMATİKS            
BULANIK MANTIK VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARIS*****       
DAĞITIK SİSTEMLERS**** *****  
DERİN ÖĞRENME VE UYGULAMALARIS            
DİJİTAL KONTROLS *** *      
DOĞAL DİL İŞLEME VE UYGULAMALARIS            
GELECEK NESİL IOT UYGULAMALARIS            
GÖRÜNTÜ İŞLEME TEKNİKLERİ VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARIS*****      *
GRAF TEORİ VE ALGORİTMALARS**** *    * 
GRAFLARDA UZAKLIK KAVRAMI VE ALGORİTMALARS            
HESAPLAMA ZEKASI VE ALGORİTMALARS            
HESAPLAMALI VE BİLİŞSEL SİNİRBİLİMS            
İLERİ BİLGİSAYAR AĞLARIS************
İLERİ VERİTABANI YÖNETİMİ VE MODELLEMESİS**** *****  
İLETİŞİM AĞLARININ MODELLENMESİ VE ZEDELENEBİLİRLİK KAVRAMIS            
KOMBİNATORYAL OPTİMİZASYON VE ALGORİTMALARS            
KRİPTOGRAFİK ALGORİTMALAR VE SİSTEMLERS************
LOJİSTİK MÜHENDİSLİĞİS            
MAKİNE ÖĞRENMESİS            
NESNELERİN İNTERNETİNDE VERİ ANALİZİ S            
NESNEYE DAYALI TASARIM VE PROGRAMLAMA TEKNİKLERİS* *** ** ** 
OPTİMİZASYONDA NÜMERİK YÖNTEMLERS**** *    * 
ÖRÜNTÜ TANIMAS            
PARALEL PROGRAMLAMAS**** *    * 
YAPAY SİNİR AĞLARI VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARIS*****       
YAPAY ZEKA VE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARIS*****       
YAZILIM GELİŞTİRME SÜRECİS************
YAZILIM PROJE YÖNETİMİS************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi