Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FEL 235ORTAÇAĞ FELSEFESİ4 + 03. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Batı ve Türk-İslam Ortaçağı felsefesinin genel karakteristiklerini kavratıp iki felsefe çevresini karşılaştırmak
Ders İçeriği Plotinos, Augustinus, Boethius, Skolastiğin bazı kaynakları, Scotus Erigena, İslam felsefesine genel bakış; Farabi, İbn-i Sina, Gazzali, İbn-i Rüşd Anselmus, Abelardus, Thomas Aquino, Duns Scotus, Ockham’lı William.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ortaçağ felsefesinin tarihsel bağlamını ve temel felsefi soruları tanımlar. (
2Apologetlerin ve Augustinus’un Tanrı, zaman, özgür irade ve kötülük problemine yönelik görüşlerini analiz eder.
3Boethius’un özgür irade, kader, mutluluk ve erdem hakkındaki görüşlerini açıklar.
4Farabi’nin erdemli şehir kavramını, akıl-vahiy ilişkisini ve bilginin yüceltilmesini değerlendirir.
5İbn Sina’nın zorunlu varlık, ruh-beden ilişkisi ve nefs teorisini tanımlar.
6İbn Rüşd’ün çifte hakikat teorisini, akıl-inanç ilişkisini ve Aristoteles yorumlarını açıklar.
7Anselmus’un ontolojik kanıtını ve Skolastik düşüncenin başlangıcındaki önemini tartışır.
8Öğrencilerin döneme ilişkin temel kavramları tarihsel bağlamda anlayıp analiz edebilmeleri hedeflenir.
9Kavram realizmi ve nominalizm arasındaki farkları Abelardus’un bakış açısıyla analiz eder.
10Albertus Magnus’un doğa felsefesi ve doğa-anlayışını inceler.
11Thomas Aquinas’ın Tanrı’nın varlığına dair beş yol kanıtını ve doğal teoloji anlayışını değerlendirir.
12Aquinas’ın doğal yasa teorisini, mutluluk ve erdem arasındaki ilişkiyi tartışır.
13Duns Scotus’un bireysellik (haecceitas) ve Tanrı’nın bilgisi ve insan özgürlüğüne yönelik fikirlerini açıklar.
14Ockham’ın usturası ve nominalizm hakkındaki görüşlerini analiz eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6742
Ödevler8540
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Alan Çalışması5945
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği5420
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İSMAİL ŞİMŞEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
FEL 235 ORTAÇAĞ FELSEFESİ 4 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İSMAİL ŞİMŞEK isimsek@pau.edu.tr DSHMY D0170 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Batı ve Türk-İslam Ortaçağı felsefesinin genel karakteristiklerini kavratıp iki felsefe çevresini karşılaştırmak
İçerik Plotinos, Augustinus, Boethius, Skolastiğin bazı kaynakları, Scotus Erigena, İslam felsefesine genel bakış; Farabi, İbn-i Sina, Gazzali, İbn-i Rüşd Anselmus, Abelardus, Thomas Aquino, Duns Scotus, Ockham’lı William.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ortaçağ Felsefesine Antikçağ Felsefesinin Etkileri
2 Ortaçağ Felsefesinin Temel Sorunları,Kavramları ve Dönemleri
3 Yeni-Platonculuk: Platinos ve Patristik Felsefe
4 Augustinus ve Boethius
5 Eriguena ve Anselmus
6 Ortaçağ İslam Felsefesi ve Temel Sorunları
7 İslam Filozofları: Kindi, Farabi, Gazali, İbn-i Rüşd
8 Ara Sınav
9 Skolastik Felsefe ve Temel Sorunları
10 Bonaventura ve Abelardus
11 Aquina'lı Thomas
12 Skolastik dönemde Empirisizm: R. Bacon ve Grossoteste
13 Ockham'lı William
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları