Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FDB 634DİNİ ÇOĞULCULUK3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çok sayıda dininin varlığı yadsınamaz bir gerçektir. İslam, Hristiyanlık, Yahudilik gibi temel dinlerin yanında birçok irili ufaklı dini inançlarda söz konusudur. Bu çok sayıdaki din her zaman birbirleriyle temas halinde olagelmiş, hakikat ve kurtuluş konusunda farklı inançları barındırmıştır. Dini çeşitlilik adı ile anılan bu konu, hangi dinin hakikati barındırdığı ve insanları kurtuluşa erdireceği problemi ekseninde işlenmiştir.
Ders İçeriği Dini çeşitlilik konusunda Kapsayıcılık, dışlayıcılık, çoğulculuk gibi birçok farklı tutum karşımıza çıkmakla birlikte bu derste dini çoğulculuk olarak isimlendirilen, modern dönemde John Hick’in fikirleri ile adından söz ettiren yaklaşım üzerinde durulacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yadsınamaz bir gerçek olan dini çeşitlilik problemini ve bu konu hakkında ortaya konan çözüm önerilerini öğrenir.
2Dini çeşitlilik konusundaki temel görüşlerden olan, dışlayıcılık, kapsayıcılık ve çoğulculuk gibi çeşitli anlayışları ve bu tutumların öne çıkan temsilcileri hakkında bilgi sahibi olur.
3Dini çeşitlilik konusundaki bu tutumlar arasındaki farkları kavrayarak, söz konusu görüşler hakkın da çıkarımlarda bulunabilir.
4Dini çoğulculuk ismiyle anılan, modern dönemde John Hick tarafından savunulan anlayış hakkında bilgi elde eder ve analizlerde bulunabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6742
Ödevler8540
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Alan Çalışması5945
Anabilim Dalı Akademik Etkinliği5420
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İSMAİL ŞİMŞEK
Detay 2022-2023 Bahar1İSMAİL ŞİMŞEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FDB 634 DİNİ ÇOĞULCULUK 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İSMAİL ŞİMŞEK isimsek@pau.edu.tr DSHMY D0170 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Çok sayıda dininin varlığı yadsınamaz bir gerçektir. İslam, Hristiyanlık, Yahudilik gibi temel dinlerin yanında birçok irili ufaklı dini inançlarda söz konusudur. Bu çok sayıdaki din her zaman birbirleriyle temas halinde olagelmiş, hakikat ve kurtuluş konusunda farklı inançları barındırmıştır. Dini çeşitlilik adı ile anılan bu konu, hangi dinin hakikati barındırdığı ve insanları kurtuluşa erdireceği problemi ekseninde işlenmiştir.
İçerik Dini çeşitlilik konusunda Kapsayıcılık, dışlayıcılık, çoğulculuk gibi birçok farklı tutum karşımıza çıkmakla birlikte bu derste dini çoğulculuk olarak isimlendirilen, modern dönemde John Hick’in fikirleri ile adından söz ettiren yaklaşım üzerinde durulacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dini Çoğulculuğun Felsefi Arka Planı
2 Kavram Olarak Dini Çoğulculuk
3 Dini Çoğulculuk mu Dinde çoğulculuk mu?
4 Dışlayıcılık
5 Kapsayıcılık
6 John Hick ve Dini Çoğulculuk Hipotezi
7 Smith ve Dini Çoğulculuk Hipotezi
8 İslam Düşüncesinde Çoğulcu İddialar
9 S. H. Nasr ve Dini Çoğulculuk
10 Maturidi Düşüncesinde Çoğulculuk
11 Kurân Açısından Çoğulcu İddialar (Tez)
12 Kurân Açısından Çoğulcu İddialar (Antitez)
13 Çoğulculuk ve Dinler Arası Diyalog
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları