1 | İlkçağ filozoflarının üzerinde durdukları felsefi problemleri ve bu problemlere ilişkin yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak ifade eder. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1, 3, 4) |
2 | Platon ve Aristoteles’in belli başlı öğreti ve argümanlarını öğrenir, bu filozofların felsefe tarihindeki yeri ve önemini kavrar. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1,4) |
3 | Orta Çağ Batı ve İslam felsefesine özgü kavram ve görüşleri bilir, İlkçağ felsefesinin bu dönem üzerindeki etkisini yorumlar. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1,4) |
4 | Modern ve Aydınlanma felsefelerinin ayırt edici özelliklerini ve sonraki dönemler üzerindeki etkilerini belirler. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1, 4) |
5 | Çağdaş felsefede öne çıkan problemleri saptar, çözüm girişimlerini değerlendirir. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1, 4) |
6 | Felsefenin temel disiplinlerini öğrenir, her bir disipline özgü felsefi problem ve çözümleri tartışır. (F2, FVI, B2, B5, 1, 4, 5) |
7 | Felsefedeki belli başlı kavram, ayrım, problem, temellendirme ve öğretileri kavrar. (FI, FVI, B5, 1, 4, 5) |
8 | Mantıklı akıl yürütme, eleştirel düşünme ve soru sorma becerisi edinir. (FI, B11, 1, 4, 5) |
9 | Temellendirmelerin geçerli, öğretilerin tutarlı, fikir çiftlerinin eşdeğer olup olmadığını denetler. (F1, B11, 1, 4, 5) |
10 | Eldeki bir felsefi metni çözümler, metindeki argüman ya da temellendirmeleri yeniden inşa eder. (FI, FV, B2, B11) |
11 | Felsefi görüş ve öğretileri açık, anlaşılır ve özgün bir şekilde yorumlayıp sözlü veya yazılı olarak ifade eder. (FVI, FVIII, B2, B11, 1, 3, 4, 5) |
12 | Fikir, ayrım, öğreti ve temellendirmeleri sorgular, argüman inşa edip geliştirmeyi dener.(F1, FIII, FVI, 1, 3, 4, 5) |
13 | Felsefi problemlere dönük makul çözümler bulmaya, ayrımlar yapmaya çalışır. FI, FII,1, 3, 4, 5 ) |
14 | İyinin doğasına dair ahlak öğretilerini kavrar. (FVI, 1, 4) |
15 | Bilgi problemine ilişkin epistemolojik yaklaşımları öğrenir, felsefi bilgiyi diğer bilgi ve bilim dallarından ayırt eder. (FI, FII, FVI, B7, 1, 2, 4) |
16 | Genel olarak bilimin doğası ve işeyişini özümser, özellikle doğa ve sosyal bilimler arasındaki temel fark ve benzerlikleri açıklar. (FIV, B8, 2) |
17 | Şeylerin ontolojik statüsü, neyin hakikaten var olduğu ve bilincin doğası hakkındaki metafiziksel tartışmalara katılır, doğruluk teorileri üzerine düşünür. (FI, FII, FVI, B9, 1, 3, 4, 5) |
18 | Felsefi literatürü tarayıp ilgili kaynaklara erişmek için teknolojiyi aktif bir şekilde kullanır. (FV, FIX, B10,1, 3, 4, 5, 6) |
19 | 19. Değerlere saygı, hak, hukuk ve adalete bağlılık gösterir. (FX, FXI, 6) |
20 | Bireysel veya bir takımla birlikte etkinlik planlayıp gerçekleştirir. (FVII, 6) |