523 BAHÇE BİTKİLERİ

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Ziraat Fakültesi bünyesinde 2022 yılında ilk kurulan bölüm özelliğini taşıyan "Bahçe Bitkileri Bölümü", 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren lisans düzeyinde meyvecilik, sebzecilik, bağcılık ve süs bitkileri yetiştiriciliği ve sorunları, seracılık, bahçe ürünlerinin muhafaza ve pazara hazırlanması konularında eğitim vermeye başlamıştır. Denizli Çal, Acıpayam ve Çivril ilçelerinin sınırları içinde araştırma-uygulama amaçlı değişik tür ve çeşitler içeren bağ, meyve, sebze ve süs bitkileri üretimi yapılmaktadır. Bahçe Bitkileri Bölümü bağ-meyve-sebze bahçesine, plastik seraya, soğuk muhafaza tesisine sahiptir. Ayrıca, bilimsel çalışmaların ve derslerin yürütüldüğü laboratuvarlardan yararlanılmaktadır.

Amaçlar
Bahçe bitkileri programının amacı, bağ ve bahçelerde çeşitli sebze ve meyvelerin bilimsel yöntemlerle yetiştirilmesi, türlerinin geliştirilmesi, ürünlerin toplanması, korunması ve pazarlanması konularında çalışacak insan gücünü yetiştirmek ve araştırma yapmaktır.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için ortaöğretim diplomasına sahip olmaları ve yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Bahçe bitkileri programını bitirenlere "Ziraat Mühendisi" unvanı verilir. Bahçe bitkileri alanında yetişen bir ziraat mühendisi bahçe bitkilerinin dikim zamanı, kullanılacak gübre türü, ürünlerin farklı iklim ve toprağa uyumu, bitki hastalıkları, yüksek verimli ve kaliteli meyve ağaçları, sebze ve süs bitkileri gibi bahçe bitkilerinin üretimini geliştirici denemeler için tohum ıslahı çalışmaları yapar; bahçe ürünlerinin toplanması, depolanması ve pazarlanması ile ilgili metotlar geliştirir. Bahçe bitkileri ziraat mühendisi Tarım birlikleri ve tarım kooperatiflerinde, Tarım ve Orman Bakanlıklarında ve bağlı fidanlıklarda görev alabilir veya kendisi bahçe bitkileri üretimi yapabilir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Bahçe Bitkileri alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. TURAN KARADENİZ  tkaradeniz@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
2Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
3Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
4Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
5Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
7Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
8Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
9Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
10Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık,
12Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi,
13Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi,
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.
Ters Yüz ÖğrenmeGrup öğrenmesinden ziyade bireysel öğrenmeyi merkeze alan bir pedagojik yaklaşım olarak tanımlanabilir. Ters yüz öğrenme, eğitmenin hazırladığı videolarla sunularak, öğretmen-öğrenci arasında yüz yüze geçirilecek zamanın daha anlamlı ve zengin öğrenme ortamı oluşturmasını sağlamaktadır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
BBT 101 BOTANİK 2+2 4 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
BBT 125 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 2+2 4 Zorunlu
BBT 127 BAHÇE BİTKİLERİNE GİRİŞ 2+2 5 Zorunlu
BBT 119 FİZİK 2+0 3 Zorunlu
BBT 121 KİMYA 2+0 3 Zorunlu
BBT 123 MATEMATİK 2+0 3 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
BBT 102 TOPRAK BİLİMİ 2+2 4 Zorunlu
BBT 108 TARLA BİTKİLERİ 2+0 4 Zorunlu
BBT 130 GENETİK VE SİTOGENETİK 2+1 3 Zorunlu
BBT 132 ÖLÇME BİLGİSİ 1+2 3 Zorunlu
BBT 134 BİTKİ FİZYOLOJİSİ 3+1 4 Zorunlu
BBT 136 TARIMSAL EKOLOJİ 2+0 3 Zorunlu
BBT 138 TARIMSAL METEOROLOJİ 2+0 3 Zorunlu
  Toplam 30  

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BBT 201 GENEL SEBZECİLİK 2+0 4 Zorunlu
BBT 217 BAHÇE BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
BBT 267 SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+1 3 Zorunlu
BBT 269 MANTAR YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
BBT 271 BİTKİ BİYOKİMYASI 2+0 2 Zorunlu
BBT 279 TARIM EKONOMİSİ 2+0 2 Zorunlu
BBT 273 BİTKİ BESLEME VE GÜBRELEME 2+1 3 Zorunlu
BBT 285 İSTATİSTİK 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli Ders-1 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-1 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-1 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BBT 272 GENEL MEYVECİLİK 2+2 4 Zorunlu
BBT 274 ÖRTÜALTI SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ 2+1 4 Zorunlu
BBT 276 GENEL BAĞCILIK 2+2 4 Zorunlu
BBT 278 TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA 3+0 3 Zorunlu
BBT 280 TARIMSAL MEKANİZASYON 3+0 3 Zorunlu
BBT 282 BAHÇE ÜRÜNLERİNİN MUHAFAZASI VE PAZARA HAZIRLANMASI 3+0 3 Zorunlu
BBT 284 BİTKİ KORUMA 2+1 3 Zorunlu
- Seçmeli Ders-2 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-2 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BBT 224 BAHÇE BİTKİLERİNDE BİYOTEKNOLOJİ 3+0 3 Zorunlu
BBT 319 SERİN İKLİM SEBZELERİ 2+2 3 Zorunlu
BBT 321 ARAŞTIRMA VE DENEME METOTLARI 2+1 3 Zorunlu
BBT 323 MİKROBİYOLOJİ 2+1 3 Zorunlu
BBT 325 MESLEKİ UYGULAMA - I 0+5 5 Zorunlu
BBT 215 BAHÇE BİTKİLERİ ISLAHI 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli Ders-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-3 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders-3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BBT 316 STAJ 0+0 4 Zorunlu
BBT 318 FİDE VE FİDAN YETİŞTİRME TEKNİKLERİ 2+2 3 Zorunlu
BBT 300 SICAK İKLİM SEBZELERİ 2+2 3 Zorunlu
BBT 320 MESLEKİ UYGULAMA - II 0+5 5 Zorunlu
BBT 220 SUBTROPİK MEYVELER 3+0 3 Zorunlu
BBT 202 ÜZÜMSÜ MEYVELER 3+0 3 Zorunlu
- Seçmeli Ders-4 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-4 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-4 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders-4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BBT 415 MEZUNİYET TEZİ - I 0+4 4 Zorunlu
BBT 417 SERT KABUKLU MEYVELER 3+0 5 Zorunlu
BBT 419 ÖZEL BAĞCILIK 2+2 5 Zorunlu
BBT 421 MESLEKİ UYGULAMA - III 0+5 5 Zorunlu
BBT 212 YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVELER 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli Ders-5 2+2 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-5 2+2 3 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders-5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BBT 414 MEZUNİYET TEZİ - II 0+4 4 Zorunlu
BBT 420 BUDAMA VE TERBİYE SİSTEMLERİ 2+2 5 Zorunlu
BBT 422 MİNÖR MEYVELER 3+0 5 Zorunlu
BBT 424 MESLEKİ UYGULAMA - IV 0+5 5 Zorunlu
BBT 208 SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVELER 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli Ders-6 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Ders-6 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Ders-6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ARAŞTIRMA VE DENEME METOTLARIZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
BAHÇE BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİZ             
BAHÇE BİTKİLERİ ISLAHIZ             
BAHÇE BİTKİLERİNDE BİYOTEKNOLOJİZ             
BAHÇE BİTKİLERİNE GİRİŞZ             
BAHÇE ÜRÜNLERİNİN MUHAFAZASI VE PAZARA HAZIRLANMASIZ             
BİTKİ BESLEME VE GÜBRELEMEZ             
BİTKİ BİYOKİMYASIZ             
BİTKİ FİZYOLOJİSİZ             
BİTKİ KORUMAZ             
BOTANİKZ             
BUDAMA VE TERBİYE SİSTEMLERİZ             
FİDE VE FİDAN YETİŞTİRME TEKNİKLERİZ             
FİZİKZ             
GENEL BAĞCILIKZ             
GENEL MEYVECİLİK Z             
GENEL SEBZECİLİKZ             
GENETİK VE SİTOGENETİKZ             
İNGİLİZCE - IZ             
İNGİLİZCE - IIZ             
İSTATİSTİKZ             
KARİYER PLANLAMAZ             
KİMYAZ             
MANTAR YETİŞTİRİCİLİĞİZ             
MATEMATİKZ             
MESLEKİ UYGULAMA - IZ             
MESLEKİ UYGULAMA - IIZ             
MESLEKİ UYGULAMA - IIIZ             
MESLEKİ UYGULAMA - IVZ             
MEZUNİYET TEZİ - IZ             
MEZUNİYET TEZİ - IIZ             
MİKROBİYOLOJİZ             
MİNÖR MEYVELERZ             
ÖLÇME BİLGİSİZ             
ÖRTÜALTI SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİZ             
ÖZEL BAĞCILIK Z             
SERİN İKLİM SEBZELERİZ             
SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVELER Z             
SERT KABUKLU MEYVELERZ             
SICAK İKLİM SEBZELERİZ             
STAJZ             
SUBTROPİK MEYVELERZ             
SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİZ             
TARIM EKONOMİSİZ             
TARIMSAL EKOLOJİZ             
TARIMSAL MEKANİZASYONZ             
TARIMSAL METEOROLOJİZ             
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMAZ             
TARLA BİTKİLERİZ             
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİZ             
TOPRAK BİLİMİZ             
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
ÜZÜMSÜ MEYVELERZ             
YUMUŞAK ÇEKİRDEKLİ MEYVELERZ             
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ARAZİ KALİTE DERECELEME YÖNTEMLERİ S             
BAHARAT VE KEYF BİTKİLERİS             
BAHÇE BİTKİLERİNDE DOKU KÜLTÜRLERİ S             
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK ÇİZİM VE TASARIMS             
BİLİM FELSEFESİ VE ETİĞİ S             
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE RAPOR YAZMA TEKNİĞİ S             
BİTKİ BİYOÇEŞİTLİLİĞİ S             
ÇİM BİTKİLERİ YETİŞTİRME TEKNİĞİS             
DOĞA BİLİMLERİNDE İSTATİSTİKSEL MODELLEME TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI S             
DOĞAL ÜRÜNLERS             
DOĞRU VE ETKİLİ KONUŞMA EĞİTİMİ S             
EKİM NÖBETİ SİSTEMLERİS             
ENERJİ BİTKİLERİS             
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ S             
FONKSİYONEL GIDALAR VE SAĞLIK S             
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALARS             
GIDA BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİS             
İNOVASYON, TEKNOLOJİ VE GİRİŞİMCİLİK S             
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ S             
İYİ TARIM UYGULAMALARIS             
MEDYA OKURYAZARLIĞIS             
SEBZE TOHUMCULUĞUS             
SULAMA VE DRENAJS             
SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMS             
TARIM HUKUKUS             
TARIM SİGORTALARIS             
TARIM TARİHİ VE DEONTOLOJİSİS             
TARIMSAL MEVZUAT VE BİLİRKİŞİLİK S             
TIBBİ BİTKİLERİ DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİS             
TOPRAKSIZ TARIMS             
TROPİK İKLİM MEYVE TÜRLERİ S             
TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜ VE TARİHİ S             
UZAKTAN ALGILAMA VE TARIMSAL UYGULAMALARIS             
VERİ GÖRSELLEŞTİRME TEKNİKLERİ S             
YARATICI DÜŞÜNCE YÖNTEM VE TEKNİKLERİ S             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi