169 ARKEOLOJİ

GENEL BİLGİLER
1992 yılında üniversitenin kuruluşunda Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde açılan bölümler arasında olmasına rağmen, Aralık 1997’de Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü olarak faaliyete geçmiştir. 8 Mayıs 2002 yılında Üniversitelerarası Kurul tarafından Arkeoloji Bölümü olarak ayrılmıştır. Bölümde; Prehistorya, Önasya ve Protohistorya, Klasik Arkeoloji olmak üzere 3 Anabilim Dalı vardır. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programları açıktır. Öğrenim dili Türkçe'dir. Öğrenim süresi ise 4 yıldır.

Amaçlar
Bu programın temel amacı, öğrencilere insanlığın geçmişini ve kültürlerini, Paleolitik'ten başlayarak Anadolu başta olmak üzere Mezopotamya, İran, Kafkasya, Balkanlar, Ege Dünyası ve Doğu Akdeniz çevre kültürlerini kapsayacak şekilde, arkeolojinin sunduğu teoriler, yöntemler ve teknikler aracılığıyla anlamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Program kapsamında, öğrenciler arkeolojinin temel kavramlarını, teorilerini ve yöntemlerini öğrenmekte, arkeolojik buluntuları ve eserleri tanımlama, sınıflandırma ve analiz etme becerisi kazanmakta, arkeolojik verileri yorumlama ve sunma becerilerini geliştirmekte, eleştirel düşünme, problem çözme ve araştırma becerilerini pekiştirmektedir. Bunlara ek olarak program, mezunlarının müze, kazı, kamu kurumu ve özel sektörde çalışabilecekleri bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamakta, arkeolojik mirası koruma ve tanıtma konusunda bilinçlenmelerini desteklemekte, farklı kültürlere saygıyı ve anlayışı teşvik etmektedir.


Kabul Koşulları
ÖSYM'nin yapmış olduğu sınavın EA'dan gerekli puanı almış olmak

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler başarısız oldukları ders olmaksızın müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri, zorunlu pratik ve yaz eğitim de dahil olmak üzere başarmalıdırlar. Aynı zamanda Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtildiği gibi en az genel not ortalaması şartı gereklidir.

İstihdam Olanakları
Programlarımızdan arkeolog unvanı ile mezun olan öğrenciler; Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı olarak kültür varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü birimleri, Enerji Bakanlığı bünyesinde yürütülen BOTAŞ gibi birimler, belediyeler, turizm büroları, İl Kültür Müdürlükleri, yerli ve yabancı Arkeolojik Kazılar ve görsel basında arkeolojik belgesellerin hazırlanması ile ilgili özel ve kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptirler

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Arkeoloji alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler başarısız oldukları ders olmaksızın müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri, zorunlu pratik ve yaz eğitim de dahil olmak üzere başarmalıdırlar. Aynı zamanda Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtildiği gibi en az genel not ortalaması şartı gereklidir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. CELAL ŞİMŞEK  csimsek@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ALİ OZAN  aliozan@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. UMAY OĞUZHANOĞLU AKAY  uoguzhan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Arkeolojinin temel kavramlarını, teorilerini ve yöntemlerini kapsamlı bir şekilde kavrayabilme becerisi
2Paleolitik Çağ’dan Geç Antik Çağ’ın sonuna kadar uzanan insanlığın geçmişine ve kültürlerine ilişkin geniş bir bilgi birikimine sahip olma
3Anadolu ve çevre kültür bölgelerinin (Mezopotamya, İran, Kafkasya, Balkanlar, Ege Dünyası ve Doğu Akdeniz) tarih ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olma
4Arkeolojik buluntuları ve eserleri tipolojik, kronolojik ve işlevsel açıdan tanımlayabilme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme
5Arkeolojik verileri farklı araştırma yöntemleri ve teknikleri kullanarak analiz edebilme ve bu analizleri yazılı ve sözlü olarak sunabilme
6Bilimsel araştırma metodolojisi ve etiği hakkında bilgi sahibi olma, mesleki etik değerlerine bağlı kalma
7Bireysel ve kolektif çalışma becerilerini kullanarak ekip çalışmasına uyum sağlayabilme ve liderlik vasıfları geliştirme
8Disiplinler arası araştırma becerilerini kullanarak arkeolojiyi diğer sosyal bilimlerle tarih, sanat tarihi, edebiyat, sosyoloji vs. ilişkilendirebilme
9Sistematik araştırma (kazı ve yüzey araştırması) yürütme becerilerini kullanarak arkeolojik buluntuları etik ve bilimsel prensiplere uygun şekilde toplayabilme, belgeleyebilme ve değerlendirebilme
10Kazı ve yüzey araştırması gibi alan çalışmalarını planlayabilme, yürütebilme ve raporlayabilme, bu araştırmalarda çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme
11Arkeolojik buluntuların restorasyonu ve korunması konusunda bilgi sahibi olma, buluntuların depolanması, korunması, sergilenmesi ve tanıtılmasıyla ilgili çağdaş müzecilik yöntemlerini uygulayabilme
12Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme ve bilgi birikimini sürekli yenilemeye özen gösterme, çevreye duyarlı bir şekilde çalışma
13Arkeoloji uygulamalarının evrensel ve yerel boyuttaki etkileri, tarihsel ve kültürel mirasın korunması yöntemiyle ilgili bilgiye ve arkeolojinin toplumsallaştırılması bakış açısına sahip olma
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
ARK 103 MİTOLOJİ - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 111 ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 113 ARKEOLOJİYE GİRİŞ - I 2+0 3 Zorunlu
ARK 136 TARİHÖNCESİNDE ANADOLU I 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2,5 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
ARK 112 ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 104 MİTOLOJİ - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 137 TARİHÖNCESİNDE ANADOLU II 2+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2,5 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 0+2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 235 TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-I 2+0 4,5 Zorunlu
ARK 231 MİMARİYE GİRİŞ 2+0 4,5 Zorunlu
ARK 237 ARKAİK VE KLASİK DÖNEM HEYKEL SANATI - I 2+0 4,5 Zorunlu
ARK 239 ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI-I 2+0 4,5 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 236 TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-II 2+0 4 Zorunlu
ARK 232 ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ 2+0 4 Zorunlu
ARK 238 ARKAİK VE KLASIK DÖNEM HEYKEL SANATI – II 2+0 4 Zorunlu
ARK 240 ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI -II 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-4 0+2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-4
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-4

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 301 HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - I 2+0 6 Zorunlu
ARK 307 ANADOLU ANTİK KENTLERİ - I 2+0 6 Zorunlu
ARK 347 KLASİK DÖNEM MİMARİSİ 2+0 6 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-5

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 302 HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - II 2+0 6 Zorunlu
ARK 308 ANADOLU ANTİK KENTLERİ - II 2+0 6 Zorunlu
ARK 348 HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİSİ 2+0 6 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 1,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 1,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-6 0+2 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-6
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-6

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 401 ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 407 ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 409 ANTİK NÜMİZMATİK - I 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-7

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 402 ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 408 ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 410 ANTİK NÜMİZMATİK - II 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-8 0+2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-8
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-8


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ANADOLU ANTİK KENTLERİ - IZ*************
ANADOLU ANTİK KENTLERİ - IIZ*   ** ******
ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - IZ*************
ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - IIZ* ***  * ****
ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - IZ*************
ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - IIZ*************
ANTİK NÜMİZMATİK - IZ*************
ANTİK NÜMİZMATİK - IIZ*************
ARKAİK DÖNEM MİMARİSİZ*************
ARKAİK VE KLASIK DÖNEM HEYKEL SANATI – IIZ*************
ARKAİK VE KLASİK DÖNEM HEYKEL SANATI - IZ*************
ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI -IIZ****** ** **
ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI-IZ***** ***  * 
ARKEOLOJİYE GİRİŞ - IZ*************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - IZ*************
HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - IIZ******** * *
HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİSİZ*************
KARİYER PLANLAMAZ    * *    **
KLASİK DÖNEM MİMARİSİZ*************
MİMARİYE GİRİŞZ*************
MİTOLOJİ - IZ*********  **
MİTOLOJİ - IIZ***** ** * **
ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - IZ*************
ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - IIZ*************
TARİHÖNCESİNDE ANADOLU IZ*************
TARİHÖNCESİNDE ANADOLU IIZ**** * *** **
TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-IZ********   **
TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-IIZ****** *   **
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
20. YÜZYIL TÜRK ŞİİRİS         *   
AKADEMİK TÜRKÇE - IS    *      * 
AKADEMİK TÜRKÇE - IIS    *      * 
ALMANCA - IS * *** * **
ALMANCA - IIS *         *
ALTAYİSTİĞE GİRİŞS    *      * 
ANADOLU EL SANATLARIS******      *
ANADOLU TÜRK SANATIS  ***       *
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ - IIS****** *  *  
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ IS             
ANADOLU'DA BİZANS SANATIS***** *     *
ANTİK DÖNEMDE MATERYAL VE TEKNOLOJİS****   ** ***
ANTİK KENTLER IS             
ANTİK KENTLER IIS             
ANTİK KENTLERDE KALICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KORUMAS*  **     ** 
ANTİK MİMARİ IS********* ***
ANTİK MİMARİ IIS********* ***
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IS*************
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IIS*************
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IS****** ******
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IIS             
ARKEOLOJİ TERMİNOLOJİSİ - IS*****        
ARKEOLOJİ TERMİNOLOJİSİ - IIS***** *******
ARKEOLOJİ YÖNTEMLERİ - IIS******  **   
ARKEOLOJİ YÖNTEMLERİ IS*** ******   
ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA OLGUSUNUN GELİŞİMİS*      *  * *
AVRASYA COĞRAFYASIS       *   * 
BATI TÜRK YAZI DİLİ İLK DÖNEM METİNLERİS           * 
BİLİM TARİHİS           * 
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI - IS* ******** **
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI - IIS* ******** **
BİTİRME TEZİ - IS*************
BİTİRME TEZİ - IIS*************
BİZANS ARKEOLOJİSİ - IS****  **  **
BİZANS ARKEOLOJİSİ - IIS*****  *   **
BİZANS EL SANATLARIS****   **  **
BİZANS RESİM SANATI S***    **  **
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IS           * 
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜNYASIS  *          
ÇEVRE TARİHİ ÇALIŞMALARIS* * *  *   * 
DEMİR ÇAĞINDA ANADOLU - IS*****  *   **
DEMİR ÇAĞINDA ANADOLU - IIS****** *   **
DEMOKRATİK GELİŞMELER VE TÜRKİYES*************
DİLBİLİM AKIMLARIS            
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELERS  ***        
DÜNYA MİTOLOJİLERİS***** **   **
EDEBİYAT BİLİMİS      **   * 
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİS       *     
EDEBİYAT VE MİTOLOJİS****   *   **
EDEBİYAT VE MUSİKİS           * 
EGE PREHİSTORYASI IS*****   ** **
EGE PREHİSTORYASI IIS*****  *** **
ELEŞTİREL DÜŞÜNCES*  *  *   * 
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IS ***   *     
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IIS****   *   * 
ESKI BATI KÜLTÜR VE MEDENIYETI TARİHİS****       * 
ESKİ TÜRK ED.NESİRS           * 
ESKİ TÜRKÇE CÜMLE BİLGİSİS           * 
ESKİ YUNAN TARİHİS **          
ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİS*****        
ESTETİK VE SANATS           * 
FELSEFİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİS***   *   *
FRANSIZ EDEBİYATINA GİRİŞS       *   * 
FRANSIZCA - IS      * **  
FRANSIZCA - IIS          
GENEL SANAT TARİHİ - IS  ***  *    *
GENEL SANAT TARİHİ - IIS* **   *   * 
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARIS      **   **
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IS*********    
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IIS*********    
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IIIS** ******    
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IVS* **** **    
GREKÇE GRAMER VE SYNTAKS IS** ** *******
GREKÇE GRAMER VE SYNTAKS IIS***** *******
GREKÇE METİN İNCELENMESİ - IS*  *** **    
GREKÇE METİN İNCELENMESİ - IIS * ******    
GÜNDELİK HAYATIN TARİHİS*****   *  **
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS           * 
HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİS    *  *   **
HAREZM TÜRKÇESİS           * 
HARİTA OKUR YAZARLIĞIS   **      * 
HELLENİSTİK DÖNEM KÜLTÜRÜS  *          
HEYKEL SANATINA GİRİŞS****** **  **
İLETİŞİM KURAMLARIS*     **   * 
İLETİŞİME GİRİŞS           * 
İLKÇAĞ TARİHİNE GİRİŞS **          
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞS            
İNGİLİZCE - IS*   *  *   * 
İNGİLİZCE - IIS*   *  *   * 
İNGİLİZCE YAZIM TEKNİKLERİS      * **  *
İNSAN HAKLARI TARİHİS  *          
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IS **          
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IIS**     *   * 
İSLAM SANATINDA RESİMS ***  *      
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IS **          
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IIS  *        * 
JEOPOLİTİKS           * 
KENT VE KENTLEŞME SORUNLARIS             
KIRGIZ KÜLTÜRÜ VE MANAS DESTANIS    *      * 
KLASİK SOSYOLOJİDE TEMEL KAVRAMLARS           * 
KLASİK ŞİİRDEN GÜNCEL HAYATAS             
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IS       *  * *
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IIS*   ** ******
KURAMSAL ARKEOLOJİS********* ***
KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL MİRASS****** * **  
MEKAN SOSYOLOJİSİS           **
MESLEK STAJI IS*************
MESLEK STAJI IIS*************
MESLEK STAJI IIIS*************
MESLEK STAJI IVS*************
METİN YAZARLIĞIS*  **  *   * 
MİMAR SİNAN VE ESERLERİS*****       *
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IS***** **** **
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IIS*********  **
MÜZECİLİK - IS*************
MÜZECİLİK - IIS*************
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİS           * 
OSMANLI SANATI BATI SANATI İLİŞKİSİS*****       
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IS       *     
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IIS           * 
OSMANLILAR VE AVRUPAS             
POPÜLER COĞRAFYAS     *   * 
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS*   *  **  * 
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IS           * 
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IIS           * 
ROMA MİMARİSİ - IS**** ** *****
ROMA MİMARİSİ - IIS*************
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IS   **  *     
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IIS   *    * ** 
SEMİNER - IS*************
SEMİNER - IIS*************
SERAMİK SANATINA GİRİŞ - IS*************
SERAMİK SANATINA GİRİŞ - IIS*************
SİBİRYA HALK KÜLTÜRÜ VE ŞAMANİZMS             
SİNEMA SOSYOLOJİSİS             
SİYASAL DÜŞÜNCENİN EVRİMİS           * 
SİYASET FELSEFESİS       *   **
TARİHTEN BUGÜNE TÜRK DİLİNİN YURTLARIS           * 
TEKNİK RESİM - IS*************
TEKNİK RESİM - IIS****** ***
TEKNOLOJİ FELSEFESİS           * 
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS       *   **
TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞMES           * 
TURİZM SOSYOLOJİSİS       *    *
TÜRK DESTANLARIS       *   **
TÜRK DİL VE KÜLTÜRÜNÜN KAYNAKLARIS ***  *     *
TÜRK DİLİNİN SORUNLARIS             
TÜRK DİLİNİN SÖZ VARLIĞIS           * 
TÜRK DİLİNİN VE LEHÇELERİNİN SORUNLARIS           * 
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASININ JEOPOLİTİĞİS           * 
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATINA YÖN VEREN ŞAHSİYETLERS           * 
TÜRK DÜNYASINDA MİZAH GELENEĞİ VE MİZAH TİPLERİS           * 
TÜRK MİTOLOJİSİS           * 
TÜRK TOPLULUKLARI VE TÜRK LEHÇELERİNİN GÜNCEL PROBLEMLERİS           * 
TÜRKÇE VE YENİ MEDYAS             
TÜRKÇENİN GİZEMLİ DÜNYASIS         *   
TÜRKÇENİN GÜCÜ VE ZENGİNLİĞİS             
TÜRKİYE COĞRAFYASIS* *    *   *
TÜRKLERLE TÜRKÇENİN GÖÇÜ VE SÜRGÜNÜS           * 
UZAKTAKİ YAKINLARIMIZ, SİBİRYA TÜRKLERİS           * 
ÜSLUP İNCELEMESİS           * 
YAZI VE TÜRK YAZI SİSTEMİS       *   * 
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IS             
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IIS***        **
YERLEŞME KÜLTÜRÜS ** *  *   **
YOK OLMAYA YÜZ TUTMUŞ TÜRK DİLLERİS           * 
ZAMAN – TAKVİM VE TÜRK DÜNYASIS           * 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi