261 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

GENEL BİLGİLER


Amaçlar


Kabul Koşulları
Antrenörlük Eğitimi Programına, adaylar özel yetenek sınavı sonuçlarına göre kabul edilir. Adayların özel yetenek sınavına başvurabilmeleri için o yıl yapılan YGS sınavından, spor kolu çıkışlılar için en az 160.00 puan, spor kolu dışında çıkışlılar için en az 180.00 puan almaları gerekmektedir.

Mezuniyet Koşulları


İstihdam Olanakları


Kazanılan Derece


Derecenin Seviyesi


Önceki Eğitimlerin Tanınması


Dereceye Yönelik Kurallar


Üst Derece Programlarına Geçiş


Çalışma Şekli


Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. AHMET ALPTEKİN  aalptekin@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi ÖZLEM KÖKLÜ  ozlemkoklu@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Spor ve antrenörlük ile ilgili kavramları açıklar.
2İnsan anatomisi, kinesyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
3Spor dalına özgü teknikleri kullanma becerisine sahip olur.
4Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
5Uzmanlık alanına yönelik güncel gelişmeleri takip eder.
6Kişiye ve takımlara özel uyguladığı testlerin analizini yapar.
7Bir antrenörün sahip olması gereken mesleki etik bilincine sahip olur.
8Disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar.
9Yabancı dilde iletişim kurma becerisine sahip olur.
10Mesleki gelişimine uygun bilimsel araştırma yapabilecek temel bilgiye sahip olur.
11Lisans eğitimi süresince elde ettiği bilgilerini uzmanlık alanına yönelik yaşamdaki yeni durumlara uyarlar.
12Sporsal olaylarda çok yönlü düşünme becerisine sahip olur.
13Sporcuları ve takım arkadaşları ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
14Sporcu beslenmesine yönelik temel bilgilere sahip olur.
15Alanına yönelik maç analizi programlarını kullanır.
16Alanına yönelik hareket analizi programlarını kullanır.
17Sporsal hareketlerin biyomekanik analizlerini temel düzeyde yapar.
18Uzmanlık alanına yönelik yapılan bilimsel çalışmaları değerlendirir.
19Farklı spor dallarındaki antrenör ve spor adamlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini yorumlar.
20Temel sporsal hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
21Araştırma tekniklerine uygun olarak spor bilimlerinde kullanılacak temel istatistik bilgileri bilir.
22Spor bilimleri ve teknolojisi konuları içerisinde belirli bir alanda araştırma yapar.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BİLGİKuramsal Olgusal 07
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 07
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 08
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 09
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 10
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 11
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 08
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 117 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ 4+0 4 Zorunlu
SBA 115 TEMEL MATEMATİK 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 113 SPOR BİYOLOJİSİ 2+1 3,5 Zorunlu
SBT 101 SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ 2+0 2,5 Zorunlu
SBT 121 CİMNASTİK 1+3 4 Zorunlu
SBT 123 YÜZME 1+3 4 Zorunlu
SBT 125 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1+2 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 116 TEMEL FİZİK 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 120 SPOR VE SAĞLIK 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 118 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 114 UYGULAMALI İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ 1+2 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
SBT 124 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM 2+2 4 Zorunlu
SBT 120 ATLETİZM 1+3 4 Zorunlu
SBT 104 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 152 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ - I 1+2 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 215 SPOR BİYOMEKANİĞİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 219 HAREKET ANALİZİ 1+1 2,5 Zorunlu
SBA 255 ANTRENMAN TEORİSİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 201 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
SBT 201 YABANCI DİL OKUMA YAZMA BECERİLERİ 2+0 2,5 Zorunlu
SBT 223 PSİKOMOTOR GELİŞİM 2+0 2,5 Zorunlu
SBT 205 İLKYARDIM 2+1 3,5 Zorunlu
SBA 257 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ - II 1+2 3,5 Zorunlu
SBT 225 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ 2+2 4 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-1 1+3 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 216 SPOR BİYOMEKANİĞİ - II 2+1 3 Zorunlu
SBA 254 SPORDA BESLENME 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 303 SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 258 SPORDA EĞİTSEL OYUNLAR 1+4 5 Zorunlu
SBA 260 SPOR ORGANİZASYONU VE YÖNETİM 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
SBT 202 YABANCI DİL SÖZEL İLETİŞİM BECERİLERİ 2+0 2,5 Zorunlu
SBT 204 SPOR PSİKOLOJİSİ 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 256 ANTRENMAN TEORİSİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-2 1+3 4,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 317 ANTRENMAN TEORİSİ - III 2+0 3 Zorunlu
SBA 306 KİNANTROPOMETRİ 1+2 3,5 Zorunlu
SBA 323 ÖZEL ANTRENMAN : DAYANIKLILIK 2+1 3,5 Zorunlu
SBT 301 YABANCI DİL AKADEMİK ÇALIŞMA BECERİSİ VE ÇEVİRİ 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-3 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+4 6,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 318 DOPİNG VE ERGOJENİK YARDIM 2+0 3 Zorunlu
SBA 330 SPOR SAKATLIKLARINDAN KORUNMA VE REHABİLİTASYON 2+0 3 Zorunlu
SBA 332 ÖZEL ANTRENMAN : SÜRAT - ESNEKLİK - KOORDİNASYON 2+1 2,5 Zorunlu
SBT 302 YABANCI DİL MESLEKİ ÇEVİRİ 2+0 3 Zorunlu
SBT 304 İSTATİSTİK 2+2 5 Zorunlu
SBA 316 ANRENÖRLÜK UYGULAMASI - I 1+3 5 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-4 1+2 2,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+4 6 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 407 BİTİRME PROJESİ - I 2+2 4,5 Zorunlu
SBA 411 ÖZEL ANTRENMAN : KUVVET 2+1 3,5 Zorunlu
SBA 413 ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI - II 1+3 4,5 Zorunlu
SBA 319 ÇOCUK VE ERGENLERDE ANTRENMAN 2+0 2,5 Zorunlu
SBA 351 SPORDA ZİHİNSEL HAZIRLIK 2+0 2,5 Zorunlu
- Seçmeli-3 2+4 5 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+4 7,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBA 408 BİTİRME PROJESİ - II 2+2 5,5 Zorunlu
SBA 414 ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI - III 1+3 5,5 Zorunlu
SBA 412 ÖZEL ANTRENMAN : PERİYOTLAMA 2+1 4,5 Zorunlu
- Seçmeli-5 2+4 6 Seçmeli
- Seçmeli-6 3+4 8,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ANRENÖRLÜK UYGULAMASI - IZ *****     *     *    
ANTRENMAN TEORİSİ - IZ*  ***           **   
ANTRENMAN TEORİSİ - IIZ   * *             *  
ANTRENMAN TEORİSİ - IIIZ   * *             *  
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİZ* *   **  ***     *   
ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI - IIZ* **       *  *   *   
ANTRENÖRLÜK UYGULAMASI - IIIZ*********  *   *   *  
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                      
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                      
ATLETİZMZ  *    *           * *
BİTİRME PROJESİ - IZ               *      
BİTİRME PROJESİ - IIZ                 *  **
CİMNASTİKZ* *   *           **  
ÇOCUK VE ERGENLERDE ANTRENMANZ* ****   ***      *   
DOPİNG VE ERGOJENİK YARDIMZ***   **   * *       
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ - IZ*  * *     *       * *
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ - IIZ * * *     *       *  
GELİŞİM PSİKOLOJİSİZ *                    
HAREKET ANALİZİZ**             **     
İLKYARDIMZ**     *             
İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİZ* *******             
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMZ* *    *  * *    **   
İSTATİSTİKZ       *  **          
KİNANTROPOMETRİZ * * *                
ÖZEL ANTRENMAN : DAYANIKLILIKZ * **                 
ÖZEL ANTRENMAN : KUVVETZ * **                 
ÖZEL ANTRENMAN : PERİYOTLAMAZ* ****   ***      *   
ÖZEL ANTRENMAN : SÜRAT - ESNEKLİK - KOORDİNASYONZ * **                 
PSİKOMOTOR GELİŞİMZ**       *        *  
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞZ***** *  *** ****     
SPOR BİYOLOJİSİZ**     *          **  
SPOR BİYOMEKANİĞİ - IZ       *   *    *     
SPOR BİYOMEKANİĞİ - IIZ *              *     
SPOR ORGANİZASYONU VE YÖNETİMZ*   *  *    *         
SPOR PSİKOLOJİSİZ****  **** *   ***    
SPOR SAKATLIKLARINDAN KORUNMA VE REHABİLİTASYONZ *     *              
SPOR VE SAĞLIKZ* **   *   **     ** 
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİZ*** **** ****    *    
SPORDA BESLENMEZ *           *        
SPORDA EĞİTSEL OYUNLARZ** ****** * *   *     
SPORDA ZİHİNSEL HAZIRLIKZ*** * ** * **    **  *
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZ         *            
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİZ           *  *       
TEMEL FİZİKZ       *       **     
TEMEL MATEMATİKZ       *   *   **   * 
TÜRK DİLİ - IZ                      
TÜRK DİLİ - IIZ                      
UYGULAMALI İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİZ***             **   *
YABANCI DİL AKADEMİK ÇALIŞMA BECERİSİ VE ÇEVİRİZ        *             
YABANCI DİL MESLEKİ ÇEVİRİZ*           *     *  *
YABANCI DİL OKUMA YAZMA BECERİLERİZ        *             
YABANCI DİL SÖZEL İLETİŞİM BECERİLERİZ        *             
YÜZMEZ*  * * *  *   ** **   
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ALMANCA - IS        *             
ALMANCA - IIS        *             
ANTRENÖRLÜK PEDAGOJİSİS***  * *  **    *     
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİS         *            
ARTİSTİK CİMNASTİKS* *   *           **  
ARTİSTİK CİMNASTİK - UZMANLIK - IS*******   *      *   
ARTİSTİK CİMNASTİK - UZMANLIK - IIS*******   *      *   
ARTİSTİK CİMNASTİK - UZMANLIK - IIIS*******   *      *   
ARTİSTİK CİMNASTİK - UZMANLIK - IVS*******   *      *   
ATLETİZM - UZMANLIK - IS******               
ATLETİZM - UZMANLIK - IIS* *** *******     ** *
ATLETİZM UZMANLIK - IIIS***** ***   *         
ATLETİZM UZMANLIK - IVS******                
BADMİNTONS* *                   
BADMİNTON - UZMANLIK - IS* * *  *  *           
BADMİNTON - UZMANLIK - IIS* *    *              
BADMİNTON - UZMANLIK - IIIS  *   **              
BADMİNTON - UZMANLIK - IVS*  * ***   **         
BASKETBOLS* *        *          
BASKETBOL - UZMANLIK - IS*** *    **           
BASKETBOL - UZMANLIK - IIS* **       * *    *   
BASKETBOL - UZMANLIK - IIIS    *     *   *  * ** 
BASKETBOL - UZMANLIK - IVS  ***           ***   
BİSİKLET - UZMANLIK - IS* *    * ****   *** *
BİSİKLET - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
BİSİKLET - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    *** *
BİSİKLET - UZMANLIK - IVS***** ** ***    *** *
BOKS - UZMANLIK - IS* *    * ****   *** *
BOKS - UZMANLIK - IIS* *** ********   **  *
BOKS - UZMANLIK - IIIS***** ** *** *   *** *
BOKS - UZMANLIK - IVS***** *******   ****
DOĞA SPORLARIS**         *          
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS                      
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES                      
EĞİTİME GİRİŞS                      
ENGELLİLERDE BİREYSEL SPORLARS** **     *           
ENGELLİLERDE TAKIM SPORLARIS** **     *           
FRANSIZCA - IS        *             
FRANSIZCA - IIS        *             
FUTBOLS***  **   **   **** 
FUTBOL - UZMANLIK - IS*  *  *  *       *   
FUTBOL - UZMANLIK - IIS***   ** ***     **   
FUTBOL - UZMANLIK - IIIS   **     *   *  *  * 
FUTBOL - UZMANLIK - IVS  ** *           **   
GÜREŞ - UZMANLIK - IS* *    * ****   *** *
GÜREŞ - UZMANLIK - IIS* ***********    **  *
GÜREŞ - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    *** *
GÜREŞ - UZMANLIK - IVS **** ** ***    *** 
HALTER - UZMANLIK - IS* *    * ****   *** *
HALTER - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
HALTER - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    *** *
HALTER - UZMANLIK - IVS***** ** ***    *** *
HAREKET ANALİZİ - IS**             **     
HAREKET ANALİZİ - IIS**             **     
HENTBOLS* ***    *       **   
HENTBOL - UZMANLIK - IS* **                  
HENTBOL - UZMANLIK - IIS* ***    *       **   
HENTBOL - UZMANLIK - IIIS* ***    *       **   
HENTBOL - UZMANLIK - IVS* ***   *      **     
İNGİLİZCE - IS                      
İNGİLİZCE - IIS                      
JUDO - UZMANLIK - IS* *    * ****   **  *
JUDO - UZMANLIK - IIS* *    * **** **  *
JUDO - UZMANLIK - IIIS **** ** ****    ***
JUDO - UZMANLIK - IVS***** ** ***** * ****
KARATE - UZMANLIK - IS******** **** *  * **
KARATE - UZMANLIK - IIS************* *  *** 
KARATE - UZMANLIK - IIIS******* ***** ** * **
KARATE - UZMANLIK - IVS************  *  * ** 
KAYAK - UZMANLIK - IS* *  ** ***    **  *
KAYAK - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
KAYAK - UZMANLIK - IIIS******** *****   ****
KAYAK - UZMANLIK - IVS***** ** ****  *** *
KÜREK - UZMANLIK - IS* *    * ****   *** *
KÜREK - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
KÜREK - UZMANLIK - IIIS **** ** ****    *** *
KÜREK - UZMANLIK - IVS***** ** ***    ****
MAÇ ANALİZİ - IS* *    *****   ** ** *
MAÇ ANALİZİ - IIS* *    * ****  *** * 
MÜSABAKA-YARIŞMA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMES* *    * ****   *** *
MÜZİK - IS                      
MÜZİK - IIS                      
OKÇULUKS* *    * ****    *** *
OKÇULUK - UZMANLIK - IS* *   * ****    ** *
OKÇULUK - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
OKÇULUK - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    *** *
OKÇULUK - UZMANLIK - IVS***** ******   ***
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS                      
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS                      
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS                      
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS                      
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS                      
RESİM - IS                      
RESİM - IIS                      
SINIF YÖNETİMİS                      
SPOR MASAJI VE REHABİLİTASYON - IS *  *  *  *           
SPOR MASAJI VE REHABİLİTASYON - IIS *     *  *           
SPOR SOSYOLOJİSİS****  ******     **** 
SPORDA GENEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS**** ** ***** **      
SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES*    *              * 
SPORDA TEKNİK VE TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS***  * *  *     *     
SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE İLKELERİS* ****   ***      *   
TAEKWON - DOS *    *  *   *       
TAEKWONDO - UZMANLIK - IS* *    * ****  **** *
TAEKWONDO - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
TAEKWONDO - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    *** *
TAEKWONDO - UZMANLIK - IVS***** ** *****   *** *
TENİSS* *    ****** *** *
TENİS - UZMANLIK - IS* ** ***       ***
TENİS - UZMANLIK - IIS* ** **   **  * *   *
TENİS - UZMANLIK - IIIS***   ** ** *** *  *
TENİS - UZMANLIK - IVS***  ***  *  **** *  *
TRİATLONS***    ******  **** *
TRİATLON - UZMANLIK - IS* *    * ****   *** *
TRİATLON - UZMANLIK - IIS* *** *******    **  *
TRİATLON - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    *** *
TRİATLON - UZMANLIK - IVS***** ** ****    *** *
VOLEYBOLS* *    * ****   **  *
VOLEYBOL - UZMANLIK - IS* * * **  *           
VOLEYBOL - UZMANLIK - IIS** ***** *   **  *** *
VOLEYBOL - UZMANLIK - IIIS** ***** *   **  *** *
VOLEYBOL - UZMANLIK - IVS****   **       *   
YELKEN - UZMANLIK - IS* *    * ****   **  *
YELKEN - UZMANLIK - IIS* *** *******   *** *
YELKEN - UZMANLIK - IIIS***** ** ****    **** 
YELKEN - UZMANLIK - IVS***** ** *** *   ****
YÜZME - UZMANLIK - IS* *  *           *    
YÜZME - UZMANLIK - IIS* ** *                
YÜZME - UZMANLIK - IIIS***** ***   *         
YÜZME - UZMANLIK - IVS* *    * ****   *** *
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi