657 TEKSTİL VE MODA TASARIMI

GENEL BİLGİLER
Tekstil ve Moda Tasarımı Programı, Endüstriyel Tasarım Alanının piyasa dinamikleriyle doğrudan etkileşim halindeki 4 yıllık bir akademik anlamdaki tasarım eğitimi programıdır.

Amaçlar
Moda ve Tekstil Tasarımı Programının amacı, estetik ve fonksiyonel değerlere uygun tasarımlar yapabilen, moda ve marka isimleri oluşturma, teknolojik gelişmeleri takip etme ve modanın gerektirdiği niteliklere sahip olma becerisine sahip tasarımcılar yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Merkezi Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alan Yükseköğretim Programı olup eşit ağırlık puanı ile öğrenci almaktadır.

Mezuniyet Koşulları
Müfredatta tanımlı zorunlu ve seçmeli dersler ile staj çalışmaları dahil olmak üzere toplam 240 AKTS kredi tamamlamak ve PAU Ön Lisans–Lisans Eğitim–Öğretim Yönetmeliği kapsamında öngörülen mezuniyet not ortalaması şartını sağlamak.

İstihdam Olanakları
Lisans eğitimlerini tamamlayan mezun öğrencilerimiz, yeni yüzyıldaki tekstil ve moda ürünlerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere sektörde Tekstil ve Moda Tasarımcısı Unvanı alırlar. Tekstil ve Moda işletmelerinin ar-ge tasarım, ürün tasarımı, planlama, ihracat ve pazarlama departmanlarında çalışabilmektedirler. Ulusal ve Uluslararası hazır giyim alanlarında moda tasarımcılığı, hazır giyim markalarının tasarım bölümünde yaratıcı direktör, takı ve aksesuar tasarımcısı , önemli mağazacılık gruplarında ürün yöneticisi, tekstil sektöründe kumaş, dokuma baskı tasarımcısı olarak çalışabilme imkanına sahiptir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Tekstil ve Moda Tasarımı alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Müfredatta tanımlı zorunlu ve seçmeli dersler ile staj çalışmaları dahil olmak üzere toplam 240 AKTS kredi tamamlamak ve PAU Ön Lisans–Lisans Eğitim–Öğretim Yönetmeliği kapsamında öngörülen mezuniyet not ortalaması şartını sağlamak.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. ŞÖHRET AKTEPE DAL  sohretd@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. GİZEM KARAKAN GÜNAYDIN  ggunaydin@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Tasarım ve sanat bilgilerini uygulama, temel teknik bilgilerini kullanabilme becerisi
2Tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreç ve sonuçlarını öngörebilme
3Disiplinler arası çalışma becerisi
4Tasarım sürecini planlayabilme becerisi
5Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 101 TEMEL SANAT EĞİTİMİ I 2+6 8 Zorunlu
TMT 103 TEMEL BİLGİSAYAR 3+2 5 Zorunlu
TMT 107 MESLEKİ TEMEL TASARIM I 2+4 8 Zorunlu
TMT 105 MESLEKİ ORYANTASYON 2+0 3 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
  Toplam 30  

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 102 TEMEL SANAT EĞİTİMİ II 2+6 8 Zorunlu
TMT 104 MESLEKİ TEMEL BİLGİSAYAR 2+2 4 Zorunlu
TMT 106 MODA TASARIMINDA KUMAŞ BİLGİSİ 2+2 4 Zorunlu
TMT 108 MESLEKİ TEMEL TASARIM II 2+4 8 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
  Toplam 30  

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 201 MODA TASARIMI I 2+4 6 Zorunlu
TMT 203 MODEL TEKNİK ÇİZİM VE KALIP HAZIRLAMA 2+2 3 Zorunlu
TMT 205 GİYSİ ATÖLYESİ I 2+2 4 Zorunlu
TMT 207 KUMAŞ BASKI TASARIMI 2+2 3 Zorunlu
TMT 209 MODA İLLÜSTRASYON I 2+2 4 Zorunlu
- Bölüm İçi Seçmeli I 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli I 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-1 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm İçi Seçmeli I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 204 KALIP UYGULAMA TEKNİKLERİ 2+2 3 Zorunlu
TMT 202 MODA TASARIMI II 2+4 6 Zorunlu
TMT 206 GİYSİ ATÖLYESİ II 2+2 4 Zorunlu
TMT 208 PORFOLYÖ HAZIRLAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ 2+2 3 Zorunlu
TMT 210 SEKTÖR STAJI I 0+0 5 Zorunlu
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler II 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler II 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler II 2+2 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm İçi Seçmeli Dersler II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 301 MODA TASARIMI III 2+4 6 Zorunlu
TMT 303 GİYSİ ATÖLYESİ III 2+2 3 Zorunlu
TMT 305 DRAPAJ I 2+2 3 Zorunlu
TMT 307 SERBEST TASARIM ATÖLYESİ I 2+2 3 Zorunlu
TMT 309 BİLGİSAYAR DESTEKLİ PORTFOLYO VE SUNUM 2+2 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler III 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler III 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-2 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-2
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm İçi Seçmeli Dersler III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 302 MODA TASARIMI IV 2+4 6 Zorunlu
TMT 304 GİYSİ ATÖLYESİ IV 2+2 3 Zorunlu
TMT 306 DRAPAJ II 2+2 3 Zorunlu
TMT 308 SERBEST TASARIM ATÖLYESİ II 2+2 3 Zorunlu
TMT 312 SEKTÖR STAJI II 0+0 5 Zorunlu
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler IV 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli Dersler IV 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-3 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-3
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm İçi Seçmeli Dersler IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 401 YÜKSEK MODA TASARIMI 2+4 6 Zorunlu
TMT 403 DEFİLE ORGANİZASYONU VE KOROGRAFİSİ 2+2 5 Zorunlu
TMT 405 KLASİK TÜRK MOTİFLERİ VE ÇAĞDAŞ MODA 2+2 5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Bölüm İçi Seçmeli V 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli V 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli V 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli V 2+2 3 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm İçi Seçmeli V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TMT 402 DİPLOMA PORTFOLYOSU VE SUNUM HAZIRLAMA 2+2 4 Zorunlu
TMT 404 MODA ÜRÜNLERİ YÖNETİMİ 2+2 4 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
TMT 406 DİPLOMA PROJESİ 2+0 8 Zorunlu
- Bölüm İçi Seçmeli VI 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli VI 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli VI 2+2 3 Seçmeli
- Bölüm İçi Seçmeli VI 2+2 3 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm İçi Seçmeli VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
TEMEL SANAT EĞİTİMİ IZ     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ     
BİLGİSAYAR DESTEKLİ PORTFOLYO VE SUNUMZ     
DEFİLE ORGANİZASYONU VE KOROGRAFİSİZ     
DİPLOMA PORTFOLYOSU VE SUNUM HAZIRLAMAZ     
DİPLOMA PROJESİZ     
DRAPAJ IZ     
DRAPAJ IIZ     
GİYSİ ATÖLYESİ IZ     
GİYSİ ATÖLYESİ IIZ     
GİYSİ ATÖLYESİ IIIZ     
GİYSİ ATÖLYESİ IVZ     
İNGİLİZCE - IZ     
İNGİLİZCE - IIZ     
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ     
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ     
KALIP UYGULAMA TEKNİKLERİZ     
KARİYER PLANLAMAZ     
KLASİK TÜRK MOTİFLERİ VE ÇAĞDAŞ MODAZ     
KUMAŞ BASKI TASARIMIZ     
MESLEKİ ORYANTASYONZ     
MESLEKİ TEMEL BİLGİSAYARZ     
MESLEKİ TEMEL TASARIM IZ     
MESLEKİ TEMEL TASARIM IIZ     
MODA İLLÜSTRASYON IZ     
MODA TASARIMI IZ     
MODA TASARIMI IIZ     
MODA TASARIMI IIIZ     
MODA TASARIMI IVZ     
MODA TASARIMINDA KUMAŞ BİLGİSİZ     
MODA ÜRÜNLERİ YÖNETİMİZ     
MODEL TEKNİK ÇİZİM VE KALIP HAZIRLAMAZ     
PORFOLYÖ HAZIRLAMA VE SUNUM TEKNİKLERİZ     
SEKTÖR STAJI IZ     
SEKTÖR STAJI IIZ     
SERBEST TASARIM ATÖLYESİ IZ     
SERBEST TASARIM ATÖLYESİ IIZ     
TEMEL BİLGİSAYARZ     
TEMEL SANAT EĞİTİMİ IIZ     
TÜRK DİLİ - IZ     
TÜRK DİLİ - IIZ     
YÜKSEK MODA TASARIMIZ     
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05
BİLGİSAYAR DESTEKLİ BASKI TASARIMIS     
BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP HAZIRLAMAS     
BİLGİSAYARLI DOKUMA TASARIMIS     
BİLİM VE FELSEFES     
ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIMS     
DERİ VE DERİ ÜRÜNLERİ TASARIMIS     
EV TEKSTİLİS     
GİRİŞİMCİLİKS     
GİYSİ SÜSLEME TEKNİKLERİS     
GİYSİ TASARIMINDA DOKU VE ÖZGÜN KUMAŞ OLUŞTURMA TEKNİKLERİS     
GÖRSEL SANATLAR VE MODAS     
HAZIR GİYİMDE KOLEKSİYON TAKİBİS     
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS     
KAVRAMSAL SANATS     
KOSTÜM TARİHİS     
KOSTÜM TASARIMIS     
KUMAŞ BASKI UYGULAMALARIS     
KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL MİRASS     
KÜRESELLEŞME VE SANATS     
LİF SANATIS     
MESLEKİ İNGİLİZCE (TEKSTİL VE MODA TASARIMI)S     
MODA FOTĞRAFÇILIĞIS     
MODA İLLUSTRASYONU IIS     
MODA PAZARLAMAS     
MODA TARİHİ VE MODAYA YÖN VERENLERS     
MODA TRENDLERİ VE ÖNGÖRÜSÜS     
MODA VE MARKAS     
MODA VE SİNEMAS     
SANAT VE TASARIM TARİHİ S     
TAKI VE AKSESUAR TASARIMIS     
TASARIM KURAMLARIS     
TEKSTİL TASARIMI IS     
TEKSTİL TASARIMI IIS     
TEKSTİL TASARIMI IIIS     
TEKSTİL VE HAZIR GİYİMDE SEKTÖREL GELİŞMELERS     
TOPLUM VE KÜLTÜRS     
TRİKO TASARIMIS     
TÜRK GİYİM TARİHİS     
ÜÇ BOYUTLU BİLGİSAYAR DESTEKLİ GİYSİ SİMÜLASYONUS     
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi