565 İŞLETME YÖNETİMİ

GENEL BİLGİLER
İşletme yönetimi, bir işletmenin yönetimidir. İş operasyonlarını kontrol ve denetlemenin tüm yönlerini içerir. Yönetim ve liderlik açısından muhasebe, finans, proje yönetimi ve pazarlamayı içeren alanları da kapsar. İşletme Yönetimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar kamu ve özel sektörde çeşitli yönetim kademelerinde çalışırlar. Programın mezunları pazarlama, satış, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlarda görev yapabilirler.

Amaçlar
İşletme Yönetimi Programı, kendi adına ve hesabına işyeri açabilecek niteliklere sahip birey veya iş hayatının fiilen sevk ve idaresinde yönetime yardımcı olabilecek nitelikli ara eleman yetiştirmeyi amaçlar.


Kabul Koşulları
Yök'ün belirlediği mevzuat doğrultusunda öğrenci kabul edilir

Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin bu programdan mezun olabilmesi için staj dahil tüm bölüm derslerini alması ve bu derslerden başarılı olarak 120 AKTS kazanmış olması gerekmektedir. Diğer şart ise mezuniyet ortalamasının yönetmelikte yazan ortalamaya eşit veya büyük olmasıdır.

İstihdam Olanakları
Program mezunları, çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. İş dünyasında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, personel (insan kaynakları) alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde iş imkânı bulabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İşletme Yönetimi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte-meslek yüksekokulu-yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca, Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bir öğrencinin bu programdan mezun olabilmesi için staj dahil tüm bölüm derslerini alması ve bu derslerden başarılı olarak 120 AKTS kazanmış olması gerekmektedir. Diğer şart ise mezuniyet ortalamasının yönetmelikte yazan ortalamaya eşit veya büyük olmasıdır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. MEHMET KIZILOĞLU  mkiziloglu@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Temel bilgisayar işlemlerini yapar ve bilgisayar büro programlarını kullanır.
2Bir işletmenin kuruluşu ve işleyişi ile ilgili faaliyetleri uygular, takip eder, denetler.
3İşletmelerde alt, orta veya üst kademe yöneticilik niteliklerine sahip olarak büro yönetimi ve asistanlık faaliyetlerini gerçekleştirir.
4İşletmedeki temel faaliyetlerinde bilincinde olarak grup çalışması yapar, yaptırır ve koordinasyonu gerçekleştirir.
5İşletme muhasebesi kayıtlarını tutar, denetler.
6İşletmelerdeki temel ekonomik ve hukuki konular hakkında bilgi sahibidir.
7Dış ticaret işlemlerini yapar.
8Pazarlama tekniklerini uygular.
9Dış ticaret işlemlerini muhasebeleştirir.
10Elektronik ticaret uygulamalarını yürütür.
11Uluslararası alanda mesleki iletişim kurar.
12İş ve sosyal güvenlik hukuku kurallarını tanır.
13Ticari hesaplamalar, araştırma ve değerlendirme/izleme yapar.
14Atatürk ilke ve inkılaplarının bilincinde olur.
15Finansal analiz yapar, finansal kaynakları tanır ve finansman işlemlerini yürütür.
16Yönetim ve organizasyon teorilerini bilir ve piyasada uygular.
17İşletmenin tüm özel ve kamu sektöründeki çevresiyle iletişimini sağlar, kongre ve fuarlara katılımını gerçekleştirir.
18İşletmenin ihtiyacı olan insan kaynağını saptar, bu insan kaynağını etkili biçimde kullanmasını sağlar.
19İş analizi ve iş planı yapar ve girişimcilik konusunda bilgi sahibi olup potansiyel bir girişimcidir.
20Satış kurallarını bilir, satış ekibini kurarak satış faaliyetlerini yürütür.
21Kalite yönetim sistemlerini bilerek, kalite güvence ve standartlarını uygular.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
ISYO 117 GENEL HUKUK BİLGİSİ 2+0 4 Zorunlu
MVU 115 GENEL İŞLETME 3+0 5 Zorunlu
BIY 351 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2+0 4 Zorunlu
GRF 101 MATEMATİK 2+0 4 Zorunlu
BYS 122 GENEL EKONOMİ 3+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MNFE 323 İSTATİSTİK 2+0 3 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 3,5 Zorunlu
BANS 103 MUHASEBE 4+0 4 Zorunlu
- İşletme Yönetimi Seçmeli - I 4+0 4 Seçmeli
- İşletme Yönetimi Seçmeli - I 4+0 4 Seçmeli
- İşletme Yönetimi Seçmeli - I 4+0 4 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İşletme Yönetimi Seçmeli - I
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
LOJ 106 PAZARLAMA İLKELERİ 3+0 5 Zorunlu
BNK 205 FİNANSAL YÖNETİM 3+0 5 Zorunlu
BUSI 412 MUHASEBE PAKET PROGRAMLARI 3+0 5 Zorunlu
MVU 208 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 2+0 5 Zorunlu
- İşletme Yönetimi Seçmeli - II 3+0 5 Seçmeli
- İşletme Yönetimi Seçmeli - II 3+0 5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İşletme Yönetimi Seçmeli - II

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                     
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                     
FİNANSAL YÖNETİMZ                     
GENEL EKONOMİZ                     
GENEL HUKUK BİLGİSİZ*********************
GENEL İŞLETMEZ                     
İSTATİSTİKZ                     
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUZ                     
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ                     
KARİYER PLANLAMAZ                     
MATEMATİKZ                     
MUHASEBEZ                     
MUHASEBE PAKET PROGRAMLARIZ                     
PAZARLAMA İLKELERİZ                     
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZ                     
TÜRK DİLİ - IZ                     
TÜRK DİLİ - IIZ                     
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS                     
BİLGİ YÖNETİMİS                     
BORÇLAR HUKUKUS                     
DEĞERLER EĞİTİMİS                     
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ MUHASEBESİS                     
ELEKTRONİK TİCARETS*********************
ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE KARAR VERMES                     
FİNANSAL YATIRIM ARAÇLARIS                     
GİRİŞİMCİLİK VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜS                     
GÜNCEL MALİ YAKLAŞIMLARS                     
HALKLA İLİŞKİLERS                     
İLETİŞİMS                     
İNGİLİZCE - IS                     
İNGİLİZCE - IIS                     
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS                     
İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİS                     
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS                     
KAMU MALİYESİS                     
KİŞİSEL GELİŞİMS                     
LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS                     
MALİ TABLOLAR ANALİZİS                     
MALİYET MUHASEBESİS                     
MARKA YÖNETİMİS                     
MESLEK ETİĞİS                     
MESLEKİ İNGİLİZCE IS*********************
MESLEKİ İNGİLİZCE IIS***************** ***
MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİS                     
MUHASEBE DENETİMİS                     
MUHASEBEDE BELGE DÜZENİS                     
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS                     
PAKET PROGRAMLARI S                     
SATIŞ YÖNETİMİS                     
SOSYAL PSİKOLOJİS                     
STRATEJİK YÖNETİMS                     
TİCARET HUKUK BİLGİSİS*********************
TİCARİ MATEMATİKS                     
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS*********************
TÜRK VERGİ SİSTEMİS                     
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS                     
ÜRETİM YÖNETİMİS                     
VERGİ HUKUKUS                     
YÖNETİM MUHASEBESİS                     
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS                     
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA I S                     
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA IIS                     
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi