210 ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Programı, çalışma yaşamını düzenleyen mevzuatlara vakıf, çalışma barışını sağlamak için gerekli donanımlara, teknik bilgiye, bilimsel yöntemlere, gerekli psikolojik, sosyolojik ve ekonomik bakış açılarına sahip; işçi ve işveren arasındaki diyalogu güçlendirmeye katkıda bulunabilecek uzmanlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Amaçlar
Programın amacı, çalışma hayatını ekonomik, sosyolojik, psikolojik, hukuksal açıdan incelemek ve konusunda uzman işgücü yetiştirmektir. Program, uluslararası standartlarda, çağdaş ve pratik gereklere dayalı eğitim ve öğretim yaparak bilimsel bilgi üretmeyi; çalışma hayatının dinamiklerini çeşitli yönleriyle ele almayı ve çalışma ilişkileri yazınına katkıda bulunmayı kendisine görev edinmektedir.


Kabul Koşulları
öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir orta öğretim diplomasına sahip olması ve T.C. Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavı sonucunda gerekli puanı almış olması gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak ve Pamukkale Üniversitesi lisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalama gerekliliğini sağlayarak tamamlamak zorundadırlar.

İstihdam Olanakları
Mezunlar, kamu ve özel sektörde istihdam edilmektedir. Mezunlar, Iktisadi Idari Bilimler Fakültesi mezunlarının istihdam olanaklarının tümünden yararlanabilir. Bunun dışında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, Türkiye İş Kurumu ve ayrıca Sendikalar bölüm mezunlarının istihdam edildiği başlıca kuruluşlardır. Bunların yanında bankalarda, sigorta kuruluşlarında ve kimi kuruluşların insan kaynakları birimlerinde istihdam edilebilmektedirler.Mezunlar ayrıca iş ve meslek danışmanı ve iş müfettişi olarak çalışabilmektedir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak ve Pamukkale Üniversitesi lisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalama gerekliliğini sağlayarak tamamlamak zorundadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. OĞUZ KARADENİZ+90 258 296 2810 oguzk@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. TÜRKMEN TAŞER AKBAŞ  takbas@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. HAKAN TOPATEŞ  htopates@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
2Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve endüstri ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
3Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
4Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
5İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
6Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, İŞKUR, ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
7Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
8Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
9Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
10Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
11Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
12Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
13Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
14Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
EKNM 103 MATEMATİK - I 3+0 4 Zorunlu
EKON 101 İKTİSADA GİRİŞ - I 3+0 4 Zorunlu
SBKY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 5 Zorunlu
ISLE 101 İŞLETMEYE GİRİŞ 3+0 4,5 Zorunlu
ISLE 103 MUHASEBE - I 3+0 4,5 Zorunlu
CEKO 111 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1+2 4 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
EKNM 104 MATEMATİK - II 3+0 5 Zorunlu
EKON 102 İKTİSADA GİRİŞ - II 3+0 5 Zorunlu
SBKY 110 ANAYASA HUKUKU 3+0 6 Zorunlu
SBKY 106 TOPLUM BİLİMİ 3+0 5 Zorunlu
ISLE 104 MUHASEBE - II 3+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 3+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 201 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
EKON 207 MİKRO İKTİSAT 3+0 5 Zorunlu
EKNM 201 İSTATİSTİK - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 211 BORÇLAR HUKUKU 3+0 4 Zorunlu
CEKO 201 SOSYAL POLİTİKA - I 3+0 4 Zorunlu
CEKO 203 BİREYSEL İŞ HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
CEKO 316 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3+0 5 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 202 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
EKON 208 MAKRO İKTİSAT 3+0 6 Zorunlu
EKNM 202 İSTATİSTİK - II 3+0 5 Zorunlu
CEKO 202 SOSYAL POLİTİKA - II 3+0 5 Zorunlu
CEKO 204 SENDİKALAR HUKUKU 3+0 6 Zorunlu
CEKO 113 SOSYAL DÜŞÜNCELER TARİHİ 3+0 6 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CEKO 301 ÇALIŞMA EKONOMİSİ - I 3+0 5 Zorunlu
CEKO 305 SOSYAL GÜVENLİK TEORİSİ 3+0 5 Zorunlu
CEKO 315 TOPLU İŞ HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
CEKO 317 SOSYAL PSİKOLOJİ 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+1 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CEKO 302 ÇALIŞMA EKONOMİSİ - II 3+0 5 Zorunlu
CEKO 306 SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
CEKO 320 İSTİHDAM VE İŞSİZLİK 3+0 5 Zorunlu
CEKO 422 ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Genel Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CEKO 409 ÜCRET TEORİLERİ VE POLİTİKALARI 3+0 5 Zorunlu
CEKO 401 ÇALISMA SOSYOLOJİSİ 3+0 5 Zorunlu
CEKO 403 ÇALISMA PSİKOLOJİSİ 3+0 5 Zorunlu
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Güz Genel Seçmeli 3+1 5 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
CEKO 404 ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ 3+0 5 Zorunlu
CEKO 408 İŞ HUKUKU UYGULAMALARI 3+0 5 Zorunlu
CEKO 410 SOSYAL SİGORTA UYGULAMALARI 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Genel Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ANAYASA HUKUKUZ*  *  *  *    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİREYSEL İŞ HUKUKUZ * *  *  *    
BORÇLAR HUKUKUZ******  **  **
ÇALISMA PSİKOLOJİSİZ**************
ÇALISMA SOSYOLOJİSİZ**************
ÇALIŞMA EKONOMİSİ - IZ*  ***** *****
ÇALIŞMA EKONOMİSİ - IIZ              
ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARZ              
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİZ              
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ*   ***       
İKTİSADA GİRİŞ - IZ   ***    **  
İKTİSADA GİRİŞ - IIZ   ***    **  
İSTATİSTİK - IZ**************
İSTATİSTİK - IIZ**************
İSTİHDAM VE İŞSİZLİKZ              
İŞ HUKUKU UYGULAMALARIZ              
İŞLETMEYE GİRİŞZ** **  *      
MAKRO İKTİSATZ**   ***   *  
MATEMATİK - IZ   *   ** *   
MATEMATİK - IIZ   **  *  *   
MİKRO İKTİSATZ**************
MUHASEBE - IZ*   * ** **  *
MUHASEBE - IIZ*   * ** **  *
SENDİKALAR HUKUKUZ**************
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
SOSYAL DÜŞÜNCELER TARİHİZ              
SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUZ              
SOSYAL GÜVENLİK TEORİSİZ***   * *     
SOSYAL POLİTİKA - IZ*** *   *    
SOSYAL POLİTİKA - IIZ*** *        
SOSYAL PSİKOLOJİZ******** ** *
SOSYAL SİGORTA UYGULAMALARIZ              
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZ   *   *  *** 
TOPLU İŞ HUKUKUZ** * *** ** **
TOPLUM BİLİMİZ*  ***** *    
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
ÜCRET TEORİLERİ VE POLİTİKALARIZ**************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
20. YÜZYIL SİYASİ TARİHİS              
AB SOSYAL POLİTİKASIS**************
AB TÜRKİYE İLİŞKİLERİS              
AB YAPISI VE POLİTİKALARIS              
AKADEMİK TÜRKÇES              
ALMANCA - IS            * 
ALMANCA - IIS            * 
AVRUPA BİRLİĞİNDE TİCARET VE FİNANSMANS              
BENZETİM TEKNİKLERİS**************
BİLGİ EKONOMİSİS              
BİLGİ TABANLI YÖNETİMS              
BİLGİSAYAR AĞLARI VE YÖNETİMİS              
BİLGİSAYAR MİMARİSİS              
BİLİMSEL HESAPLAMAS              
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜNCEL KONULARS              
BİLİŞİM TOPLUMUNDA AHLAKS              
BULANIK MANTIK MODELLERİ VE UYGULMALARIS*             
CEZA HUKUKUS              
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİS              
ÇAĞDAŞ SİYASAL AKIMLARS      *       
ÇALIŞMA EKONOMİSİNDE NİCELİKSEL YÖNTEMLERS              
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE ENFORMEL SEKTÖRS              
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE SANATS              
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ VE TÜKETİM TOPLUMUS              
ÇALIŞMA YAŞAMI VE TEKNOLOJİS              
ÇALIŞMANIN EKONOMİ POLİTİĞİS***   *  * *  
ÇEVRE SORUNLARI VE POLİTİKALARIS              
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİS*   *     *   
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA S              
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS**************
ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER VE YABANCI YATIRIMLARS              
DAVRANIŞSAL FİNANSS              
DENETİMS**       **  *
DENİZ VE BASIN İŞ HUKUKUS              
DEVLET, TOPLUM VE SOSYAL POLİTİKAS              
DIŞ TİCARETS              
DIŞ TİCARET UYGULAMALARIS              
DIŞ TİCARET VE KAMBİYO İŞLEMLERİS     *        
DIŞ TİCARETTE DENİZ VE HAVAYOLU OPERASYONUS              
DİJİTAL PAZARLAMAS              
DİNAMİK İKTİSADİ ANALİZS*** *  *******
DÜNYA EKONOMİSİS  *           
DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE KAMU DENETÇİLİĞİS              
E-DEVLET POLİTİKASIS              
E-DEVLET UYGULAMALARIS              
EKONOMETRİK MODELLERS          *   
EKONOMİK BÜTÜNLEŞMELER VE AVRUPA BİRLİĞİS              
EKONOMİK KALKINMAS              
EMTİA PİYASALARIS              
E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS              
ENDÜSTRİ 4.0 VE DİJİTAL DÖNÜŞÜMS              
ENERJİ EKONOMİSİS              
ERGONOMİS              
E-TİCARETS              
FİNANSAL EKONOMETRİS   *          
FİNANSAL EKONOMİS*  *      *   
FİNANSAL VERİ ANALİZİS              
FİRMA DEĞERLEMESİS              
FRANSIZCA - IS            * 
FRANSIZCA - IIS            * 
GELİR DAĞILIMI VE YOKSULLUKS              
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİMS              
GİRİŞİMCİLİK VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜS*   *         
GÖÇ VE ÇALIŞMA HUKUKUS              
GÜNCEL MALI YAKLAŞIMLARS              
HALKLA İLİŞKİLERS*         * * 
HAVACILIK YÖNETİMİS              
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE LOJİSTİĞİS              
HİZMET PAZARLAMASIS              
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ VE UYGULAMALARIS              
İDARE HUKUKUS*  **       * 
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİS**  *         
İKTİSAT TARİHİS              
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS              
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ YAKLAŞIMIS**************
İNTERNET PROGRAMLAMAS              
İNTERNET VE PAZARLAMAS       *  * * 
İSTATİSTİKSEL KARAR KURAMIS**************
İŞ HUKUKUNDA ÜÇLÜ İLİŞKİLERS              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HUKUKUS              
İŞGÖRME SÖZLEŞMELERİS              
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MAKRO ANALİZS              
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MİKRO ANALİZS              
İŞİN DÜZENLENMESİS              
İŞLETİM SİSTEMLERİS              
İŞLETME FİNANSMANIS              
İŞLETME STRATEJİLERİS** *          
JAPONCA - IS              
JAPONCA - IIS              
KAMBİYO REJİMLERİ VE DIŞ TİCARETS              
KAMU BÜTÇESİ - IS              
KAMU ÇALIŞMA HUKUKUS              
KAMU EKONOMİSİS              
KAMU HARCAMALARI HUKUKUS *   *        
KAMU MALİYESİS*             
KAMU PERSONEL YÖNETİMİS              
KAMU POLİTİKASI VE ANALİZİS              
KAMU YATIRIM PROJELERİNİN ANALİZİS              
KAMU YÖNETİMİS*             
KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARS*        *    
KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİS ** *         
KARŞILAŞTIRMALI VERGİ SİSTEMLERİS              
KATEGORİK VERİ ÇÖZÜMLEMESİS**************
KENT ANALİZİS              
KENT KÜLTÜRÜS              
KENTSEL EKONOMİS              
KİT'LER VE ÖZELLEŞTİRMES              
KURUMSAL YÖNETİM VE SOSYAL SORUMLULUKS              
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERS              
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELERS* *  *        
LİDERLİK VE MOTİVASYON DAVRANIŞLARIS              
MALİ KURUMLAR VE SERMAYE PİYASASIS              
MALİYE POLİTİKASIS              
MALİYE TARİHİS              
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMAS              
MOBİL PROGRAMLAMAS              
MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMLERİS              
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS              
NESNEYE DAYALI TASARIMS              
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS              
NÜFUS BİLİMIS              
OLASILIKSAL SÜREÇLERS**************
OPTİMİZASYONS          *   
OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA S              
ÖRGÜTLERDE YÖNETSEL AHLAKS              
ÖRNEKLEMES**************
ÖZEL SİGORTACILIK UYGULAMALARIS              
PANEL VERİ EKONOMETRİSİS       *      
PARAFİSKALİTE VE PARAFİSKAL YÜKÜMLÜLÜKLERS              
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS   *          
PAZARLAMAS              
PAZARLAMA YÖNETİMİS*         * * 
PERAKENDE YÖNETİMİS              
PERAKENDECİLİKS*             
PORTFÖY YÖNETİMİS              
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİS              
PROJE TABANLI GİRİŞİMCİLİKS              
REFAH VE GENEL DENGE TEORİSİS* ****** *   *
REKABET HUKUKUS*****   *****
SAĞLIK EKONOMİSİS              
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİS              
SATIŞ YÖNETİMİS*           * 
SAVUNMA EKONOMİSİS              
SAYISAL ÇÖZÜMLEMES          *   
SAYISAL SİSTEMLERS              
SENDİKACILIKS              
SERMAYE PİYASASIS*  *          
SİVİL HAVACILIĞA GİRİŞS              
SİVİL TOPLUM VE DEMOKRASİS              
SİYASAL PARTİLERS              
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞS              
SİYASET PSİKOLOJİSİS              
SOSYAL AĞ ANALİZİS              
SOSYAL BİLİMCİLER İÇİN VERİ ANALİZİS              
SOSYAL DİYALOG VE ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİS**** **  *    
SOSYAL DÜŞÜNCELER VE ÇALIŞMAS              
SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI VE UYGULAMALARIS              
SOSYAL GÜVENLİK SOSYOLOJİSİS              
SOSYAL POLİTİKA TEMELLİ ULUSLARARASI PROJELERS *            
SOSYAL YARDIM VE HİZMETLERS**************
SOVYETLER BİRLİĞİ VE RUSYA DIŞ POLİTİKASİS              
STRATEJİK YÖNETİMS              
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YÖNETİMİS              
TARIM EKONOMİSİS              
TASARIM VE ANİMASYONS              
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS              
TEKNOLOJİ YÖNETİMİS              
TİCARET HUKUKUS              
TOPLAM KALİTE KONTROLÜS* ****** *****
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS*             
TOPLUMSAL CİNSİYET VE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİS              
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS              
TÜRK ANAYASA DÜZENİS              
TÜRK VERGİ SİSTEMİS*             
TÜRKİYE DE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ TARİHİS              
TÜRKİYE EKONOMİSİS*  **         
TÜRKİYE İŞ GÜCÜ PİYASASININ UYGULAMALI ANALİZİS              
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE İŞGÜCÜ PİYASALARININ KARŞILAŞTIRILMALI ANALİZİS              
TÜRKİYE'DE DIŞ TİCARET VE YATIRIM POLİTİKALARIS              
TÜRKİYE'DE İŞGÜCÜ PİYASASI UYGULAMALARIS              
TÜRKİYE'NİN TOP. YAP. VE SOSYAL PLAN.S**************
TÜRKİYE'NİN YÖNETİM YAPISIS              
ULAŞIM SİYASETİ VE SİYASASIS              
ULAŞTIRMA EKONOMİSİ VE ÇEVRES              
ULUSLARARASI FİNANSAL VE EKONOMİK KURUMLARS     *        
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS              
ULUSLARARASI FİNANSMANS*      * **   
ULUSLARARASI GÖÇ VE SOSYAL POLİTİKAS              
ULUSLARARASI İLİŞKİLERS              
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKS     * *    **
ULUSLARARASI PAZARLAMA KANALLARIS              
ULUSLARARASI SOSYAL GÜVENLİKS              
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA VE KUR.S              
ULUSLARARASI TİCARET UYGULAMA ATÖLYESİS              
ULUSLARARASI TİCARET VE ÇEVRES              
ULUSLARARASI TİCARET VE VERGİLEMES*    *        
UTOPYALARS              
UYGULAMALI DIŞ TİCARET İŞLEMLERİS              
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IS          *   
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IIS   **         
UYGULAMALI EKONOMİK ANALİZS              
UYGULAMALI E-TİCARETS              
UYGULAMALI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS              
UZMAN SİSTEMLER VE UYGULAMA ALANLARIS              
ÜCRET VE İSTİHDAM TEŞVİKİ UYGULAMALARIS              
ÜRETİM SİSTEMLERİS              
ÜRETİM YÖNETİMİS*             
VAKA ANALİZİS              
VARYANS ANALİZİ VE DENEY TASARIMIS**************
VERGİ CEZA HUKUKUS*             
VERGİ DENETİMİS*             
VERGİ HUKUKU VE UYGULAMASIS              
VERGİ İCRA HUKUKUS              
VERİ MADENCİLİĞİS              
VERİ MADENCİLİĞİ TEKNİKLERİS              
VERİMLİLİKS**************
YAPAY SİNİR AĞLARS              
YATIRIM ANALİZİ VE PÖRTFÖY YÖNETİMİS              
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİS              
YAZILIM PROJE YÖNETİMİS              
YEREL YÖNETİMLERDE GÜNCEL KONULARS              
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİS* ***  * *****
YÖNETİM VE ETİKS              
YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS*  *   *  *  *
YÖNETİMDE HALKLA İLİŞKİLERS            * 
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IS              
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IIS              
YURTTAŞLIK VE SİYASETS*    ** **  * 
ZEKİ SİSTEMLERS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi