348 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Giyim Üretim Teknolojisi Programı 2013 yılında kurulmuştur. Programımızda elyaf, iplik, örme, dokuma, boya, baskı, konfeksiyon ve kalite kontrol alanlarında teorik bilgiler verilmekte ve bu konular ile ilgili uygulamalar yaptırılmaktadır.

Amaçlar
Tekstil ve hazır giyim sektörlerinde istihdam sağlanmasıdır. Konfeksiyon işletmelerinde çalışacak kalifiye ara elemanlar yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
OSYM sınavında gerekli puanı almak.

Mezuniyet Koşulları
Program müfredatında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile işletmede mesleki eğitimi başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Önlisans Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilmiş olan mezuniyet koşullarını sağlayan öğrenciler önlisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
İş bulma imkanları oldukça yüksektir. Konfeksiyon fabrikaları. Giyim atölyeleri.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Giyim Üretim Teknolojisi alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte-meslek yüksekokulu-yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca, Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Program müfredatında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile işletmede mesleki eğitimi başarıyla tamamlayan ve Pamukkale Üniversitesi Önlisans Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilmiş olan mezuniyet koşullarını sağlayan öğrenciler önlisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3ncü sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. YAHYA CAN+90 258 2123788 1157 ycan@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ÇİĞDEM AKDUMAN+90 258 2123788 1203 cakduman@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. MİHRİBAN KALKANCI  mkalkanci@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11Giysi üretim teknolojilerini kullanabilir.
12Giysi üretimi ile ilgili problemlere çözüm üretebilir.
13Temel tekstil bilgisine sahiptir.
14Temel konfeksiyon bilgisine sahiptir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GUTE 111 DOKUMA TEKNOLOJİSİ 1+2 3 Zorunlu
GUTE 109 İPLİK TEKNOLOJİSİ 1+2 3 Zorunlu
GUTE 113 ÖRME TEKNOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
GRF 101 MATEMATİK 2+0 3,5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
IMOD 121 MODA İLLÜSTRASYONU 2+2 4,5 Zorunlu
ITKS 105 DOĞAL LİFLER 3+0 3 Zorunlu
ITKS 181 STAJ 1 (15 İŞ GÜNÜ) 0+0 4 Zorunlu
- Yabancı Dil I 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GUTE 106 TERBİYE TEKNOLOJİSİ 1+2 2 Zorunlu
GUTE 108 KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİ 1+2 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
IMOD 117 KALIP HAZIRLAMA I 2+2 4 Zorunlu
IMOD 123 GİYSİ ÜRETİMİ I 2+2 4 Zorunlu
ITKS 182 STAJ 2 (15 İŞ GÜNÜ) 0+0 5 Zorunlu
CGL 249 GİRİŞİMCİLİK 3+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil II 2+0 2 Seçmeli
- Okul Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Okul Seçmeli
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKS 502 İŞ VE ZAMAN ETÜDÜ 2+0 2,5 Zorunlu
GUTE 201 GİYSİ TASARIMI 1+2 3,5 Zorunlu
IMOD 251 GİYSİ ÜRETİMİ II 2+2 5 Zorunlu
ITKS 302 PROJE TEKNİKLERİ 0+2 3 Zorunlu
IMOD 124 BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP HAZIRLAMA 1+2 3 Zorunlu
GUTE 204 KONFEKSİYONDA ÜRETİM PLANLAMA 1+2 3 Zorunlu
IMOD 206 KONFEKSİYONDA KALİTE KONTROL 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli 1 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli 2 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 2

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GUTE 226 KONFEKSİYON MAKİNELERİ 2+0 4 Zorunlu
IMOD 252 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODA TASARIMI 1+2 4 Zorunlu
TKS 130 FİZİKSEL TEKSTİL MUAYENELERİ 4+0 5 Zorunlu
ITKS 112 İLETİŞİM 2+0 3 Zorunlu
IMOD 214 KONF.YARDIMCI MALZEMELERİ 2+0 3 Zorunlu
GUTE 203 GİYSİLİK DERİ VE KÜRK TEKNOLOJİSİ 1+2 4 Zorunlu
ITKS 211 İŞLETME YÖNETİMİ 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODA TASARIMIZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLGİSAYAR DESTEKLİ KALIP HAZIRLAMAZ              
DOĞAL LİFLERZ              
DOKUMA TEKNOLOJİSİZ              
FİZİKSEL TEKSTİL MUAYENELERİZ              
GİRİŞİMCİLİKZ              
GİYSİ TASARIMIZ              
GİYSİ ÜRETİMİ IZ              
GİYSİ ÜRETİMİ IIZ              
GİYSİLİK DERİ VE KÜRK TEKNOLOJİSİZ              
İLETİŞİMZ              
İPLİK TEKNOLOJİSİZ              
İŞ VE ZAMAN ETÜDÜZ              
İŞLETME YÖNETİMİZ              
KALIP HAZIRLAMA IZ              
KONF.YARDIMCI MALZEMELERİZ              
KONFEKSİYON MAKİNELERİZ              
KONFEKSİYON TEKNOLOJİSİZ              
KONFEKSİYONDA KALİTE KONTROLZ              
KONFEKSİYONDA ÜRETİM PLANLAMAZ              
MATEMATİKZ              
MODA İLLÜSTRASYONUZ              
ÖRME TEKNOLOJİSİZ              
PROJE TEKNİKLERİZ              
STAJ 1 (15 İŞ GÜNÜ)Z              
STAJ 2 (15 İŞ GÜNÜ)Z              
TERBİYE TEKNOLOJİSİZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS              
ÇEVRE KORUMAS              
DRAPAJS              
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS              
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARIS              
KİŞİYE ÖZEL GİYSİ TASARIMIS              
MEDYA OKURYAZARLIĞIS              
SUNUM TEKNİKLERİS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi