525 TARLA BİTKİLERİ

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Ziraat Fakültesi bünyesinde 2022 yılında ilk kurulan bölüm özelliğini taşıyan "Tarla Bitkileri Bölümü", 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren lisans düzeyinde tahıllar ve yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır-mera yem bitkileri ve tıbbi ve aromatik bitkiler alanında yetiştiricilik ve ıslahı konularında eğitim vermeye başlamıştır. Denizli Çal, Acıpayam ve Çivril ilçelerinin sınırları içinde araştırma-uygulama amaçlı değişik tür ve çeşitler içeren deneme ve AR-GE çalışmaları yürütülmektedir. Başlıca araştırma konuları; Laboratuvar-Arazi Testleri ve Deneyleri, çeşit -verim denemeleri, tohumluk kalite analizleri, yağlı tohumlarda yağ miktar ve kalite analizleri, yapay ve doğal çayır-meraların kurulması ve ıslahı, mera durumu ve kapasitelerinin saptanması, yem bitkileri yetiştiriciliği, arı merası kurulması, yem Iezzet ve kalite testleri, silaj yapım teknikleri, çim bitkileri yetiştirme ve çim alanlarının tesisidir. Ayrıca, bilimsel çalışmaların ve derslerin yürütüldüğü laboratuvarlardan yararlanılmaktadır.

Amaçlar
Tarla bitkileri programının amacı, tahıllar ve yemeklik tane baklagil bitkileri, endüstri bitkileri, çayır-mera yem bitkileri ve tıbbi ve aromatik bitkileri bilimsel yöntemlerle yetiştirilmesi, çeşit geliştirilmesi, ürünlerin toplanması, korunması ve pazarlanması konularında çalışacak insan gücünü yetiştirmek ve araştırma yapmaktır.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için ortaöğretim diplomasına sahip olmaları ve yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Tarla Bitkileri Bölümü’nden mezun olan Ziraat Mühendisleri; Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı merkez ve taşra teşkilatlarında, Tarımsal Araştırma Enstitüleri’nde, ayrıca şeker, un, yem ve yağ fabrikalarında, değişik Bakanlıklarda, belediyelerin imar, fen işleri, park ve bahçeler birimleri, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’ne (DSİ) bağlı merkez ve taşra teşkilatlarında, meslekle ilgili Araştırma Enstitüleri gibi alanlarda yetki ve görev alarak çalışma imkânı bulabilirler. Ayrıca özel çalışma alanlarında özellikle tarla bitkileri tohumculuğu yapan şirketlerde, ilaç bayilerinde, seralarda çalışma imkânına sahiptirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Tarla Bitkileri alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDr. Öğr. Üyesi TAHSİN BEYCİOĞLU  tbeycioglu@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi,
2Tarla Bitkileri alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
5Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
7Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
10Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; Ziraat Mühendisliği hakkında bilgi,
11Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.
Ters Yüz ÖğrenmeGrup öğrenmesinden ziyade bireysel öğrenmeyi merkeze alan bir pedagojik yaklaşım olarak tanımlanabilir. Ters yüz öğrenme, eğitmenin hazırladığı videolarla sunularak, öğretmen-öğrenci arasında yüz yüze geçirilecek zamanın daha anlamlı ve zengin öğrenme ortamı oluşturmasını sağlamaktadır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 101 BOTANİK 2+2 4 Zorunlu
TRB 103 FİZİK 2+0 3 Zorunlu
TRB 105 KİMYA 2+0 3 Zorunlu
TRB 107 MATEMATİK 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
TRB 121 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 123 TARLA BİTKİLERİNE GİRİŞ 2+2 5 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 102 TOPRAK BİLİMİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 110 TARIMSAL EKOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
TRB 112 BİYOKİMYA 2+0 3 Zorunlu
TRB 114 ÖLÇME BİLGİSİ 1+2 3 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
TRB 120 BAHÇE BİTKİLERİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 124 BİTKİ GENETİĞİ VE SİTOGENETİĞİ 2+1 3 Zorunlu
TRB 122 BİTKİ FİZYOLOJİSİ 3+1 4 Zorunlu
  Toplam 30  

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 221 İSTATİSTİK 2+0 3 Zorunlu
TRB 223 TARIM EKONOMİSİ 2+0 2 Zorunlu
TRB 225 ENTOMOLOJİ 2+1 4 Zorunlu
TRB 229 TARIMSAL MEKANİZASYON 2+1 4 Zorunlu
TRB 231 METEOROLOJİ 2+0 3 Zorunlu
TRB 252 TARIM TARİHİ VE DEONTOLOJİSİ 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+2 4 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+2 4 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+2 4 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 210 ARAŞTIRMA VE DENEME METOTLARI 3+0 4 Zorunlu
TRB 222 BİTKİ BESLEME VE GÜBRELEME 2+2 4 Zorunlu
TRB 224 FİTOPATOLOJİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 226 HERBOLOJİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 228 MOLEKÜLER BİTKİ ISLAHI 2+1 2 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+1 4 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+1 4 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+1 4 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 315 MESLEKİ UYGULAMA - I 0+2 3 Zorunlu
TRB 317 BUĞDAYGİL YEM BİTKİLERİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 319 BİTKİ ISLAHI 3+1 5 Zorunlu
TRB 321 BİTKİ DOKU KÜLTÜRÜ 2+2 4 Zorunlu
TRB 212 ORGANİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli 3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli 3 3+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 316 STAJ 0+0 4 Zorunlu
TRB 318 MESLEKİ UYGULAMA - II 0+2 3 Zorunlu
TRB 320 NİŞASTA VE ŞEKER BİTKİLERİ 2+2 3 Zorunlu
TRB 322 YEMEKLİK TANE BAKLAGİLLER 2+2 3 Zorunlu
TRB 324 BAKLAGİL YEM BİTKİLERİ 2+2 3 Zorunlu
TRB 326 TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA 2+1 2 Zorunlu
TRB 332 BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİ 2+1 3 Zorunlu
- Seçmeli 4 0+4 3 Seçmeli
- Seçmeli 4 0+4 3 Seçmeli
- Seçmeli 4 0+4 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 413 MEZUNİYET TEZİ - I 0+4 4 Zorunlu
TRB 419 SERİN İKLİM TAHILLARI 2+1 3 Zorunlu
TRB 421 LİF BİTKİLERİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 423 MESLEKİ UYGULAMA - III 0+2 3 Zorunlu
TRB 113 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
TRB 201 TOHUMLUK BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ 2+0 2 Zorunlu
TRB 422 ÇAYIR-MERA YÖNETİMİ VE ISLAHI 2+2 4 Zorunlu
- Seçmeli 5 2+1 4 Seçmeli
- Seçmeli 5 2+1 4 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TRB 418 MEZUNİYET TEZİ - II 0+4 4 Zorunlu
TRB 426 MESLEKİ UYGULAMA - IV 0+2 3 Zorunlu
TRB 420 SICAK İKLİM TAHILLARI 2+1 3 Zorunlu
TRB 424 YAĞ BİTKİLERİ 2+2 4 Zorunlu
TRB 428 TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER 2+2 4 Zorunlu
TRB 356 ÇAYIR MERA AMENAJMANI 0+4 4 Zorunlu
- Seçmeli 6 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli 6 3+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ARAŞTIRMA VE DENEME METOTLARIZ           
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ           
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ           
BAHÇE BİTKİLERİZ           
BAKLAGİL YEM BİTKİLERİZ           
BİTKİ BESLEME VE GÜBRELEMEZ           
BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİZ           
BİTKİ DOKU KÜLTÜRÜZ           
BİTKİ FİZYOLOJİSİZ           
BİTKİ GENETİĞİ VE SİTOGENETİĞİZ           
BİTKİ ISLAHIZ           
BİYOKİMYAZ           
BOTANİKZ           
BUĞDAYGİL YEM BİTKİLERİZ           
ÇAYIR MERA AMENAJMANIZ           
ÇAYIR-MERA YÖNETİMİ VE ISLAHIZ           
ENTOMOLOJİZ           
FİTOPATOLOJİZ           
FİZİKZ           
HERBOLOJİZ           
İNGİLİZCE - IZ           
İNGİLİZCE - IIZ           
İSTATİSTİKZ           
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİZ           
KARİYER PLANLAMAZ           
KİMYAZ           
LİF BİTKİLERİ Z           
MATEMATİKZ           
MESLEKİ UYGULAMA - IZ           
MESLEKİ UYGULAMA - IIZ           
MESLEKİ UYGULAMA - IIIZ           
MESLEKİ UYGULAMA - IVZ           
METEOROLOJİZ           
MEZUNİYET TEZİ - IZ           
MEZUNİYET TEZİ - IIZ           
MOLEKÜLER BİTKİ ISLAHIZ           
NİŞASTA VE ŞEKER BİTKİLERİZ           
ORGANİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMZ           
ÖLÇME BİLGİSİZ           
SERİN İKLİM TAHILLARI Z           
SICAK İKLİM TAHILLARIZ           
STAJZ           
TARIM EKONOMİSİZ           
TARIM TARİHİ VE DEONTOLOJİSİZ           
TARIMSAL EKOLOJİZ           
TARIMSAL MEKANİZASYONZ           
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMAZ           
TARLA BİTKİLERİNE GİRİŞZ           
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİZ           
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERZ           
TOHUMLUK BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİZ           
TOPRAK BİLİMİZ           
TÜRK DİLİ - IZ           
TÜRK DİLİ - IIZ           
YAĞ BİTKİLERİZ           
YEMEKLİK TANE BAKLAGİLLERZ           
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
AROMATİK BİTKİLERS           
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK ÇİZİM VE TASARIMS           
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE RAPOR YAZMA TEKNİĞİ S           
BİLİMSEL ESER YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERS           
BİLİMSEL SUNU VE PROJE HAZIRLAMA TEKNİĞİS           
BİTKİ ÇOĞALTMA TEKNİĞİS           
BUDAMAS           
ÇİM BİTKİLERİ YETİŞTİRME TEKNİĞİS           
EKİM NÖBETİ SİSTEMLERİS           
ENERJİ BİTKİLERİ TARIMI VE BİYOYAKITLARS           
ENERJİ BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİS           
GENEL ZOOTEKNİS           
GIDA BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİS           
HAYVAN YETİŞTİRME İLKELERİS           
HAYVANSAL ÜRETİMS           
İHA (DRONE) UYGULAMALARI S           
İKLİM BİLGİSİS           
İYİ TARIM UYGULAMALARIS           
KEYF BİTKİLERİS           
MESLEKİ İNGİLİZCE - IIS           
MESLEKİ İNGİLİZCE IS           
TARIM HUKUKUS           
TARIM SİGORTALARIS           
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİS           
TARLA BİTKİLERİNDE VERİ ANALİZİS           
TARLA DENEME TEKNİĞİS           
TARLA DENEMELERİS           
TARLA ÜRÜNLERİNİN STANDARDİZASYONU VE DEPOLANMASIS           
TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLERDE ÇOĞALTMA TEKNİKLERİS           
TOPRAKSIZ TARIMS           
UZAKTAN ALGILAMA VE TARIMSAL UYGULAMALARIS           
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi