163 FELSEFE

GENEL BİLGİLER
Felsefe programı sistematik felsefe ve felsefe tarihi ağırlıklı olmak üzere, iki açıdan felsefe eğitimi vermektedir. Felsefe tarihinin farklı dönemleri ve felsefenin problemleri ayrı dersler olarak yer almaktadır. Öğrencilerimiz felsefe tarihindeki farklı fikirleri, felsefi tartışmaları sistematik ve tarihsel olarak da öğrenebilmektedir. Ayrıca programımızda, 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji dersi okutulmaktadır.

Amaçlar
Felsefe Bölümü’nün amacı hem felsefe tarihi hem de felsefi disiplinler bakımından yeterli formasyona sahip, felsefi problemleri çözmek için gereken donanımı edinmiş, farklı bilgi alanlarını ya da genel olarak bilimi anlayan, etik ve estetik değerleri göz önünde bulunduran, çevre bilinci yüksek mezunlar yetiştirmektir. Hedefimiz, temel felsefi kavram, ayrım, problem, temellendirme ve öğretileri kavratıp, etkili sorgulama, iletişim ve argümantasyon becerileri kazandırmaktır.


Kabul Koşulları
ÖSYM’nin yaptığı merkezi sınav sonucundaki tercihlerine göre Felsefe Bölümü’ne girmeye hak kazanan öğrenciler kabul edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları
240 AKTS ders alıp başarılı olmak. 4 üzerinden en az 2.30 Akademik ortalamaya sahip olmak.

İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrencilerimiz akademisyen olabilmekte, ilgili sınavları (KPSS) başarmak koşuluyla Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında Felsefe Grubu öğretmeni olabilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz alan ayırımı gözetmeden lisans mezunu istihdam eden kamu kurumlarında da çalışabilmektedir. Bunun yanı sıra, özel öğretim kurumlarında (dersaneler) da öğretmenlik yapabilmektedir. Girişimci ruha sahip olan öğrencilerimiz öğrenimleri boyunca çeşitli kurslara giderek becerilerini ve donanımlarını artırdıkları takdirde, iyi bir girişimci de olabilmektedir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Felsefe alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Öğrenciler lisans eğitimine, ortaöğretim kurumlarını bitirdikten sonra kayıt hakkı kazanabilirler. Kayıtlı öğrenciler kurum değiştirebilirler. Daha önce alıp başarılı oldukları derslerden muafiyet isteyebilirler. Yatay geçişle kurum değiştirenler de daha önce başka bir yükseköğretim kurumunu bitirenler de bu haktan yararlanırlar. Ayrıca yeni kaydolan öğrenciler için, yabancı dil derslerinden muafiyet sınavı yapılır. Bu sınavda başarılı olanlar, tüm yükseköğretim kurumlarında, bu derslerden muaf/başarılı sayılır. Bölümümüzde ayrıca yan dal eğitimi de verilmektedir. Bu işlemler, ilgili yönetmelik ve yönergelere göre yürütülür.

Dereceye Yönelik Kurallar
240 AKTS ders alıp başarılı olmak. 4 üzerinden en az 2.30 Akademik ortalamaya sahip olmak.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. FATİH SULTANMEHMET ÖZTÜRK  fsmozturk@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1İlkçağ filozoflarının üzerinde durdukları felsefi problemleri ve bu problemlere ilişkin yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak ifade eder. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1, 3, 4)
2Platon ve Aristoteles’in belli başlı öğreti ve argümanlarını öğrenir, bu filozofların felsefe tarihindeki yeri ve önemini kavrar. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1,4)
3Orta Çağ Batı ve İslam felsefesine özgü kavram ve görüşleri bilir, İlkçağ felsefesinin bu dönem üzerindeki etkisini yorumlar. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1,4)
4Modern ve Aydınlanma felsefelerinin ayırt edici özelliklerini ve sonraki dönemler üzerindeki etkilerini belirler. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1, 4)
5Çağdaş felsefede öne çıkan problemleri saptar, çözüm girişimlerini değerlendirir. (FI, FII, FVI, B1, B3, B4, 1, 4)
6Felsefenin temel disiplinlerini öğrenir, her bir disipline özgü felsefi problem ve çözümleri tartışır. (F2, FVI, B2, B5, 1, 4, 5)
7Felsefedeki belli başlı kavram, ayrım, problem, temellendirme ve öğretileri kavrar. (FI, FVI, B5, 1, 4, 5)
8Mantıklı akıl yürütme, eleştirel düşünme ve soru sorma becerisi edinir. (FI, B11, 1, 4, 5)
9Temellendirmelerin geçerli, öğretilerin tutarlı, fikir çiftlerinin eşdeğer olup olmadığını denetler. (F1, B11, 1, 4, 5)
10Eldeki bir felsefi metni çözümler, metindeki argüman ya da temellendirmeleri yeniden inşa eder. (FI, FV, B2, B11)
11Felsefi görüş ve öğretileri açık, anlaşılır ve özgün bir şekilde yorumlayıp sözlü veya yazılı olarak ifade eder. (FVI, FVIII, B2, B11, 1, 3, 4, 5)
12Fikir, ayrım, öğreti ve temellendirmeleri sorgular, argüman inşa edip geliştirmeyi dener.(F1, FIII, FVI, 1, 3, 4, 5)
13Felsefi problemlere dönük makul çözümler bulmaya, ayrımlar yapmaya çalışır. FI, FII,1, 3, 4, 5 )
14İyinin doğasına dair ahlak öğretilerini kavrar. (FVI, 1, 4)
15Bilgi problemine ilişkin epistemolojik yaklaşımları öğrenir, felsefi bilgiyi diğer bilgi ve bilim dallarından ayırt eder. (FI, FII, FVI, B7, 1, 2, 4)
16Genel olarak bilimin doğası ve işeyişini özümser, özellikle doğa ve sosyal bilimler arasındaki temel fark ve benzerlikleri açıklar. (FIV, B8, 2)
17Şeylerin ontolojik statüsü, neyin hakikaten var olduğu ve bilincin doğası hakkındaki metafiziksel tartışmalara katılır, doğruluk teorileri üzerine düşünür. (FI, FII, FVI, B9, 1, 3, 4, 5)
18Felsefi literatürü tarayıp ilgili kaynaklara erişmek için teknolojiyi aktif bir şekilde kullanır. (FV, FIX, B10,1, 3, 4, 5, 6)
1919. Değerlere saygı, hak, hukuk ve adalete bağlılık gösterir. (FX, FXI, 6)
20Bireysel veya bir takımla birlikte etkinlik planlayıp gerçekleştirir. (FVII, 6)
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
FEL 125 SOKRATES ÖNCESİ FELSEFE TARİHİ 4+0 5 Zorunlu
FEL 131 FELSEFEYE GİRİŞ 4+0 5 Zorunlu
FEL 133 FELSEFENİN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
SOS 117 SOSYOLOJİYE GİRİŞ - I 2+0 3 Zorunlu
FEL 143 BİLİM TARİHİ I 2+0 3 Zorunlu
FEL 453 TÜRK İSLAM DÜŞÜNCESİ 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
FEL 106 KLASİK MANTIK 4+0 5 Zorunlu
FEL 124 SOKRATES SONRASI FELSEFE TARİHİ 4+0 5 Zorunlu
FEL 126 FELSEFE DİSİPLİNLERİ 3+0 4 Zorunlu
SOS 118 SOSYOLOJİYE GİRİŞ - II 2+0 3 Zorunlu
FEL 144 BİLİM TARİHİ II 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FEL 207 BİLGİ TEORİSİ 4+0 7 Zorunlu
FEL 219 İSLAM FELSEFESİNİN KAYNAKLARI 2+0 4 Zorunlu
FEL 235 ORTAÇAĞ FELSEFESİ 4+0 7 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 1 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 1 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FEL 208 VARLIK FELSEFESİ 4+0 7 Zorunlu
FEL 216 MODERN MANTIK 4+0 7 Zorunlu
FEL 238 17. YÜZYIL FELSEFESİ 2+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 2 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 2 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FEL 343 18. YÜZYIL FELSEFESİ 3+0 7 Zorunlu
FEL 345 AHLAK FELSEFESİ 4+0 7,5 Zorunlu
FEL 347 İSLAM FELSEFESİ I 3+0 6,5 Zorunlu
- Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 3 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 3 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FEL 336 19. YÜZYIL FELSEFESİ 3+0 6,5 Zorunlu
FEL 338 BİLİM FELSEFESİ 3+0 6,5 Zorunlu
FEL 340 İSLAM FELSEFESİ II 3+0 6,5 Zorunlu
FEL 342 FELSEFİ METİN OKUMA VE YAZMA TEKNİKLERİ 1+0 1,5 Zorunlu
- Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 4 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli 4 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FEL 411 BİTİRME TEZİ - I 0+2 3 Zorunlu
FEL 443 20. YÜZYIL FELSEFESİ 3+0 6 Zorunlu
FEL 445 ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ 3+0 6 Zorunlu
FEL 447 SANAT FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-5 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-5 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 5 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 5 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FEL 414 BİTİRME TEZİ - II 0+2 3 Zorunlu
FEL 448 ÇAĞDAŞ FELSEFE 3+0 6 Zorunlu
FEL 450 CUMHURİYET DÖNEMİNDE FELSEFE 3+0 6 Zorunlu
FEL 452 DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-6 3+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-6 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 6 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 6 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
17. YÜZYIL FELSEFESİZ**** ********      
18. YÜZYIL FELSEFESİZ   * **  ***********
19. YÜZYIL FELSEFESİZ**** ***** **      
20. YÜZYIL FELSEFESİZ   ** ** ***********
AHLAK FELSEFESİZ******* *** ***
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                    
BİLGİ TEORİSİZ********************
BİLİM FELSEFESİZ ******  *         
BİLİM TARİHİ IZ****  **   ****  
BİLİM TARİHİ IIZ                    
BİTİRME TEZİ - IZ          *      * *
BİTİRME TEZİ - IIZ ********* **      
CUMHURİYET DÖNEMİNDE FELSEFEZ  * *** *****       
ÇAĞDAŞ FELSEFEZ* * * *     *       
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİZ   ****             
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİZ**** ***** **      
FELSEFE DİSİPLİNLERİZ**** *********      
FELSEFENİN TEMEL KAVRAMLARIZ*************** ****
FELSEFEYE GİRİŞZ**   *** ********   
FELSEFİ METİN OKUMA VE YAZMA TEKNİKLERİZ          ***    *  
İSLAM FELSEFESİ IZ*** ** **********
İSLAM FELSEFESİ IIZ********************
İSLAM FELSEFESİNİN KAYNAKLARIZ***  **          *  
KARİYER PLANLAMAZ                    
KLASİK MANTIKZ**** ***           
MODERN MANTIKZ ***    *  *       
ORTAÇAĞ FELSEFESİZ* *  **  * * ** *   
SANAT FELSEFESİZ *  ***             
SOKRATES ÖNCESİ FELSEFE TARİHİZ***  **  ** * ***
SOKRATES SONRASI FELSEFE TARİHİZ**** *   * **      
SOSYOLOJİYE GİRİŞ - IZ               *    
SOSYOLOJİYE GİRİŞ - IIZ **** ****       
TÜRK DİLİ - IZ                    
TÜRK DİLİ - IIZ                    
TÜRK İSLAM DÜŞÜNCESİZ  *  **  *** *   
VARLIK FELSEFESİZ***** * ******      
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20
AİLE VE TOPLUMS * ** *  * **       
ALMANCA - IS   *   ***   *      
ALMANCA - IIS  **                
ARİSTOTELESS********************
AYDINLANMA FELSEFESİ PROBLEMLERİS                    
AYDINLANMA SONRASI FELSEFE PROBLEMLERİS******* *****       
ÇAĞDAŞ EPİSTEMOLOJİ KURAMLARIS** * * *    
ÇAĞDAŞ İSLAM FELSEFESİS**** * **** *       
DEMOKRASİ VE SİYASETS ** **   * *        
DİL FELSEFESİ VE HERMENEUTİKS**********   *      
DİN FELSEFESİS****   **** **      
DOĞA FELSEFESİ VE METAFİZİKS**** **         *   
EĞİTİM FELSEFESİS   *****       * *
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS                    
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES                    
EĞİTİME GİRİŞS                    
ELEŞTİREL DÜŞÜNCES      ******        
ESKİ YUNANCA FELSEFE METİNLER - IS**** **  ***        
ESKİ YUNANCA FELSEFE METİNLERİ-IIS**      *** *      
FRANSIZCA - IS  *    **   *      
FRANSIZCA - IIS      * *           
GENEL PSİKOLOJİ IS               *    
GENEL PSİKOLOJİ IIS                    
GENEL SOSYOLOJİS***** *  **  *      
GÜNCEL OLAYLAR SOSYOLOJİSİS**************      
HEGELS**** * **           
HEİDEGGERS*******  *      **  
HUKUK FELSEFESİS*************       
İNGİLİZCE - IS                    
İNGİLİZCE - IIS                    
İSLAM FELSEFESİ PROBLEMLERİS ***********       
KANTS*** ********       
KİŞİLİK PSİKOLOJİSİS                    
KÜLTÜR FELSEFESİS******* ***        
MODERN EPİSTEMOLOJİS *** *****         
OSMANLICA FELSEFE METİNLERİ - IS ***  *******       
OSMANLICA FELSEFE METİNLERİ-IIS**** ********       
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS                    
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS                    
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS                    
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS                    
ÖZGÜRLÜK PROBLEMİS*****               
PLATONS*****************
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS                    
RÖNESANS FELSEFESİ PROBLEMLERİS********            
RUSSELLS******              
SINIF YÖNETİMİS                    
SİYASAL DÜŞÜNCENİN EVRİMİS**** ***            
SİYASET FELSEFESİS*******   *   ***
SOSYAL BİLİMLER FELSEFESİS **********  *      
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞS                    
TANZİMAT SONRASI FELSEFE HAREKETLERİS  ***** *****       
TARİH FELSEFESİS******              
TASAVVUF FELSEFESİS****  **** **       
TOPLUM VE BİLİMS               *    
TOPLUM VE KÜLTÜRS  ****   * * *      
YAŞAM BOYU GELİŞİM IS                    
YAŞAM BOYU GELİŞİM IIS                    
YURTTAŞLIK KURAMLARIS    ***           * 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi