259 KİMYA MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Kimya Mühendisliği Bölümü, üniversitemizin kuruluşuyla beraber 1992 yılında kurulmuştur. Uzun süre mühendislik fakültemizin diğer bölümlerinin Kimya derslerine destek vermiştir. 2012 yılında Yüksek Lisans programına başlamış, sanayimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman yetiştirilmesine devam etmektedir. Köklü bir geçmişe sahip bölümümüz, öğretim üyesi ve laboratuvar imkanları bakımından kendini güncellemeye, yenilemeye ve geliştirmeye çaba göstermektedir. Bölümümüz, 3 profesör, 2 doçent, 3 doktor öğretim üyesi, 4 araştırma görevlisi (ÖYP) ve 1 öğretim görevlisi ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Hedefimiz yerel, ulusal ve uluslararası proje odaklı bölüm olup, teknolojik ve katma değerli ürünler üzerine çalışmalar üretmektedir. Daha detaylı bilgiler öğretim üyesinin kişisel web sayfalarından temin edilebilir.

Amaçlar
Kimya Mühendisliği, hayatımızın her noktasında kullanılan maddelerin tamamının, hammaddeden ürüne dönüşümünde yapılması gereken tüm işlemleri kapsar. Bu çerçevede, kimyasal teknolojiler, kimyasal reaksiyonlar, proses kontrol, ayırma işlemleri, aktarım olayları, maliyet ve verimlilik gibi pek çok konuyu içermektedir. Önceleri kimya mühendisliğinin kimyasal reaksiyon ve temel işlemlerin bulunduğu bir üretim teknolojisi ile sınırlı olduğu düşünüldü. Oysa, günümüzde gelişen teknolojik dünyanın ihtiyaçlarını karşılayabilmek için diğer disiplinlerle işbirliği yapması zorunludur. Bu durum da; mühendisler klasik tanımlarını aşarak, biyoteknoloji, enerji, çevre, malzeme üretim, geri kazanım ve koruma gibi çok sayıda konuyu kapsayacak şekilde geliştirmelidirler.


Kabul Koşulları
Kimya Mühendisliği Bölümüne kayıt olmak isteyen öğrenciler, bir orta öğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Lisans Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Kimya mühendisliği; mühendislik bilimlerinde temel bir mühendislik dalı olup, günümüzde hammaddeden üretime uzanan hemen her süreçte ihtiyaç duyulan bir meslektir. İş yerinin özelliğine bağlı olarak, kamu ve özel sektörde istihdam alanları çok geniştir. Bir kimya mühendisi, üretim yapılan her işletmede, yönetim, araştırma-geliştirme, yenilik, tasarım, teknik servis, pazarlama alanlarında çalışabilirler. Ayrıca, teknik ve idari görevler alarak çalışabilecekleri gibi, kendi özel işletmelerinde üretim yapma veya hizmet verme imkanına sahiptirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Kimya Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Lisans Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. NECİP ATAR  natar@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi HAVVA BOYACIOĞLU  hboyacioglu@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. TUFAN TOPAL  ttopal@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Kimya Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
2Laboratuvarda kullanılan modern cihazları ve teknikleri tanıma, madde ve malzemeleri etkin ve güvenilir kullanma, veri toplama, sonuç değerlendirme ve çözüm üretme bilincini kazandırma.
3Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma becerisi.
4Kimyanın temel alanları olan, Analitik, Anorganik, Fiziko ve Organik Kimya konularında iyi bir temel kazanıp, çeşitli yöntemleri kullanarak sentez ve analiz yapabilmeyi kazanma.
5Kimya Mühendisliğiyle ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, muhakeme, modelleme, inisiyatif alma ve çözme becerisi.
6Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği kazanmak.
7Kimya endüstrisinde laboratuvar ve işletmede çalışabilme, yenilik, araştırma ve geliştirme yapabilme becerisine sahip olmak.
8Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik ve hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtlar hakkında farkındalık.
9Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisi.
10Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme.
11Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme, liderlik yapabilme ve karmaşık durumlarda yaklaşık çözümler sunabilme becerisi.
12Mesleki ve etik sorumluluk alarak, kalite konusunda bilinçli olma.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMUH 101 GENEL KİMYA-I 3+2 5 Zorunlu
KMUH 103 TEKNİK RESİM 2+2 4 Zorunlu
KMUH 102 KİMYA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 6 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 2 Zorunlu
ING 1003 ORTA İNGİLİZCE-I 3+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 6 Zorunlu
KMUH 151 GENEL KİMYA-II 3+2 5 Zorunlu
KMUH 152 TEMEL BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1+2 4 Zorunlu
KMUH 153 GENEL KİMYA LABORATUVARI 0+3 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 2 Zorunlu
ING 1004 ORTA İNGİLİZCE-II 3+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAT 225 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 3+0 5 Zorunlu
KMUH 201 ANALİTİK KİMYA 4+0 4 Zorunlu
KMUH 202 ANALİTİK KİMYA LABORATUVARI 0+4 4 Zorunlu
KMUH 204 KÜTLE VE ENERJİ DENKLİKLERİ 3+0 4 Zorunlu
KMUH 301 FİZİKOKİMYA 4+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMUH 251 ORGANİK KİMYA 4+0 4 Zorunlu
KMUH 252 ENSTRÜMENTAL ANALİZ 2+2 3 Zorunlu
KMUH 254 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3+0 4 Zorunlu
KMUH 270 MESLEK STAJI-1 0+0 2 Zorunlu
MAT 132 LİNEER CEBİR 3+0 3 Zorunlu
KMUH 351 KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TERMODİNAMİĞİ 3+0 4 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
- Sosyal Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMUH 302 ORGANİK KİMYA LABORATUVARI 0+4 3 Zorunlu
KMUH 305 MESLEKİ YABANCI DİL 3+0 3 Zorunlu
KMUH 255 KİMYASAL REAKSİYON MÜHENDİSLİĞİ 3+0 4 Zorunlu
KMUH 253 SAYISAL ANALİZ YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
KMUH 356 ISI AKTARIMI 3+0 3 Zorunlu
KMUH 357 KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TERMODİNAMİĞİ II 3+0 3 Zorunlu
IENG 208 MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ 3+0 2 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMUH 352 FİZİKOKİMYA LABORATUVARI 0+4 4 Zorunlu
KMUH 370 MESLEK STAJI-II 0+0 3 Zorunlu
KMUH 203 MATEMATİKSEL MODELLEME 3+0 3 Zorunlu
KMUH 304 KÜTLE AKTARIMI 3+0 4 Zorunlu
KMUH 306 KİMYASAL REAKTÖR TASARIMI 2+0 4 Zorunlu
KMUH 303 MALZEME BİLİMİ 3+0 3 Zorunlu
- Bölüm Dışı Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Gıda Mühendisliği Seçmeli-1 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Gıda Mühendisliği Seçmeli-1
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMUH 403 KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI-I 0+4 4 Zorunlu
KMUH 354 AYIRMA İŞLEMLERİ 4+0 4 Zorunlu
KMUH 404 KİMYA MÜHENDİSLİĞİNDE PROSES TASARIMI I 4+0 6 Zorunlu
- Lisans Tezi Seçmeli 2+2 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Gıda Mühendisliği Seçmeli-2 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-3
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Gıda Mühendisliği Seçmeli-2
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Lisans Tezi Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KMUH 453 KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI-II 0+4 4 Zorunlu
KMUH 454 KİMYA MÜHENDİSLİĞİNDE PROSES TASARIMI II 4+0 5 Zorunlu
KMUH 353 PROSES KONTROL 3+0 3 Zorunlu
KMUH 355 KİMYASAL TEKNOLOJİLER 2+0 2 Zorunlu
- Lisans Tezi Seçmeli 2+2 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli-4 2+0 3 Seçmeli
- Gıda Mühendisliği Seçmeli-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli-4
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Gıda Mühendisliği Seçmeli-3
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Lisans Tezi Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
AKIŞKANLAR MEKANİĞİZ************
ANALİTİK KİMYAZ***** ******
ANALİTİK KİMYA LABORATUVARIZ************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ            
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ            
AYIRMA İŞLEMLERİZ************
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ* * **** * *
ENSTRÜMENTAL ANALİZZ***** **** *
FİZİK LABORATUARI - IZ            
FİZİK LABORATUARI - IIZ            
FİZİKOKİMYAZ************
FİZİKOKİMYA LABORATUVARIZ************
GENEL FİZİK - IZ            
GENEL FİZİK - IIZ            
GENEL KİMYA LABORATUVARIZ************
GENEL KİMYA-IZ************
GENEL KİMYA-IIZ***** ******
GENEL MATEMATİK - IZ* * ** *** *
GENEL MATEMATİK - IIZ* * **   * *
ISI AKTARIMIZ** *** *** *
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ************
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ****** *****
KARİYER PLANLAMAZ            
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI-IZ** **** *** 
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI-IIZ** * *  *   
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TERMODİNAMİĞİZ************
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ TERMODİNAMİĞİ IIZ            
KİMYA MÜHENDİSLİĞİNDE PROSES TASARIMI IZ            
KİMYA MÜHENDİSLİĞİNDE PROSES TASARIMI IIZ            
KİMYA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ************
KİMYASAL REAKSİYON MÜHENDİSLİĞİZ************
KİMYASAL REAKTÖR TASARIMIZ** *********
KİMYASAL TEKNOLOJİLERZ*****  *****
KÜTLE AKTARIMIZ* **** *** *
KÜTLE VE ENERJİ DENKLİKLERİZ************
LİNEER CEBİRZ            
MALZEME BİLİMİZ**********  
MATEMATİKSEL MODELLEMEZ************
MESLEK STAJI-1Z************
MESLEK STAJI-IIZ************
MESLEKİ YABANCI DİLZ****  ** *  
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİZ* *    *****
ORGANİK KİMYAZ************
ORGANİK KİMYA LABORATUVARIZ************
ORTA İNGİLİZCE-IZ            
ORTA İNGİLİZCE-IIZ            
PROSES KONTROLZ***********
SAYISAL ANALİZ YÖNTEMLERİZ* * **   * *
TEKNİK RESİMZ************
TEMEL BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ************
TÜRK DİLİ - IZ            
TÜRK DİLİ - IIZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ADSORBSİYONS* **** *****
AKADEMİK TÜRKÇES************
ANLAM BİLİMİ - IS            
ARKEOLOJİS***********
ATIK SU ARITIM SİSTEMLERİS************
AVRUPA BİRLİĞİNDE DIŞ TİCARİ İŞLEMLERS            
BEDEN EĞİTİMİ - IS            
BEDEN EĞİTİMİ - IIS            
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İLAÇ MODELLEMESİS            
BİLİM FELSEFESİS************
BİLİM TARİHİS            
BİLİMSEL MESLEKİ İNGİLİZCE-IS***   *  *  
BİLİMSEL MESLEKİ İNGİLİZCE-IIS****  *  *  
BİLİMSEL YAZI TEKNİĞİS            
BİYOFİZİKOKİMYAS***  * *  **
BİYOKİMYASAL AYIRMA İŞLEMLERİS************
BİYOLOJİK PROSESLERS* **** ****
BİYOREAKTÖR TASARIMIS************
BİYOSENSÖRLERS************
BİYOTEKNOLOJİS************
BOR KİMYASIS* **** *****
ÇEVRE KİMYASIS************
ÇEVRE SAĞLIĞIS***********
ÇEVREYE DUYARLI ÜRETİM VE YÖNETİMS            
DENEYSEL TASARIM S            
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS            
DIŞ TİCARETS            
DIŞ TİCARETTE MALİ İŞLEMLERS            
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS            
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES            
EĞİTİME GİRİŞS            
ELEKTROKİMYAS************
ELEKTROKİMYASAL YAKIT HÜCRELERİS************
ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞS            
ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ S            
ETKİLİ İLETİŞİMS            
FAZ DİYAGRAMLARIS            
FELSEFES* *       * 
FONKSİYONEL GIDALAR VE SAĞLIK İLİŞKİSİS            
FOTOĞRAFÇILIKS****** *****
FOTOKİMYA S* **** *****
GENEL İŞLETMES            
GIDA AMBALAJLAMAS            
GIDA ENDÜSTRİSİNDE FİZİKSEL AYIRMA TEKNİKLERİS            
GIDA İŞLEMEDE KİMYASAL DEĞİŞİMLERS            
GIDA KATKI MADDELERİS            
GIDALARIN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİS            
GİRİŞİMCİLİKS* **   *****
HETEROSİKLİK BİLEŞİKLERS***** ***   
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIS            
İLERİ İNGİLİZCE - IS            
İLERİ İNGİLİZCE - IIS            
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS **** *****
İŞLETME YÖNETİMİS            
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS            
KARBON MALZEMELERS***** ***   
KATALİZS************
KATALİZÖRLER VE KATALİTİK REAKSİYONLAR S************
KATI ATIKLARIN GERİ KAZANILMASIS************
KİMYA MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS            
KİMYA MÜHENDİSLİĞİNDE MEMBRAN TEKNOLOJİLERİS            
KİMYASAL ANALİZDE ÖRNEKLEME VE ÖN İŞLEMLERS            
KİMYASAL KİNETİKS*** *  * * *
KİŞİSEL GELİŞİMS************
KOMPOZİT MALZEMELERS************
KUANTUM KİMYASIS*  *  * *   
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS            
LİSANS TEZİ-IS** ** ***  *
LİSANS TEZİ-IIS* *** * ** *
MODERN MANTIKS            
MÜHENDİSLİK ETİĞİS            
MÜHENDİSLİKTE YAPIŞTIRMA TEKNİKLERİS************
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS            
MÜZİK - IS            
MÜZİK - IIS            
NADİR TOPRAK METALLERİS******* **  
NANOPARTİKÜL TEKNOLOJİSİS******* *  *
ORGANİK TEKNOLOJİLERS**** ***** *
ORGANİK YÜZEY KAPLAMA TEKNOLOJİSİS************
ORTA ALMANCA-IS            
ORTA ALMANCA-IIS            
ORTA FRANSIZCA-IS            
ORTA FRANSIZCA-IIS            
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS            
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS            
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS            
ÖLÇME TEKNİĞİS************
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS            
PAZARLAMA İLKELERİS            
PLASTİK MALZEMELERS** ** **** *
PLASTİK ŞEKİL VERMES*** ** * ** 
POLİMER BİLİMİ VE MÜHENDİSLİĞİS************
PSİKOLOJİYE GİRİŞS            
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS            
RENK BİLGİSİ VE ÖLÇÜMÜS************
RESİM - IS            
RESİM - IIS            
SANAT TARİHİS            
SANAYİDE KOROZYONS**** ******
SINIF YÖNETİMİS            
SOSYOLOJİS            
STOKİYOMETRİS********** *
STRATEJİK HEDEFLERLE YÖNETİMS            
SU KALİTESİ KONTROLÜS****  **** *
SÜPERKRİTİK AKIŞKAN TEKNOLOJİSİ S            
TEKSTİL İŞLETMELERİNDE FABRİKA ORGANİZASYONUS************
TEKSTİL KİMYASIS***********
TEKSTİL YARDIMCI MADDELERİS***********
TEMEL ALMANCA-IS            
TEMEL ALMANCA-IIS            
TEMEL FRANSIZCA-IS            
TEMEL FRANSIZCA-IIS            
TEMEL MUHASEBES            
TERMODİNAMİKS************
TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS            
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS            
ÜRETİM YÖNETİMİS            
YAĞ RAFİNASYON TEKNİKLERİS******* *  *
YAKITLAR VE YANMA TEKNOLOJİSİ S            
YARATICI DRAMAS            
YATIRIM TEŞVİKLERİS            
YEŞİL KİMYA VE MÜHENDİSLİKS            
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS            
YÜZEY AKTİF MADDELERS***** ***   
YÜZEY ANALİZ TEKNİKLERİS            
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi