465 SERMAYE PİYASASI

GENEL BİLGİLER
Programımızda Menkul Kıymetler Ana Bilim Dalı mevcuttur. İlgili Ana Bilim Dalında sermaye piyasalarının genel işleyişleri, portföy yöneticiliği, menkul kıymetler piyasalarına yönelik eğitimler verilir.

Amaçlar
Hukuk, ekonomi, iktisat, borsacılık, bankacılık, maliye ve finans gibi konuları içerisinde barındıran bu programın amacı, sermaye piyasalarında, bankalarda, aracı kurumlar, borsa ve üniversitelerde çalışacak nitelikli eleman yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar

İstihdam Olanakları
Mezun öğrencilerimiz sermaye piyasalarında, bankalarda, aracı kurumlar, borsa ve üniversitelerde çalışabilir

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Sermaye Piyasası alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDr. Öğr. Üyesi ÇAĞDAŞ GÜNDÜZ  cgunduz@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Finans ve reel sektörde uzmanlık gerektiren alanlarda iş sahibi olabilme.
2İşletmelerin yönetim kademelerinde etkin rol üstlenme ve mesleki temel bilgileri uygulayabilme becerisi.
3Farklı disiplinlere ait bilgilerle donanımlı, yenilikçi ve yüksek özgüven sahibi olabilme
4Genel ekonomik göstergelerle finans sektöründeki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve finansal tabloları oluşturarak yorumlayabilme.
5Analitik düşünce yapısına sahip olabilme.
6Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
7Sayısal karar verme tekniklerini kullanabilme becerisi
8Sermaye piyasası mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme
9Sermaye piyasasında kullanılan finansal ürünlerin gelişimlerini belirleyebilme ve yenilikleri önerebilme.
10Sermaye piyasası risklerini algılayabilme, ölçebilme ve etkin korunma yöntemlerini belirleyebilme bilgisine sahip olma.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
OTI 104 İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ I 3+0 5 Zorunlu
ISL 107 TEMEL HUKUK 2+0 4 Zorunlu
OTI 166 MATEMATİK 3+0 5 Zorunlu
EKON 207 MİKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
OTI 113 GENEL MUHASEBE 3+0 5 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
EKNM 211 İSTATİSTİK 3+0 5 Zorunlu
EKON 208 MAKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
OTI 107 İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ II 3+0 5 Zorunlu
OTI 135 FİNANSAL YÖNETİM 3+0 5 Zorunlu
SER 166 DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ 3+0 4 Zorunlu
  Toplam 30  

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SER 165 SERMAYE PİYASASI ARAÇLARI 3+0 5 Zorunlu
BUSI 201 FİNANS MATEMATİĞİ 3+0 5 Zorunlu
EKON 303 PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - I 3+0 5 Zorunlu
SER 107 BORÇLAR HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
ISLE 209 TİCARET HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
ISLE 336 FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİ 3+0 5 Zorunlu
EKON 304 PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - II 3+0 5 Zorunlu
SER 145 MALİ HUKUK 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 5 Seçmeli
- Genel Seçmeli-I 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Seçmeli-I
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SER 125 TEMEL EKONOMETRİ 4+0 6 Zorunlu
SER 126 YATIRIM ANALİZİ 3+0 4 Zorunlu
SER 160 TEMEL ANALİZ 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 5 Seçmeli
- Genel Seçmeli-2 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Seçmeli-2
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SER 132 UYGULAMALI EKONOMETRİ 4+0 5 Zorunlu
SER 161 TEKNİK ANALİZ 3+0 5 Zorunlu
ISLE 416 PORTFÖY YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-4 3+0 5 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 5 Seçmeli
- Genel Seçmeli-3 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Seçmeli-3
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SER 153 SERMAYE PİYASALARINDA BAĞIMSIZ DENETİM 3+0 5 Zorunlu
SER 163 FON YÖNETİMİ 3+0 5 Zorunlu
SER 133 TÜREV PİYASALAR ANALİZİ 3+0 5 Zorunlu
UTFB 405 ULUSLARARASI FİNANSMAN 3+0 5 Zorunlu
SER 162 BORSA İŞLEMLERİ 3+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-5 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 400 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ          
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ          
BORÇLAR HUKUKUZ  *    *  
BORSA İŞLEMLERİZ          
DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ Z          
FİNANS MATEMATİĞİZ          
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİZ          
FİNANSAL YÖNETİMZ          
FON YÖNETİMİZ          
GENEL MUHASEBEZ          
İNGİLİZCE - IZ          
İNGİLİZCE - IIZ          
İSTATİSTİKZ          
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ IZ          
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ IIZ          
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ          
KARİYER PLANLAMAZ          
MAKRO İKTİSATZ          
MALİ HUKUKZ ** * **  
MATEMATİKZ          
MİKRO İKTİSATZ          
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - IZ          
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - IIZ          
PORTFÖY YÖNETİMİZ          
SERMAYE PİYASALARINDA BAĞIMSIZ DENETİMZ***    *  
SERMAYE PİYASASI ARAÇLARIZ          
TEKNİK ANALİZZ          
TEMEL ANALİZZ          
TEMEL EKONOMETRİZ  * * *   
TEMEL HUKUKZ          
TİCARET HUKUKUZ          
TÜREV PİYASALAR ANALİZİZ  **    **
TÜRK DİLİ - IZ          
TÜRK DİLİ - IIZ          
ULUSLARARASI FİNANSMANZ          
UYGULAMALI EKONOMETRİZ ** * *   
YATIRIM ANALİZİZ  * *    *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
AFETLERDE ARAMA KURTARMAS          
AMBALAJLAMA VE PAKETLEMES          
ARACI KURUMLAR MUHASEBESİS  ***     
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS  * *     
BANKACILIK TEORİSİ VE POLİTİKASIS  *** *   
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARIS          
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA S          
DAVRANIŞSAL FİNANSS          
DÜNYA EKONOMİSİS          
DÜNYA EKONOMİSİNİN GÜNCEL SORUNLARIS          
EKONOMİK SİSTEMLERS*****     
E-TİCARETS          
FİNANSAL DÜZENLEMELERS  ***     
FİNANSAL EKONOMİS          
FİNANSAL OKURYAZARLIKS          
FİNANSAL PİYASALARDA MODELLEMES    * *   
FİNANSTA KANTİTATİF TEKNİKLERS*** * *   
FİRMA DEĞERLEMESİS          
GİRİŞİMCİLİKS          
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARIS          
HESAP TABLOLAMA YAZILIMLARIS          
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİS          
İLETİŞİM UYGULAMALARI YÖNETİMİS          
İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİS          
İŞ HUKUKUS          
İŞLETME FİNANSMANIS          
KALİTE YÖNETİMİS          
KAMBİYO VE ULUSLARARASI İŞLEMLERS  * *     
KAMU MALİYESİS          
KATILIM BANKACILIĞIS          
KURUMSAL YÖNETİM VE SOSYAL SORUMLULUKS          
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELERS          
MALİ KURUMLAR VE SERMAYE PİYASASIS          
MESLEKİ İNGİLİZCES          
PAZARLAMA ARAŞTIRMASIS          
SAĞLIK, EMNİYET, ÇEVRE VE GÜVENLİKS          
SERMAYE PİYASASI MEVZUATI S          
SİMÜLASYONS          
SİSTEM ANALİZİS          
STRATEJİK YÖNETİMS          
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİMİS          
TÜRK VERGİ SİSTEMİS          
TÜRKİYE EKONOMİSİS **** * **
TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİS          
ULUSLARARASI İKTİSAT IS  ***     
ULUSLARARASI İKTİSAT IIS*****     
VERGİ HUKUKU VE UYGULAMASIS          
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİS          
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS          
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi